Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Znanoteh

Alternativa facebooku, ki to ni nikoli postala

Tehnološki velikan Google je sporočil, da bo 2. aprila začel brisati uporabniške profile z googla+.
Družbena omrežja so eden redkih trgov, kamor se Googlu ni uspelo prebiti. FOTO: Blaž Samec
Družbena omrežja so eden redkih trgov, kamor se Googlu ni uspelo prebiti. FOTO: Blaž Samec
8. 2. 2019 | 06:00
3:51
Da je Google obupal nad družbenim omrežjem google+, je stara vest. Lani so napovedovali, da ga bodo opustili avgusta 2019, pred kratkim pa so sporočili, da bodo likvidacijo uporabniških računov še pospešili. Brisati jih bodo začeli 2. aprila.

Kot glavni razlog so navedli premalo aktivnih uporabnikov. Dustn, na družbena omrežja osredotočeni spletni portal, navaja, da je na googlu+ registriranih več kot dve milijardi ljudi. Približno toliko kot na facebooku. A ta številka je zavajajoča, saj so račun dobili uporabniki drugih Googlovih storitev, kot je elektronska pošta gmail, ki nato omrežja niso niti povohali. Raziskave so pokazale, da 90 odstotkov uporabnikov google+ uporablja manj kot pet sekund na dan.


Ranljivo omrežje


»Izbrisali bomo tudi fotografije in videoposnetke v arhivu albumov ter na straneh omrežja. Svojo vsebino lahko prenesete in shranite, vendar morate to storiti pred aprilom,« so zapisali v obvestilu za potrošnike. Dodali so, da od 4. februarja ni več mogoče ustvariti novih profilov, strani, skupnosti in dogodkov ter da bo brisanje trajalo nekaj mesecev, »pri čemer bo vsebina v tem času morda še vedno na voljo«.

90 odstotkov uporabnikov uporablja google+ manj kot pet sekund na dan. FOTO: Google
90 odstotkov uporabnikov uporablja google+ manj kot pet sekund na dan. FOTO: Google


Odločitev o ukinitvi omrežja je še pospešilo lansko razkritje časnika Wall Street Journal, ki je poročal o varnostnih ranljivostih googla+. Zaradi hrošča v programski opremi so imele tretje stranke dostop do zasebnih podatkov – imena, naslova elektronske pošte, poklica, spola in starosti uporabnikov. Google je za to vedel, a ni obvestil uporabnikov in javnosti, ker »težava ni bila dovolj resna«. Najprej so navedli, da so v nevarnosti podatki pol milijona uporabnikov, kasneje se je izkazalo, da je bilo število precej večje: 50,5 milijona.


Opozorilo največjim


Družbena omrežja so eden redkih trgov, kamor se Googlu ni uspelo prebiti. Začeli so z google friend connectom, nadaljevali z google buzzom, in čeprav se ti dve omrežji nista obnesli, so poskusili še v tretje. Ko so leta 2011 ustanovili novi google+, so upali, da bo konkurenca twitterju in facebooku. A ostalo je pri upih, saj je google+ postal sopomenka za spodleteli digitalni projekt in opozorilo, da se lahko zalomi tudi največjim, če zgolj posnemajo, namesto da bi izumljali.

Economic Times navaja več razlogov, zakaj je projekt spodletel. Po njihovi oceni google+ ni bil narejen po meri uporabnikov. »Mnogi, tudi zaposleni v Googlu, so menili, da podjetje prek omrežja rešuje svoje težave, namesto da bi se osredotočilo na povezovanje ljudi,« so zapisali. Da zamisel nima prave duše, je ugotavljal tudi Sergey Brin, ki je z Larryjem Pageem ustanovil Google. Že leta 2014 je priznal, da ni tip človeka, ki bi skrbel za družbeno omrežje, saj ni preveč družaben. Istega leta je podjetje zapustil Vic Gandotra, znan kot idejni oče googla+. Economic Times še trdi, da je bil tehnološki gigant iz Palo Alta premalo odločen pri prehodu na mobilne naprave.

Toda največja težava je bila konkurenca: ob nastanku googla+ leta 2011 je imel facebook več kot 700 milijonov uporabnikov, twitter pa dobrih sto milijonov. Večina strokovnjakov je enotna: google+ je bil preveč podoben že delujočim platformam. Manj kot leto starejši instagram danes facebook prehiteva v šesti prestavi, pa ob ustanovitvi ni imel več milijard dolarjev podlage …

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine