
Neomejen dostop | že od 14,99€
V zadnjih 15 letih je zlato v povprečju doseglo več kot 9-odstotni letni donos, kar ga postavlja ob bok drugim donosnim, a bolj tveganim naložbam, kot so delnice.
Obe plemeniti kovini vlagateljem omogočata diverzifikacijo portfelja in zaščito pred inflacijo, ki je v zadnjih letih spet postala pomemben dejavnik pri finančnem načrtovanju. Slovenski finančni trg se v primerjavi s tujimi trgi razvija počasneje, predvsem zaradi manjše finančne pismenosti in omejenega dostopa do raznolikih finančnih produktov. V tujini je finančni svetovalec pogosto del vsakdanjega življenja posameznika, podobno kot odvetnik ali zdravnik, v Sloveniji pa še vedno ni povsem uveljavljeno, da bi se posamezniki redno posvetovali s strokovnjaki o upravljanju premoženja.
Podjetje Blumarin se je pred 15 leti pridružilo organizaciji BNI, globalni poslovni mreži, ki temelji na izmenjavi priporočil med člani. Kot pravi direktorica, jim je to omogočilo hitrejšo rast podjetja, dostop do kakovostnih poslovnih partnerjev in razvoj dolgoročnih poslovnih odnosov. V letih članstva je pridobila dragocene izkušnje, ki so jo spodbudile k aktivnemu povezovanju znotraj mreže. Postala je tudi del izobraževalnega tima BNI Slovenija, v okviru katerega pomaga podjetnikom izboljšati njihove pristope k mreženju in poslovnemu razvoju.
Vaše podjetje se ukvarja s premoženjskim svetovanjem. Kakšno je stanje na slovenskem finančnem trgu, kako razvit je v primerjavi s tujino?
Tuji finančni trgi so veliko bolj odprti in pregledni oziroma imajo določene družbene strukture nanj veliko manjši vpliv kot v Sloveniji. Poleg tega je finančni svetovalec v tujini tako rekoč del družine, podobno kot osebni zdravnik, odvetnik ali davčni svetovalec, pri nas, v Sloveniji, pa tega zavedanja še ni.
Kje je še največ možnosti za razvoj?
Največje možnosti razvoja slovenskega finančnega trga so na področju finančnega opismenjevanja posameznikov, saj finančni produkti in finančno okolje postajajo vse zahtevnejši. Včasih sta bila bančni depozit in prislužena pokojnina dovolj za mirno preživljanje tretjega življenjskega obdobja. Danes sta oba negotova, prihodnost pa ne kaže izboljšanja.
Kaj je na slovenskem finančnem trgu trenutno najbolj iskano? Kaj je za investitorje najbolj zanimivo?
Zaradi geopolitičnih konfliktov, rastoče inflacije in negotovih finančnih trgov se investitorji bolj nagibajo k naložbam stvarnih – realnih vrednosti.
Polonca Oberč Jereb: »Finančni svetovalec je v tujini tako rekoč del družine, podobno kot osebni zdravnik, odvetnik ali davčni svetovalec. V Sloveniji pa tega zavedanja še ni.«
Torej, katere naložbe so najbolj stabilne, donosne?
Ena najbolj stabilnih in donosnih naložb je v zlato, ki ima zadnjih 15 let več kot 9-odstotni povprečni letni donos. V zadnjih 15 letih je bil med bolj donosnimi tudi delniški trg, ki pa trenutno izkazuje močno precenjenost. Na delniškem trgu razmerje med tveganjem in dobičkom ni nenaklonjeno investitorjem.
Zakaj je dobro imeti naložbe v zlatu in srebru?
Naložba v plemenite kovine, kot sta zlato in srebro, je pomembna zato, ker sta ti dve kovini realni denar in že več tisočletij skrbita za ohranjanje realne kupne moči investitorjev. Poleg tega nimata tveganja tretje stranke.
Kakšno pa je zanimanje za kriptovalute?
Za kriptovalute se večinoma zanimajo mladi. Z njimi želijo na hitro zaslužiti in si tako olajšati študentsko obdobje. Pri tem ne gre za večje zneske, ker si jih enostavno ne morejo privoščiti. Kriptovalute so jim blizu, ker so dinamična investicija, pri kateri so rezultati (dobiček ali izguba) hitro vidni. Izkušenejši investitor pa na trg kriptovalut vstopa z nekoliko previdnosti.
Kakšen je povprečen slovenski investitor?
Povprečen slovenski investitor se ne razlikuje veliko od evropskega. Je zelo nepoučen in vedno znova išče hitre, visoke dobičke. Prav zaradi tega velikokrat izbere za svojo situacijo manj primerne finančne naložbe.
Polonca Oberč Jereb: »Zlato in srebro sta realni denar in že več tisočletij skrbita za ohranjanje realne kupne moči investitorjev.«
Kaj bi svetovali komu, ki se šele podaja v svet finančnih produktov?
Najprej je treba poznati delovanje in ustroj bančnega sistema in papirnatih denarnih valut. Potem se je treba lotiti »drobnega tiska« in splošnih pogojev, ki so zelo pomemben del vsakega finančnega produkta, nato pa si zastaviti in ovrednotiti zastavljene finančne cilje, ki jih želi doseči z investiranjem.
Kako pri vas poteka iskanje novih strank?
Glede na to, da sem v finančnem svetu že več kot 20 let, večina novih interesentov za finančno svetovanje pride po priporočilu obstoječih, zadovoljnih strank.
Kaj vas je pred 15 leti pritegnilo k članstvu v BNI?
V BNI sem bila povabljena po priporočilu dobrega poslovnega partnerja. Vtis, ki sem ga dobila na prvem sestanku, je bil izjemen, saj sem takoj prepoznala način delovanja članov, ki mi je bil in mi je še blizu, to je sodelovanje na podlagi priporočil, saj sem že takrat na podoben način pridobivala stranke.
Mreženje vidim kot izjemno priložnost za nadgradnjo in kot orodje za povečanje svojega posla oz. hitrejšo rast. Z vstopom v skupino sem pridobila 28 potencialnih priporočiteljev svojega posla.
Se spomnite prvega posla ali pomembne poslovne priložnosti, ki ste jo pridobili prek BNI?
Seveda, v prvih dveh letih članstva sem pridobila tri večje stranke, s katerimi še danes zelo dobro sodelujem. Pred leti sem bila tudi povabljena v izobraževalni tim BNI Slovenija in sem zelo vesela, da sem sprejela, saj se je izkazalo za izjemno poslovno priložnost z vidika razumevanja celotnega sistema in seveda dodatnega znanja, kako vsa ta orodja vkomponirati v svoj posel. BNI mi je pomagal pridobiti pomembne poslovne partnerje in stranke. Zaradi zaupanja članov v skupini so se mi marsikatera vrata v podjetjih odprla hitreje in lažje.
Kako se je skozi leta spremenila vaša vloga v mreži BNI?
Z aktivnim sodelovanjem v skupini sem dobila povabilo k vodenju skupine, pozneje pa še v izobraževalni tim BNI. Predvsem pa je moja vloga v BNI ves čas seveda biti aktivni član na področju povezovanj in pomoči v obliki poslovnih priložnosti svojim sočlanom.
Največja sprememba, h kateri me je spodbudilo delovanje v BNI, je aktivno analiziranje in sledenje poslovnega kontakta.
Polonca Oberč Jereb: »BNI mi je pomagal pridobiti pomembne poslovne partnerje in stranke. Zaradi zaupanja članov v skupini so se mi marsikatera vrata v podjetjih odprla hitreje in lažje.«
Kakšen delež energije vaše podjetje usmerja v mreženje, v vzpostavljanje odnosov?
Naše podjetje je precej odvisno od mreženja ter vzpostavljanja in ohranjanja dobrih poslovnih odnosov, zato temu namenjamo veliko pozornosti. V prihodnje nameravam največ energije vlagati v izobraževanje posameznikov in družin o upravljanju osebnega premoženja in poznavanju finančnega sistema.
BNI pomaga podjetnikom in podjetnicam do novih strank in strateških povezav, ki so ključne za podjetniško rast in preboje. Preberite intervju z mag. Jernejem Pircem, nacionalnim direktorjem BNI Adria, in spoznajte moč poslovnega mreženja, ki lahko tudi vam pomaga do izjemne podjetniške rasti.
Katere druge prednosti vam prinaša članstvo?
BNI zasleduje sedem pomembnih vrednot in ena od teh je gradnja odnosov. Ta vrednota je izjemno pomembna, saj ko na koncu pogledamo pod črto, je odnos tisto, kar nam pravzaprav ostane in zaradi katerega se tudi posel v največ primerih dela. Članstvo mi prinaša gradnjo dobrih poslovnih, pa tudi nekaterih prijateljskih odnosov in to vidim kot izjemno pomembno prednost.
Kako bi na splošno ocenili pomen poslovnega mreženja pri nas v primerjavi s tistim pred 15 leti?
Po moji oceni je bilo mreženje pred 15 leti bolj omejeno znotraj ozkega kroga določenih interesnih skupnosti, sčasoma pa se je to bolj odprlo in razširilo med podjetniki. Več je povezovalnih dogodkov, kar samo poudarja pomembnost poslovnega mreženja.
Bi članstvo v BNI priporočili tudi drugim podjetjem in zakaj?
Seveda, zaradi poslanstva Givers Gain (»Kdor daje, pridobiva«) in orodij BNI za poslovno mreženje, ki resnično pomagajo k hitrejšemu, bolj aktivnemu pridobivanju poslovnih priložnosti in s tem večji poslovni rasti podjetnika.
Podjetje BNI Adria letos praznuje 15-letnico delovanja v naši regiji. Ta mejnik bodo v BNI zaznamovali z akcijo #MojJunak, s katero bodo člani javno izrazili hvaležnost ljudem, ki so jih povabili v združenje in jim spremenili življenje poslovno in osebno.
Ob tej priložnosti bo konec marca tudi poseben dogodek z naslovom »Beyond«. Udeležencem bodo predstavili prebojne zgodbe članov BNI in jim pripravili predavanje priznane strokovnjakinje za umetno inteligenco in tehnologije prihodnosti, ki bo delila vpogled v prihajajoče trende in njihov vpliv na poslovni svet.
Naročnik oglasne vsebine je BNI