Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Svet

Zakaj evropska avtomobilska kriza izvira iz Kitajske

Nekoč donosen trg je zelo konkurenčen, vse več kitajskih električnih vozil je namenjenih izvozu, kar upočasnjuje prodajo na domačem trgu.
Model BYD Sealion 7 z oktobrskega salona v Parizu. FOTO: Benoit Tessier/Reuters
Model BYD Sealion 7 z oktobrskega salona v Parizu. FOTO: Benoit Tessier/Reuters
5. 11. 2024 | 06:00
5. 11. 2024 | 15:56
19:48

V nadaljevanju preberite: 

Volkswagen v svoji 87-letni zgodovini še nikoli ni zaprl tovarne v Nemčiji. Zdaj razmišlja o zaprtju kar treh tovarn in desetodstotnem znižanju plač. Načrte je na sestanku z zaposlenimi razkril vodja vplivnega sveta delavcev, podjetje Volkswagen, ki bo v sredo objavilo rezultate za tretje četrtletje, pa jih ni potrdilo. Drugi največji proizvajalec avtomobilov na svetu, ki ima v lasti tudi znamke Audi, Škoda in Seat, je letos že dvakrat opozoril na dobiček in napovedal do zdaj nepredstavljiv korak, in sicer zaprtje tovarn v Nemčiji.

Toda Volkswagen ni edini evropski proizvajalec avtomobilov, ki razmišlja o obsežnem in spornem zmanjšanju števila zaposlenih. Stellantis, lastnik evropskih znamk Opel, Fiat in Peugeot, je tarča hudih pritiskov italijanskih politikov in sindikatov, da kljub upadu prodaje obdrži svojo najstarejšo tovarno Fiat v Torinu. Montažne linije v Franciji se že selijo na lokacije z nižjimi stroški, kot sta Maroko in Turčija. Več sto francoskih delavcev, med njimi tudi iz podjetij, kot je Bosch, je na začetku meseca protestiralo pred pariškim avtosalonom.

Evropska avtomobilska industrija, ki zaposluje skoraj 14 milijonov ljudi in ustvarja sedem odstotkov BDP Evropske unije, se spopada z viharjem vseh viharjev. Povpraševanje po avtomobilih se zmanjšuje tako doma kot tudi v tujini, avtomobilski proizvajalci pa se ukvarjajo s tveganim in dragim večletnim prehodom od motorjev z notranjim zgorevanjem k motorjem z električnim pogonom.

Kitajska evropske proizvajalce avtomobilov ogroža tudi na druge načine. Številni trdijo, da kitajski proizvajalci, kot so BYD, Nio, Great Wall, Cherry in SAIC, lastnik koncerna MG, izdelujejo naprednejše električne avtomobile, katerih stroški so za 30 odstotkov nižji od stroškov evropskih proizvajalcev avtomobilov. V kitajskih prodajnih salonih se cena električnih vozil približuje ceni bencinskih avtomobilov. Na Kitajskem, ki je bila v zadnjih letih največji in najdonosnejši trg za znamke, kot so Volkswagen, Mercedes-Benz in BMW, je vzpon domačih znamk močno zmanjšal prodajo evropskih, ameriških in japonskih proizvajalcev avtomobilov. Celotna analiza v odklenjenem članku.

© Financial Times Limited 2024. Vse pravice pridržane. Prepovedana je distribucija, kopiranje in spreminjanje besedila.
Financial Times Limited ne prevzema odgovornosti za natančnost ali kakovost prevoda.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine