Komunikacijska tehnologija se nenehno razvija, zato imajo ljudje dostop do več informacij kakor kdaj prej in pridobivajo jih dobesedno s konicami svojih prstov.
Toda kdo od nas lahko trdi, da smo resnično dobro obveščeni?
Naslovi člankov večinoma predstavljajo slabe strani našega sveta: spore, terorizem, lakoto, podnebne spremembe, družbeno nepravičnost – seznama kar noče biti konec. Spoprijemamo se z zapletenimi in na prvi pogled nepremagljivimi izzivi. Toda k celotni podobi sveta spadajo tudi rešitve in razlogi za to, da nam ne zmanjka upanja.
Vse več ljudi poskuša pomagati socialnim podjetnikom, in to počnejo tako, da jih finančno podpirajo ali vlagajo vanje, da lahko ti učinkoviteje in hitreje opravljajo svoje delo.
Leta 2015 se je 193 držav strinjalo, da si bodo prizadevale za uresničitev ciljev trajnostnega razvoja OZN. Cilji so del velikopoteznega načrta, ki bo usmerjal globalni razvoj do leta 2030, in pozivajo k temu, da je treba odpraviti revščino, zaščititi planet, vzpostaviti mir ter zagotoviti uspešna in polna življenja vseh ljudi na svetu. Uresničiti jih bo mogoče, samo če jih bodo ljudje povsod – v vladah, zasebnih podjetjih in civilni družbi – pripravljeni podpreti.
Po vsem svetu se krepi množično gibanje, ki podpira cilje trajnostnega razvoja. Genialni ter inovativni ženske in moški odkrivajo lokalne rešitve za globalne težave ter pomagajo ustvarjati boljšo družbo in gospodarstvo v korist nas vseh. Ti podjetniki navdihujejo druge, ki jih lahko posnemajo in rešujejo težave, povezane z zdravstveno oskrbo, kakovostnim izobraževanjem, ustreznim zaposlovanjem, čisto energijo in dostopom do vode.
V Delu verjamemo v transformativno moč dobrih zgodb, zato se pobudi skupine Sparknews, v katero je vključenih 50 svetovnih medijev, letos vnovič pridružujemo.
Vse več ljudi si prizadeva za pozitivne spremembe. Vse več jih poskuša pomagati socialnim podjetnikom, in to počnejo tako, da jih finančno podpirajo ali vlagajo vanje, da lahko ti učinkoviteje in hitreje opravljajo svoje delo (denimo Skollova fundacija, Ashoka, Impact Hub, srečanja organizacije One Young World itd.). Takšne pobude, ki se vse bolj uveljavljajo, se poskušajo tudi povezovati s tradicionalnimi podjetji in tako izboljšati učinkovitost svojega delovanja. S svojim neobičajnim pristopom, s katerim poskušajo spreminjati obstoječe razmere, pomagajo preoblikovati tudi velika podjetja, kadar jih navdihujejo s svojimi bolj poštenimi poslovnimi modeli in izdelki.
Mediji lahko veliko prispevajo k temu, da inovativni ustvarjalci sprememb po vsem svetu ustrezno predstavijo in širijo svoje zgodbe. Zadnjih šest let je Sparknews vsako leto predlagal medijem z vsega sveta, naj praznujejo dan družbenoangažiranega novinarstva ter skupaj objavijo članke o pozitivnih pobudah v posebnih prilogah ali spletnih poročilih, da bodo isti dan dosegli približno 120 milijonov ljudi po vsem svetu. Številni mediji
(Delo jih na tej povezavi predstavlja deset) so zato začeli v svoja dnevna poročila vključevati zgodbe, ki se posvečajo predvsem rešitvam.
Tudi vi lahko prispevate k temu, da bodo ti projekti učinkoviteje delovali in še bolj vplivali na življenja ljudi. Objavljajte zgodbe, ki so vas najbolj navdušile, na facebooku in twitterju (
#ImpactJournalism, #StoryOfChange, @Sparknews, @YourNewspaper).
Vsi lahko pomagamo napisati prihodnost naše globalne zgodbe.
Komentarji