Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Slovenija

Edini brez obveznega računalništva v šolah

Doc. dr. Andrej Brodnik: Smo edina država v Evropi, ki nima obveznega predmeta računalništva in informatike.
Računalništvo je v Sloveniji v osnovni šoli le izbirni predmet, obvezno je le eno leto v gimnaziji. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Računalništvo je v Sloveniji v osnovni šoli le izbirni predmet, obvezno je le eno leto v gimnaziji. FOTO: Voranc Vogel/Delo
18. 5. 2024 | 05:00
18. 5. 2024 | 07:36
6:47

V nadaljevanju preberite:

Medtem ko govorimo o digitalni preobrazbi, se pogovarjamo o tem, kako je tehnologija spremenila svet in kakšne pasti prinaša, ostajata vzgoja in izobraževanje ob strani. Stroka poudarja, da bi morali uvesti obvezni predmet računalništvo in informatika, saj ga otroci v nasprotju z njihovimi vrstniki v sosednjih državah dobijo le, če si ga izberejo. V osnutku nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja (NPVI) je predvideno obvezno računalništvo v petem in šestem razredu, a strokovnjaki menijo, da je to premalo.

Slovenski šolarji si v osnovni šoli računalništvo lahko izberejo kot izbirni predmet, v srednjih šolah pa je informatika le v enem letniku gimnazij. Skupaj je v kurikulumu osnovnih in srednjih šol 0,6 odstotka vsebin računalništva in informatike. »Če upoštevamo države, ki to že imajo, in tiste, ki to zdaj uvajajo z reformami, smo v Evropi edina država, ki nima obveznega računalništva in informatike. V osnutku NPVI je tak predmet sicer predviden, ampak le v petem in šestem razredu. Do srednje šole so še trije razredi. Z izobraževalnega zornega kota je tista luknja tako velika, da je treba spet začeti z ničle,« je jasen doc. dr. Andreja Brodnika, profesorja na primorski in ljubljanski fakulteti.

Učitelj računalništva na Srednji tehniški in poklicni šoli Trbovlje dr. Uroš Ocepek je dejal, da odgovor, da že tako ali tako v vse predmete uvajamo digitalne kompetence, ni pravi: »Digitalne kompetence nas naučijo držati pero. Vsebine računalništva in informatike pa nas naučijo pisati zgodbe.« Poudaril je, da brez teh znanj naši otroci ne bodo konkurenčni vrstnikom v tujini: »Kako lahko v svetu, v katerem tehnologija oblikuje vsak vidik našega življenja, opravičimo, da naši otroci ne prejmejo znanj, ki jih potrebujejo za uspeh?«

Pomislekov glede obveznega predmeta je kar nekaj. Starše skrbijo dodatne obremenitve otrok in to, da bodo še več pred zasloni. Stroka miri, da gre za učenje računalništva brez računalnika. Ravnatelje skrbi kadrovski primanjkljaj. Ocepek pa je jasen, da če bi septembra začeli s tem predmetom, bi prvega državljana s tem znanjem iz šole dobili šele leta 2037.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine