
Neomejen dostop | že od 14,99€
Eden najbolj inovativnih svetovnih podjetnikov Elon Musk je tako blizu republikanskemu predsedniku ZDA Donaldu Trumpu, da si je prislužil vzdevek first buddy, kar bi lahko prevedli kot prvi kolega ali prijateljček. S tem pa si je prislužil veliko sovraštvo ameriške levice in prodaja njegovih električnih avtomobilov znamke Tesla je v prvem četrtletju letošnjega leta padla za 71 odstotkov. Voditelj urada za vladno učinkovitost zato namerava zmanjšati obseg dela v osrednjem uradu Trumpovega obračunavanja z »globoko državo«.
Musk je eden največjih tarč besa ameriških demokratov, ki so na zadnjih volitvah izgubili Belo hišo, predstavniški dom in senat. Najbogatejši zemljan je v republikanskem predsedniku Trumpu videl edino zagotovilo za ohranitev ameriške blaginje in moči, številni politični nasprotniki pa so se zato njegovih tesel lotevali s ključi ali kamni. Val takšnega nasilja so vsaj malo ustavile drakonske kazni po identifikaciji storilcev, saj visokotehnološki avto sam posname tiste, ki se mu približajo. Nihče pa ne more ljudi prisiliti k nakupu avtomobila in prodaja Muskovih je drastično padla.
V prvem četrtletju je Tesla pridobila le 409 milijonov dolarjev, lani v istem času 1,4 milijarde dolarjev. Investitorji so se ustrašili in borzna vrednost Tesle je po januarju padla za skoraj 40 odstotkov. Mnogi si želijo, da bi se namesto politiki posvečal poslom. Elon Musk je na svojem družbenem omrežju X sporočil, da ne odhaja iz urada za vladno učinkovitost, bo pa po maju zmanjšal količino časa v njem. Dejal je, da bo delal še dan ali dva na teden, »če bo to še koristno in bo Trump še tako hotel«.
Lasnik Tesle, Starlinka, Spacexa in še kakšnega tehnološko prelomnega podjetja je sporočil, da bo torej večji del svojega časa spet posvečal svojim podjetjem. Vprašanje pa je, ali bo to prepričalo okoljevarstveno zavedne Američane, ki so prej kupovali tesle. Pred kratkim je enega kupil sam predsednik Trump, a njegovi volivci niso naravni trg za električne avtomobile.
Poznavalci Musku priporočajo večjo skrb za svoja podjetja tudi zato, ker tekmeci hitijo z inovacijami. Kitajski BYD je naznanil avto, ki naj bi za polnjenje potreboval le tretjino zdaj običajnega časa, prav tako nekateri drugi proizvajalci ponujajo cenejše avtomobile. Negotovost na avtomobilskem trgu so še povečale kazenske carine republikanske administracije. Ta se ponaša z začetkom pogajanj s skoraj stotimi državami, kitajski predsednik Xi Jinping pa je prikrito zagrozil tistim, ki se bodo pogodile z ZDA: »Kompromis ne bo prinesel spoštovanja!«
Kitajski voditelj je zagotovil, da se bodo vedno zavzemali za svoje interese, kakor se hoče Trump za ameriške, med temi pa ni preplavljanja ameriškega trga s poceni izdelki, kar je specialiteta azijske velikanke. Napetosti v svetu se povečujejo.
Komentarji