Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Svet

Stavka prinaša nevšečnosti, odškodnine ne

Do uveljavljanja pravic tudi s pomočjo podjetij, kot sta Airhelp in Refund.me.
Ryanair je danes in jutri odpovedal 600 letov, kar je potovalne načrte spremenilo več kot 50.000 potnikom. FOTO: Clodagh Kilcoyne/Reuters
Ryanair je danes in jutri odpovedal 600 letov, kar je potovalne načrte spremenilo več kot 50.000 potnikom. FOTO: Clodagh Kilcoyne/Reuters
25. 7. 2018 | 09:10
25. 7. 2018 | 10:01
4:39
Ljubljana – Ne glede na okoliščine odpoved leta povzroči veliko nevšečnosti, nemalokrat pa je povezana tudi z dodatnimi stroški. Potniki so ob odpovedih in daljših zamudah upravičeni do odškodnine, s katero si pokrijejo nastale stroške. A če so vzrok za prizemljitev letal izredne razmere, med katere načelno spada tudi stavka osebja, se potniki za odškodnino lahko obrišejo pod nosom.

Teden dni pred načrtovanim odhodom v špansko Malago je Tanja Močnik od letalske družbe Ryanair prejela obvestilo, da je njen današnji let iz Trevisa odpovedan in naj se za nadaljnje informacije obrne na njihovo službo za podporo strankam. A pot do tja je bila dolga. Irski nizkocenovnik je podobno obvestilo poslal več kot 50.000 potnikom (danes in jutri so odpovedali 600 letov), zaradi česar so bili vsi kontaktni kanali dlje časa bodisi zasedeni bodisi neodzivni. »Dva dni jih ni bilo mogoče vzpostaviti – ne prek facebook messengerja ne prek telefona,« je dejala Močnikova. Ko je nazadnje le vzpostavila stik s prevoznikom, so ji ponudili tri možnosti: nakup nove letalske karte z drugo družbo z drugega letališča, pri čemer bi ji stroške nove karte povrnili; vračilo kupnine; ali pa potovanje na istem letu v drugem terminu. Odločila se je za zadnjo možnost.
 

»Tri dni velik cirkus«

S tem pa nevšečnosti še ni bilo konec. Ker se je odločila za let v drugem terminu, je morala spremeniti rezervacijo hotela in parkirišča na letališču, ki jih je že plačala. Če z zadnjim ni imela težav, je bilo za vračilo kupnine za nastanitev potrebnega več pregovarjanja. »Z veliko sreče na koncu nismo imeli dodatnih stroškov. Je bil pa tri dni velik cirkus. Nisem si predstavljala, da bo toliko dela,« je sago opisala Močnikova. »Ni bilo prijetno.«

Močnikova razmišlja o vložitvi zahtevka za odškodnino, ker jo je Ryanair o odpovedi obvestil le en teden pred odhodom. A ker so bila letala prizemljena zaradi stavke osebja, kar spada med izredne razmere, potniki niso upravičeni do denarnega nadomestila, pravijo v Evropskem potrošniškem centru (EPC).

Ne glede na okoliščine odpoved leta povzroči veliko nevšečnosti, nemalokrat pa je povezana tudi z dodatnimi stroški. FOTO: Thierry Roge/Reuters
Ne glede na okoliščine odpoved leta povzroči veliko nevšečnosti, nemalokrat pa je povezana tudi z dodatnimi stroški. FOTO: Thierry Roge/Reuters


Evropska uredba o pravicah letalskih potnikov sicer določa, da so potniki upravičeni do odškodnine, če so bili o odpovedi leta obveščeni manj kot dva tedna pred odhodom, kar pa ne velja, če je odpoved posledica izrednih razmer, med katere poleg stavke spadajo tudi slabo vreme, varnostna tveganja in nepredvidene pomanjkljivosti, ki lahko prizadenejo varnost leta. Do odškodnine potnik prav tako ni upravičen, če ga družba o odpovedi obvesti od dveh do enega tedna pred odhodom in v zameno ponudi spremembo poti, po kateri na cilj pridete z manj kot štiriurno zamudo.

Odškodnina, ki je odvisna od dolžine leta, je določena v pavšalnem znesku in znaša 250, 400 ali 600 evrov. Namenjena je kritju stroškov, ki so potniku nastali zaradi nevšečnosti – denimo stroškom hotelske namestitve ali neizkoriščenega prevoza na letališče. Enako velja tudi pri zamudah.

Pravice letalskih potnikov. FOTO: Delo
Pravice letalskih potnikov. FOTO: Delo

 

Do odškodnine s pomočjo tretjih podjetij

Zahtevek za odškodnino lahko potnik vloži prek e-pošte ali obrazca na spletni strani prevoznika. Letalske družbe so v preteklosti sicer veliko zahtev za odškodnino neupravičeno zavrnile s sklicevanjem na izredne okoliščine, kjer so tržno nišo prepoznala zagonska podjetja, kot sta denimo AirHelp in Refund.me. Oboroženi s pravnimi strokovnjaki, potnikom, ki imajo težave pri uveljavljanju svojih pravic, ponujajo, da zahtevek vodijo namesto njih.

Postopek je preprost. Prek spletnega formularja lahko potnik preveri, ali je njegov let upravičen do odškodnine. Če je, pritožnika prosijo, naj jim pošlje potrebne podatke in dokazila (na primer letalske karte in dosedanjo korespondenco s prevoznikom) ter podpiše dokument, s katerim jih pooblašča, da ga v primeru zastopajo.

Če se izkaže, da potnik do odškodnine ni upravičen, je postopek brezplačen, če pa podjetju z zahtevo uspe, si vzame četrtinski delež, preostanek pa nakaže oškodovancu. Dolžina postopka je odvisna od odzivnosti prevoznika.

Potniki, ki imajo težave pri uveljavljanju pravic pri letalskem prevozniku, se za pomoč lahko obrnejo tudi na EPC, kjer so storitve brezplačne.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine