Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Aston Martin v dveh mesecih izdal že drugo opozorilo glede dobičkov

V težavah se je znašel še en velikan avtomobilske industrije, ki se sooča s čedalje več izzivi.
Da bi si Aston Martin finančno opomogel, bo izdal delnice in obveznice v višini 250 milijonov evrov. FOTO: Priyanshu Singh/Reuters
Da bi si Aston Martin finančno opomogel, bo izdal delnice in obveznice v višini 250 milijonov evrov. FOTO: Priyanshu Singh/Reuters
L. Š.
27. 11. 2024 | 11:14
27. 11. 2024 | 11:38
3:24

Britanski proizvajalec prestižnih avtomobilov v letu 2024 pričakuje dobiček v višini 335,5 milijona evrov – kar je deset odstotkov manj od lanskega dobička, ki je znašal 365 milijonov evrov, poroča BBC.

Podjetje, ki je svoj ugled pridobilo tudi s pomočjo franšize James Bond, je kot vzrok za svoje težave navedlo »delne zamude« pri dostavi ekskluzivnega modela valiant. Aston Martin je prvo opozorilo glede dobičkov izdal že v septembru, takrat je bil poglavitni vzrok upočasnjena kitajska ekonomija, ki je vplivala na slabšo prodajo prestižnih avtomobilov.

Da bi si proizvajalec avtomobilov finančno opomogel, bo izdal delnice in obveznice v višini 250 milijonov evrov. 

»Ti ukrepi bodo pripomogli k naši rasti in nam bodo omogočili investicije v razvoj novih produktov,« je dejal Adrian Hallmark, predsednik podjetja Aston Martin, in dodal: »Že zdaj pripravljamo podjetje na prihodnost.«

Iz podjetja so sporočili, da nameravajo do konca leta dostaviti polovico izmed osemintridesetih modelov valiant, čeprav je bilo pred tem rečeno, da bodo dostavili večino. Aston Martin je lani prodal 6620 vozil, petina od teh je pristala v azijsko-pacifiški regiji. Zaradi težav z dobavitelji bo podjetje letos po napovedih proizvedlo približno tisoč vozil manj kot lani. 

Slab promet avtomobilskih podjetij

Aston Martin pa ni edino avtomobilsko podjetje, ki se je znašlo v škripcih. Zaradi manjšega povpraševanja je z odpuščanji in zaprtjem tovarne električnih vozil v Bruslju zagrozil tudi Volkswagen. Prav tako je nemški avtomobilski velikan napovedal umik iz kitajske province Xinjiang, tovarno v mestu Urumqi in testno stezo v mestu Turpan pa bo prodal kitajskemu podjetju Shanghai Motor Vehicle Inspection Center (SMVIC), piše STA.

V težavah je tudi Volkswagen, ki je napovedal umik iz kitajske province Xinjiang. FOTO: China Daily/Reuters
V težavah je tudi Volkswagen, ki je napovedal umik iz kitajske province Xinjiang. FOTO: China Daily/Reuters

Tudi drugim velikim evropskim proizvajalcem ne kaže nič bolje. V tretjem četrtletju letošnjega leta je Stellantis, ki ima v lasti 14 blagovnih znamk, vključno s Peugeotom, Auxhallom, Fiatom, Oplom, Citroënom in Maseratijem, poročal o 27-odstotnem padcu prihodkov v primerjavi z istim obdobjem lani. Lastnik Vauxhalla je prav tako naznanil zaprtje tovarne kombijev v Lutonu, s čimer je v negotovosti ostalo približno tisoč delavcev. V tovarni naj bi sicer leta 2025 začeli s proizvodnjo električnega kombija Vivaro. Evropski proizvajalec avtomobilskih delov Bosch pa naj bi v Nemčiji odpustil 3800 ljudi. Evropska podjetja trpijo predvsem zaradi manjšega povpraševanja, prehoda na zeleno energijo in pritiska kitajskega trga. 

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine