Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Razno

Delovi osebnosti leta 2018 sta dr. Uroš Ahčan in dr. Vojko Didanovič

Podeljene so bile novinarske nagrade izbranim novinarjem Dela in razglašena Delova osebnost leta 2018. Predvsem pa je bila to proslava za 60 bogatih let izhajanja časopisa Delo.
Matej Družnik
Matej Družnik
Delo Marketing
9. 1. 2019 | 20:30
9. 1. 2019 | 21:44
8:51

Medijska hišo Delo je s slavnostno prireditvijo v Cankarjevem domu zaznamovala 60-letnico izhajanja časopisa Delo. Slovesnost je odprl mag. Dejan Židan, predsednik Državnega zbora RS, zbrane goste pa sta nagovorila tudi Stojan Petrič, predsednik uprave družbe FMR, in Uroš Urbas, odgovorni urednik Dela.

Podeljene so bile novinarske nagrade izbranim novinarjem Dela in razglašena Delova osebnost leta 2018. Laskavi naziv sta prejela vrhunska strokovnjaka na področju kirurgije prof. dr. Uroš Ahčan in asist. dr. Vojko Didanovič za rekonstrukcijo nosu, s katero sta pacientki vrnila dostojno življenje. Po koncu prvega dela prireditve se je slavje preselilo v prvo preddverje na odprtje razstave muzeja tiska z naslovom Časopis, prvi odtis zgodovine avtorja Alija Žerdina, kjer je na ogled 200 izjemnih naslovnic iz domačega in svetovnega tiska, pričevalcev zgodovine.

V uvodnem delu prireditve je Stojan Petrič poudaril, da Delo ni samo časnik, spletni portal ali gospodarska družba, ampak je ena izmed najprepoznavnejših slovenskih blagovnih znamk. Opozoril je tudi, da zrela in odprta demokratična družba potrebuje tiskane medije, ki so temeljni in osnovni vir posredovanja verodostojnih informacij in vsebin. V nasprotju z vsebinami, objavljenimi na spletu, tiskane izdaje časnika ni več mogoče ne spreminjati ne odstraniti, zato ostane del zgodovine.

Osrednji program prireditve je orisal prelomne dogodke v 60-letni zgodovini Dela, obogatene s pričevanji novinarjev in urednikov iz teh obdobij. Z združitvijo časopisov Slovenski poročevalec in Ljudska pravica leta 1959 je 1. maja izšel novi časnik z imenom Delo, ki je skozi desetletja s svojim profesionalizmom, novinarsko kakovostjo in pogumom postal osrednji slovenski dnevni časopis.

Nagrade Delovim novinarjem

Drugi del prireditve je bil namenjen ljudem, tistim, ki pišejo novinarske zgodbe, in tistim, ki so ključni akterji teh zgodb.

Uredništvo Dela je tretje leto zapored podelilo svojim novinarjem in fotoreporterjem tudi Delove novinarske nagrade, in sicer je nagrado za najboljšo fotografijo leta prejel fotograf, filozof Uroš Hočevar, za najobetavnejšo novinarko leta novinarka Anja Intihar, za Delov novinarski dosežek leta novinarka Mimi Podkrižnik Tukarić, nagradi za življenjsko delo pa sta prejela novinarka, komentatorka in prevajalka Zorana Baković in pesnik, novinar in publicist Peter Kolšek. Nagrade sta podelila odgovorni urednik časopisa Delo in direktorica družbe Delo Nataša Luša.

Delove osebnosti leta

Naziv Delova osebnost leta, ki je bil letos podeljen že devetindvajsetič, sta prejela prof. dr. Uroš Ahčan, specialist plastične kirurgije, in asist. dr. Vojko Didanovič, specialist otorinolaringologije in maksilofacialne kirurgije, strokovnjaka z izjemnimi rezultati. Plaketo in fotografijo letošnjega najboljšega fotografa sta nagrajenca prejela iz rok odgovornega urednika Dela, čestital pa jima je tudi Andrej Kren, glavni direktor družbe Delo. Ob predaji naziva je uredništvo Dela utemeljilo vrednost njunega dela z besedami: »Zagnana entuziasta, predana zdravniškemu poklicu, z izrednim posluhom za paciente, ko operirata, se čas zanju ustavi. Nenehno sta na poti k novim idejam in ciljem. Lani jima je kot prvima na svetu s pomočjo 3D-modela uspelo narediti nos na podlakti in ga – ožiljenega in oživčenega – prenesti na obraz. Z rekonstrukcijo, ki je mejnik v estetski kirurgiji v svetovnem merilu, sta bolnici vrnila življenje, kakršnega sicer ne bi imela. 'Iz teme sem prišla v svetlobo,' je povedala po šestih mesecih okrevanja. Garača, ki težita k popolnosti, kot pravijo njuni kolegi, pa sta v mislih že pri novi rekonstrukciji nosu. Njuno delo, njuna pot in osebnost pripovedujejo o tem, da so v družbenem podsistemu, za katerega imamo velikokrat občutek, da razpada, ljudje, ki jim lahko zaupamo svoja življenja. Ljudje, ki nas opogumljajo, da je vse mogoče, in nam dajejo zgled tudi po človeški plati. Vrhunska strokovnjaka sta namreč najprej človeka, ki želita pomagati – drugemu človeku. Tudi po njuni zaslugi slovenska medicina sodi v vrh svetovne stroke.«

Osebnost leta 2018 so z glasovanjem znova pomagali izbrati bralci Dela. Uredništvo Dela je v začetku decembra 2018 predstavilo deset nominirancev, tistih, ki so zaznamovali iztekajoče se leto, in dalo bralcem možnost glasovanja za letošnjega prejemnika prestižnega naziva Delova osebnost leta. Med nominiranci so bili poleg kirurgov Uroša Ahčana in Vojka Didanoviča še Alenka Artnik, Jakov Fak, Janja Garnbret, Bernarda Gostečnik, Vlado Kreslin, Tina Lebar, Dušan Merc, Urša Zgojznik in Bronja Žakelj.

Pogled v prihodnost

Prireditev se je sklenila z napovedjo nove komunikacijske kampanje ob 60-letnici izhajanja časopisa Delo, ki jo je marketing družbe Delo pripravil v sodelovanju z agencijo Luna\TBWA. S kampanjo se v Delu ne poklanjajo le častitljivi obletnici, pač pa odpirajo pomemben diskurz o svetu in nazorih ter pomembnosti vedenja. Svet ni črno-bel, stlačen v predale in podpihan z apriornim nasprotovanjem stališčem drugih, temveč splet različnih kompleksnih pogledov, ki ponujajo soočanje in dialog. Delo je s svojimi 60 leti dovolj zrelo, da to dejstvo še naprej zastopa in goji. Ni mu vseeno, v kakšnem svetu živimo. S svojim analitičnim novinarstvom, aktualnimi, predvsem pa verodostojnimi zgodbami in novicami je Delo zaupanja in branja vreden časopis, ki predstavlja različne poglede na svet. Delo je tudi časopis s tradicijo, katerega delo je, da bralci vedo več. Ker »vedeti več pomeni imeti moč«, kar je tudi novi slogan časopisa Delo in celotne kampanje. Osnovno sporočilo kampanje je zapisano v obliki manifesta, s katerim je bil sklenjen prvi del prireditve.

Razstava muzeja tiska

V drugem delu prireditve so se vsi gostje zbrali v prvem preddverju Cankarjevega doma, kjer sta Uršula Cetinski, generalna direktorica Cankarjevega doma, in Ali Žerdin, avtor razstave in urednik Delove Sobotne priloge, s kratkim nagovorom slavnostno odprla razstavo muzeja tiska z naslovom Časopis, prvi odtis zgodovine. Razstava je postavljena v sodelovanju Dela in Cankarjevega doma ter bo odprta od 10. januarja do 10. februarja 2019 in od 21. februarja do 1. aprila 2019.

Na razstavi je del osebnega muzeja tiska Alija Žerdina. Širšemu občinstvu so na ogled svetovni in slovenski časopisi, ki so izšli ob prelomnih zgodovinskih trenutkih. Obiskovalci si bodo do konca razstave lahko ogledali časopisne izvode, natisnjene od slovenske osamosvojitve do 11. septembra 2001, od Nixonovega odstopa, ki ga je, mimogrede, pospešil časopis v lasti družine Graham, do pristanka na Luni, od umora Johna F. Kennedyja in sovjetske okupacije Češkoslovaške do konca druge svetovne vojne.

Razstava je hkrati učna ura časopisne zgodovine, saj pripoveduje, kako je tisk slavil vladarje teh krajev – od cesarja Franca Jožefa do članov dinastije Karađorđević in Josipa Broza. V zbirki so na ogled kubanski časopisi, izdani ob smrti Fidela Castra, svetovne in domače izdaje ob Titovi smrti, vse naslovnice revije Time z upodobljenimi jugoslovanskimi voditelji, sovjetski časopisi, žalujoči ob Stalinovi smrti, ter časniki, natisnjeni ob Hitlerjevi smrti; iz zbirk novinarskih kolegov pa bodo predstavljeni časopisi, ki so bili v preteklosti zaplenjeni.

Neformalnega druženja po prireditvi so se udeležili znani Slovenci iz sveta gospodarstva, politike in kulture ter številni sodelavci, ki ustvarjajo ali so ustvarjali Delo v preteklosti.

Prireditev je režiral Matej Filipčič, vodila sta jo Vesna Milek, novinarka Dela, in dramski igralec Brane Završan. S svojimi izvirnimi glasbenimi točkami sta jo popestrila Pero Lovšin, v preteklosti tudi eden od novinarjev Dela, in Jadranka Juras ob spremljavi glasbenega ansambla, združenega samo za to prireditev.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine