Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Nove rešitve za prometno gnečo v prestolnici

Do konca junija naj bi glavno mesto in država predstavila nove rešitve na področju cestnega in železniškega prometa.
Zoran Janković FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Zoran Janković FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
STA
7. 5. 2024 | 13:36
7. 5. 2024 | 13:55
4:44

Ob Darsovem projektu širitve štajerske in primorske avtocestne vpadnice v Ljubljano bi lahko Mestna občina Ljubljana in država do konca junija predstavili nove rešitve na področju cestnega in železniškega prometa za spopad s prometno gnečo v prestolnici, je napovedal ljubljanski župan Zoran Janković. Omenil je tudi prenovo semaforizacije v mestu.

Janković je na redni tedenski novinarski konferenci povedal, da so na občini v pričakovanju prometnih mesecev, ko so avtocestne vpadnice v Ljubljano in ljubljanska obvoznica zaradi turističnega tranzita še dodatno obremenjene, v stalnem stiku z ministrstvom za infrastrukturo in Darsom, s katerim se dobro usklajujejo.

Janković je mnenja, da bo Dars projekta ureditve tretjega voznega pasu na odsekih med Domžalami in Šentjakobom ter Vrhniko in razcepom Kozarje izvedel v prihodnjih treh oz. štirih letih. Če tega ne bo, bo dejansko vse stalo in pravih kratkoročnih rešitev za zastoje ne bo, je prepričan župan.

image_alt
Prometni pritisk na Ljubljano bo čedalje hujši

Ta se ne strinja z nasprotniki širitve avtocest in argumenti okoljevarstvenikov, da širitve le povečujejo število vozil. Pri tem je spomnil na ocene predstojnika Prometno-tehniškega inštituta na ljubljanski fakulteti za gradbeništvo in geodezijo Petra Liparja, da Slovenija potrebuje nacionalni program izgradnje šestpasovnih avtocestnih odsekov in hkratne ukrepe trajnostne mobilnosti, ki sami po sebi ne bodo dovolj.

Potrebovali bi tretji pas na celotni obvoznici

Po letih napovedi in zapletov je zdaj po Jankovićevi oceni dovolj politične volje, da se bo nasprotovanje preseglo in da bo tretji pas na štajerski in primorski avtocestni vpadnici v Ljubljano urejen. Treba bi ga bilo urediti tudi do Grosupljega, kar pa je zaradi konfiguracije terena in dveh predorov ter viadukta bistveno bolj zahtevno, je še dejal župan. Potreben bi bil tudi tretji pas na celotni obvoznici, je pristavil.

Konec junija naj bi, če bo šlo vse po sreči, skupaj z ministrstvom za infrastrukturo predstavili nadaljnje možnosti na področju cestnega prometa in železnic, pri čemer pa več za zdaj ni želel povedati. Pri tem je opozoril, da se bo prometni pritisk na Ljubljano ob gradnji tretje razvojne osi na jugu in severu le še povečeval.

image_alt
Ljubljanski avtocestni obroč je zatrpan s pločevino

Ko gre za urejanje prometa v samem mestu, v katerega po zadnjih ocenah na dan vstopi okoli 120.000 vozil, na občini ob urejanju rumenih pasov pri prenovi večjih prometnic iščejo tudi rešitve, kako spodbuditi ljudi, da se v skupinah vozijo na delo. Trenutno je namreč v okoli 90 odstotkih avtomobilov po en sam potnik, je ponovil. Problem pa vidi v nadzoru spoštovanja morebitnih tovrstnih ukrepov.

Prenova semaforizacije

Občina je po Jankovićevih besedah dobila tudi evropska sredstva za prenovo semaforizacije, s katero naj bi med drugim pravočasno usmerjali voznike na ceste, ki lahko razbremenijo pritisk na obvoznico.

Na občini bodo nadaljevali tudi sistem določitve enosmernih cest in ureditve parkirnih mest s parkomati ter dovolilnicami, in to na območjih, kjer je velika gostota prebivalstva in kjer je smiselno omejiti hitrost na 30 kilometrov na uro. Dosedanji rezultati tega ukrepa so po Jankovićevem prepričanju zelo dobri, prekoračitve omejitev hitrosti pa večinoma le majhne.

Najverjetneje prihodnje leto naj bi na občini v sodelovanju z Darsom po županovih napovedih uredili tudi tri nove povezave z južne obvoznice proti središču mesta, da bi čim bolj skrajšali poti in zmanjšali pritisk na Dolenjsko cesto. Ob že načrtovanih obnovah na širšem območju železniške postaje pa je v naslednjih letih napovedal še prenove Litostrojske, Goriške, Zaloške in Dolenjske ceste.

Kar nekaj je teh nalog, a brez hitrega in učinkovitega železniškega prometa ne bo uspeha, je prepričan Janković, ki pa je pri tem, sklicujoč se na kazalnik na spletni strani TomTom Traffic, ponovil, da Ljubljana primerjalno s preostalimi mestnimi središči v Evropi nima tako velikih težav s prometnimi zastoji.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine