Neomejen dostop | že od 9,99€
Ni veliko ljudi, ki jim je kot raziskovalcem v teoretični znanosti uspelo prevesti svoja odkritja in izume v globalno privlačno zabavno vsebino in za to dobiti vodilne nagrade na obeh področjih. Eden takšnih je Patrick M. Hanrahan. V zadnjih desetletjih 20. stoletja je zaslovel v raziskovanju računalniške grafike. Zdaj je profesor računalniške grafike in elektrotehnike v Laboratoriju za računalniško grafiko slovite univerze Stanford. Leta 2019 sta s kolegom Edwinom Catmullom prejela Turingovo nagrado, ki velja za Nobelovo nagrado v računalništvu.
Nagrado sta prejela »za temeljne prispevke k 3D računalniški grafiki in revolucionaren vpliv teh tehnik na računalniško ustvarjene podobe v kinematografiji in na drugih področjih uporabe«. Hanrahan in Catmull sta bila med ustanovitelji animacijskega studia Pixar, ki je svetovno slavo pridobil s številnimi celovečernimi računalniško animiranimi filmi, od Sveta igrač (1995) do Vrveža v moji glavi (2024).
Hanrahan je dobitnik treh oskarjev za rešitve v računalniško generirani grafiki, še posebej za rendering, to je upodabljanje vizualnih vsebin, fotografij in videoposnetkov, na podlagi natančnega opisa (ki ga običajno ustvarijo umetniki) z uporabo računalniškega programa. Na Forbesovem seznamu milijarderjev je Hanrahan trenutno okoli 1300. mesta z ocenjenim premoženjem v vrednosti 2,7 milijarde dolarjev. Večino je zaslužil s prodajo podjetja Tableau, specializiranega za analizo podatkov, katerega soustanovitelj je bil. Z njim smo se pogovarjali v Nemčiji, na 11. forumu lavreatov v Heidelbergu, na katerem sodelujejo dobitniki največjih svetovnih nagrad za matematiko in računalništvo.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji