»Sanje v filmih noir izgledajo kot izgnanstvo,« pravi Marcel Štefančič, jr. v novi knjigi Če umrem, preden se zbudim, ki jo je v glavi pisal več desetletij.
Galerija
Marcel Štefančič, jr.: Obsežnost te knjige pove vse o obsežnosti tesnobe. Pride čas, ko se tesnoba nate lepi kot dež na junake filmov noir. FOTO: Roman Šipić
V intervjuju preberite:
Ko berem to poetično visoko pesem filmom noir, ki se razteza na tisoč straneh, pomislim koliko ljubezni, strasti in obsesije je v njej. In kako nenavadno aktualna je za ta čas: v filmih noir so odmevali vsi virtualni robovi tedanje zgodovine. Zlom borze, velika depresija, vzpon fašizma, diktatur in populizma, prohibicija, razmah podzemlja, tesnoba druge svetovne vojne, medvojna industrializacija ženske delovne sile, kot piše Marcel Štefančič, jr.
Govorila sva o fantazmah filma noir, o tem, kaj nam ta film govori o svetu danes, o usodni ženski, domu, Louisu Adamiču, Ivanu Cankarju in času, ko se »tesnoba nate lepi kot dež na junake filmov noir«.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji