Neomejen dostop | že od 9,99€
Britanski proizvajalec prestižnih avtomobilov v letu 2024 pričakuje dobiček v višini 335,5 milijona evrov – kar je deset odstotkov manj od lanskega dobička, ki je znašal 365 milijonov evrov, poroča BBC.
Podjetje, ki je svoj ugled pridobilo tudi s pomočjo franšize James Bond, je kot vzrok za svoje težave navedlo »delne zamude« pri dostavi ekskluzivnega modela valiant. Aston Martin je prvo opozorilo glede dobičkov izdal že v septembru, takrat je bil poglavitni vzrok upočasnjena kitajska ekonomija, ki je vplivala na slabšo prodajo prestižnih avtomobilov.
Da bi si proizvajalec avtomobilov finančno opomogel, bo izdal delnice in obveznice v višini 250 milijonov evrov.
»Ti ukrepi bodo pripomogli k naši rasti in nam bodo omogočili investicije v razvoj novih produktov,« je dejal Adrian Hallmark, predsednik podjetja Aston Martin, in dodal: »Že zdaj pripravljamo podjetje na prihodnost.«
Iz podjetja so sporočili, da nameravajo do konca leta dostaviti polovico izmed osemintridesetih modelov valiant, čeprav je bilo pred tem rečeno, da bodo dostavili večino. Aston Martin je lani prodal 6620 vozil, petina od teh je pristala v azijsko-pacifiški regiji. Zaradi težav z dobavitelji bo podjetje letos po napovedih proizvedlo približno tisoč vozil manj kot lani.
Aston Martin pa ni edino avtomobilsko podjetje, ki se je znašlo v škripcih. Zaradi manjšega povpraševanja je z odpuščanji in zaprtjem tovarne električnih vozil v Bruslju zagrozil tudi Volkswagen. Prav tako je nemški avtomobilski velikan napovedal umik iz kitajske province Xinjiang, tovarno v mestu Urumqi in testno stezo v mestu Turpan pa bo prodal kitajskemu podjetju Shanghai Motor Vehicle Inspection Center (SMVIC), piše STA.
Tudi drugim velikim evropskim proizvajalcem ne kaže nič bolje. V tretjem četrtletju letošnjega leta je Stellantis, ki ima v lasti 14 blagovnih znamk, vključno s Peugeotom, Auxhallom, Fiatom, Oplom, Citroënom in Maseratijem, poročal o 27-odstotnem padcu prihodkov v primerjavi z istim obdobjem lani. Lastnik Vauxhalla je prav tako naznanil zaprtje tovarne kombijev v Lutonu, s čimer je v negotovosti ostalo približno tisoč delavcev. V tovarni naj bi sicer leta 2025 začeli s proizvodnjo električnega kombija Vivaro. Evropski proizvajalec avtomobilskih delov Bosch pa naj bi v Nemčiji odpustil 3800 ljudi. Evropska podjetja trpijo predvsem zaradi manjšega povpraševanja, prehoda na zeleno energijo in pritiska kitajskega trga.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji