Dolgo časa je bila predvsem Picassova muza, njegova Ženska, ki joče. Z romanom Dora in minotaver je umetnica Dora Maar dobila svoj izvirni glas, svojo zgodbo.
Galerija
Pablo Picasso in Dora Maar leta 1937. Ko sta postala ljubimca, je začel spet slikati, ona je počasi začela ugašati in se preselila na njegova platna. FOTO: Dokumentacija Dela
V članku preberite:
Slavenka Drakulić se v romanu Dora in Minotaver osredotoča na vprašanje, kako se je lahko slavna fotografinja po ljubezenski zvezi z genijem modernega slikarstva odrekla svoji ustvarjalnosti in se nehala ukvarjati z umetniško fotografijo, kako se je pravzaprav odrekla sami sebi.
Dora Maar je kasneje priznala, da je vedela, da Picasso zahaja v Les Deux Magots, in da je načrtno želela vzbuditi njegovo pozornost, zato je uprizorila dramatično predstavo, vredno »nadrealistov« – oster nož je v hitrem tempu zabadala med razširjene prste dlani v leseno mizo, dokler prsti niso zakrvaveli in obarvali njene črne rokavice z izvezenimi vrtnicami; njene rokavice je potem ponosno razstavil v svoji galeriji kot eksponat.
»Samo leto dni je minilo, pa sem že izgubila avro skrivnostnosti. Poteptala sem svoj ponos,« pravi Dora v romanu. Picasso ji je ves čas dal vedeti, da je fotografija »nižja vrsta« umetnosti, o tem je prepričeval tudi Brassaïa in Mana Raya. »Zares, čemu sem njemu, tej pošasti, tej zveri v človeškem telesu, dopustila, da mi je surovo iztrgal jezik, mi izkopal edino oko, s katerim vidim, oko fotografskega aparata?«
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji