Ameriški velikan Tyson Foods, največji proizvajalec mesnih izdelkov z okoli 37 milijardami dolarjev letnih prihodkov, se je, denimo, odločil za okrepitev svojega lastniškega deleža v družbi Beyond Meat, ki proizvaja »meso« za hamburgerje na rastlinski osnovi.
Švicarski Nestlé je predlani prevzel Sweet Earth Foods, ki ga je ustanovil nekdanji član upravnega odbora v Burger Kingu, kanadski Maple Leaf Foods pa Field Roast in Lightlife Foods. Vse naštete družbe se ukvarjajo z mesu podobnimi rastlinskimi izdelki, kar je izredno hitro rastoč segment trga.
Do leta 2020 naj bi bil globalni trg rastlinskih nadomestil za živalsko meso vreden že 5,2 milijarde dolarjev, napovedujejo pri Allied Market Research.
Čedalje večje je povpraševanje tudi na tej strani Atlantika.
Največja danska trgovska veriga Dansk Supermarked Group je tako ob koncu lanskega leta na police več kot 600 trgovskih centrov postavila vegansko mleto »meso« družbe Naturli Foods. Še bolj drzni so v nizozemskem proizvajalcu mesnih izdelkov Zwaneberg Food Group, kjer trenutno ustvarjajo 400 milijonov evrov letnih prihodkov, v prihodnje pa si želijo, da bi polovico tega zneska prinesla prodaja mesnih izdelkov na rastlinski osnovi, veganskih prigrizkov, juh in omak.
Podobne zgodbe se odvijajo tudi v drugih segmentih trga.
Vsem ljubiteljem malih skutic Fruhtzwerge in drugih mlečnih izdelkov poznan francoski velikan Danone je kupil družbo WhiteWave, eno izmed pionirk na področju mlečnih izdelkov na rastlinski osnovi.
Kako velika je njegova stava na veganski trg, kaže cena, ki jo je plačal za WhiteWave – 12,5 milijarde dolarjev. Zgolj ameriški trg veganskega sira naj bi bil, denimo, leta 2024 vreden že skoraj štiri milijarde dolarjev, ocenjuje raziskovalna družba Bharat Book.
Ameriška trgovska veriga Dean Foods je po poročanju Forbesa sklenila distribucijsko pogodbo s startupom Good Karma, ki proizvaja rastlinske jogurte in »mlečne« izdelke. Japonska farmacevtska družba Otsuka je kupila blagovno znamko Daiya, ki proizvaja sir na rastlinski osnovi …
Trendi na prehranskem in pijačarskem trgu so jasni. Veganstvo je trenutno modna muha številka ena, prav lahko pa se zgodi, da bo postalo gibanje prihodnjih desetletij. Prehranski velikani trga pijač in hrane na rastlinski osnovi preprosto ne smejo več ignorirati.
PREBERITE ŠE:
Volčja lakota po rastlinskem »mesu«
Hitra hrana brez mesa in evropski boj proti njej
Komentarji