Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Trendovski križanec

Citroën C5 aircross 2.0 blueHDi:  Dobra izbira, če iščete uporabnost in udobje
Oglat in hkrati zaobljen je aktualni Citroënov oblikovalski jezik, ki ga je v veliki meri deležen tudi C5 aircross. Foto Gregor Pucelj
Oglat in hkrati zaobljen je aktualni Citroënov oblikovalski jezik, ki ga je v veliki meri deležen tudi C5 aircross. Foto Gregor Pucelj
5. 10. 2019 | 06:00
4:39
Od limuzinskega C5 je ostal le del imena, saj je aircross izraziti križanec. Lahko pa že uvodoma zapišem, da je od C5 podedoval udobje. To velja tudi za različico z dizelskim motorjem, ki smo jo preizkusili tokrat.

C5 aircross je trenutno Citroënov največji križanec oziroma SUV, čeprav je dolg le 4,5 metra. Zato mu prostornost v potniški kabini zagotavlja predvsem solidna širina (1,859 m), k udobnemu vstopanju pa ne nazadnje prispeva še višina vozila (1,695 m). Je pa res, da o premijskem udobju lahko govorimo le na sprednjih sedežih, saj so trije ločeni sedeži v drugi vrsti namenjeni predvsem vsestranski uporabnosti. Vsakega posebej namreč lahko vzdolžno pomikamo za 15 cm in s tem po želji povečujemo prostor za kolena potnikov oziroma prostornino prtljažnega prostora, ki že v osnovni postavitvi s 580 l ni majhen.

Volanski obroč je zgoraj in spodaj rahlo prirezan, kar ni povsem običajno. Sicer pa voznika razveseljuje dobra ergonomija. Foto Gregor Pucelj
Volanski obroč je zgoraj in spodaj rahlo prirezan, kar ni povsem običajno. Sicer pa voznika razveseljuje dobra ergonomija. Foto Gregor Pucelj


Ker je testni primerek s samega vrha opremske ponudbe, so k dodatnemu dobremu počutju prispevali raznovrstni dodatki, usnjeno oblazinjenje, električni pomik voznikovega sedeža, gretje in hlajenje sprednjih sedežev. Prav tako pa so z zajetno mero digitalizacije »popestrili« armaturno ploščo, ki ima kar šest različnih konfiguracij, ki jih izbira voznik.
Digitalna inštrumentna plošča ima lahko šest različnih obrazov. Foto Gregor Pucelj
Digitalna inštrumentna plošča ima lahko šest različnih obrazov. Foto Gregor Pucelj
Voznik lahko izbira celo med tremi barvami obrobe prikazovalnika inštrumentov … Kljub pomoči kolegov pa nisem našel načina, kako zmanjšati njegovo osvetljenost, saj sem imel med nočno vožnjo občutek, kot da je pred menoj bleščeč TV ekran.

Testni C5 aircross je imel tudi večino varnostnih asistenčnih sistemov, ki jih trenutno poznamo, vključno z avtonomno vožnjo druge stopnje, ko na dobro označeni cesti voznik za slabih deset sekund lahko izpusti volanski obroč, vozilo pa samo ohranja vozni pas, zavira in pospešuje za vozili, ki vozijo pred njim. Hvalim tudi samodejno prilagodljive žaromete s svetečimi diodami, ki delujejo odlično.

Zajetna vrata prtljažnega prostora odpira in zapira elektrika. Foto Gregor Pucelj
Zajetna vrata prtljažnega prostora odpira in zapira elektrika. Foto Gregor Pucelj


Dizlu nič ne manjka


Kaj pa dizelski pogonski sklop? Pod sprednjim pokrovom prav nič glasno, vsaj v potniški kabini, brni 2,0-litrski štirivaljni turbodizel z največjo močjo 130 kW (180 KM), ki ga dopolnjuje 8-stopenjski samodejni menjalnik. Že v običajnem voznem režimu je moči dovolj in voznik lahko uživa v lahkotni in tekoči vožnji. Za poudarjeno varčno vožnjo pa ima na voljo vozni režim eco, za športno poskočnost, ko C5 aircross v podvozje postane nekoliko čvrstejši, pa športni režim. Z njim vozilo postane opazno bolj poskočno in pri pospeševanju odločnejše. Da ne gre za počasneta, priča najvišja hitrost 211 km/h. Seveda je od omenjenih voznih načinov odvisna poraba goriva, ki se je ustalila tesno pod 7 l/100 km.

Zadnji sedeži so ločeni in vzdolžno pomični, kar je uporabno, so pa za odrasle potnike nekoliko ozki. Foto Gregor Pucelj
Zadnji sedeži so ločeni in vzdolžno pomični, kar je uporabno, so pa za odrasle potnike nekoliko ozki. Foto Gregor Pucelj


Zaradi nekoliko mehkejšega vzmetenja je C5 aircross brez težav kos tudi slabšim podlagam, ki jih na naših cestah ni težko najti. Za vožnjo zunaj asfalta in po zasneženih cestah ima tudi tako imenovani grip control, ko se navor na sprednjih pogonskih kolesih prilagaja različnim podlagam. Je pa to premalo, da bi izpolnil vozne kriterije za pravega terenca. Štirikolesni pogon (žal) sploh ni opcija.


 

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine