Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Slovenija

Če človek izgubi samega sebe, je to najhujša izguba

V našem mirnodobnem vsakdanjem življenju se svoje brezbrižnosti ali morebiti celo krutosti včasih sploh več ne zavedamo.
Ne pozabimo, da vsi pripadamo človeštvu. FOTO: Yasuyoshi Chiba/Afp
Ne pozabimo, da vsi pripadamo človeštvu. FOTO: Yasuyoshi Chiba/Afp
Miro Cerar
21. 5. 2022 | 15:00
16:24

V nadaljevanju preberite:

Človečnost je, preprosto povedano, nekakšna soznačnica za človeško moralo. Tako, denimo, SSKJ človečnost opredeljuje kot lastnost človeka, ki kaže v odnosu do okolja pozitivne moralne lastnosti. Sam bi celo dodal, da je človečnost osrednja človeška moralna vrlina – vrlina vrlin. Seveda pa se v trenutku, ko začnemo razpravljati o morali in etiki, soočimo z neizmerno raznolikostjo filozofskih, religioznih in teoretičnih pogledov na bit in bistvo morale in etike. Iskanje pravilne človekove moralno-etične usmeritve lahko iščemo v različnih verskih spisih (Sveto pismo, Koran, Bhagavad Gita itd.), v naravnopravnih teorijah (npr. Aristotel, Tomaž Akvinski), v filozofiji utilitarizma (npr. J. S. Mill), v dolžnostni oziroma imperativni etiki (npr. I. Kant), v etiki vrlin (npr. Aristotel, Konfucij, D. Hume), seveda pa ne smemo spregledati tudi pogledov, ki postavljajo pod vprašaj tradicionalne moralne teorije (npr. F. Nietzsche), ter teorij moralnega relativizma.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine