Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Svet

Žrtve naj bi skušale zapustiti jahto, a jih je premagala voda

Truplo tehnološkega mogotca Mika Lyncha je identificirala njegova žena Angela Bacares. Iščejo še zadnjo pogrešano, njuno hčer.
Intervencija potapljačev na območju jahte, ki se nahaja okoli 50 metrov pod morsko gladino, se bo nadaljevala tudi jutri. FOTO: Alberto Pizzoli/AFP
Intervencija potapljačev na območju jahte, ki se nahaja okoli 50 metrov pod morsko gladino, se bo nadaljevala tudi jutri. FOTO: Alberto Pizzoli/AFP
V. U., STA
22. 8. 2024 | 10:51
23. 8. 2024 | 08:47
4:56

Reševalci iščejo še zadnjo pogrešano osebo v morju pri Porticellu, potem ko je tam v ponedeljek potonila jahta Bayesian z 22 ljudmi na krovu. Nesrečo je preživelo 15 potnikov oziroma članov posadke, potrjenih smrtnih žrtev je zaenkrat šest.

Peto truplo so v jahti našli in ga spravili na kopno. Po poročanju medijev gre za truplo britanskega tehnološkega mogotca Mika Lyncha, ki ga je identificirala njegova žena Angela Bacares, ena izmed preživelih.

Reševalci so sicer iz potopljene jahte že včeraj dvignili trupla vodje banke Morgan Stanley International Jonathan Bloomer in njegove žene Judy ter odvetnika britanske odvetniške pisarne Clifford Chance Chrisa Morvilla in njegove žene Nede. Pogrešana ostaja le še Lyncheva hči Hannah.

Že kmalu po potopu jahte, a izven nje, pa so odkrili prvo potrjeno žrtev tragedije, ladijskega kuharja Recalda Thomasa. Intervencija potapljačev v jahti, ki se nahaja okoli 50 metrov pod morsko gladino, se bo nadaljevala tudi jutri. Portal La Sicilia je navedel, da je bilo danes angažiranih 27 potapljačev.

FOTO: Guglielmo Mangiapane/Reuters
FOTO: Guglielmo Mangiapane/Reuters

Poskus rekonstrukcije tragedije

Italijanska agencija Ansa je objavila nekatere ugotovitve preiskovalcev o zadnjih trenutkih življenja nesrečnih potnikov na jahti. Sodeč po poročilih potapljačev in pričevanjih preživelih, ki so jih zbrali reševalci in luška kapitanija, naj bi skušali zapustiti potapljajoče se plovilo, a naj bi jih moč vode premagala. To sklepajo, ker njihovih trupel niso odkrili v kabinah, ki so jim pripadale, pač pa na drugih točkah. 

Sklepajo, da so si prizadevali, da bi se prebili do izhoda in se nato med divjanjem vodne trombe vrgli v morje, kar je uspelo preživelim.

Morda je to uspelo tudi še vedno pogrešani Hannah Lynch. Kot navaja potral, podvodni robot pogrešano osemnajstletnico išče tudi na širšem območju morskega dna.

Tragediji bi se lahko izognili

Vodja podjetja, ki je izdelalo plovilo, je danes za italijanski časnik Corriere della Sera izjavil, da bi se tragediji lahko izognili. »Potek dogodkov govori o dolgem nizu napak,« je dejal Giovanni Costantino, vodja podjetij Italian Sea Group in Perini Navi, proizvajalca prestižne jahte.

Costantino je povedal, da je bilo slabo vreme napovedano, zato bi se morali potniki zbrati na zbirnem mestu, zapreti bi morali tudi vsa vrata in lopute na ladji.

Na posnetku varnostne kamere z obale se namreč vidi, da so luči na jamboru ugasnile, kar po Costantinovih besedah kaže na kratki stik po tem, ko je v plovilo vdrla voda.

FOTO: Louiza Vradi/Reuters
FOTO: Louiza Vradi/Reuters

Vzporedno je preiskavo sprožilo tudi tožilstvo, ki preiskuje brodolom in večkratni uboj, trenutno proti neznanim storilcem. Preučujejo tudi videoposnetke in fotografije, ki so jih v času nesreče posneli nekateri prebivalci območja, pa tudi nadzorne kamere, kar zlasti velja za posnetke iz tamkajšnje ladjedelnice, v kateri so kamero usmerili prav proti jahti, in iz zasebne vile. V minulih dneh so preiskovalci že zaslišali vseh 15 preživelih brodolomcev.

Italijanski mediji izpostavljajo, da preiskovalci preučujejo možno verigo človeških napak, ki so v neurju privedle do potopa. Novozelandski kapitan na jahti James Cutfield naj bi sicer sodeč po pisanju portala Giornale di Sicilia v bolnišnici izjavil, da prihoda nevihte ni opazil. Odprto ostaja, kako se je lahko zgodilo, da se je 56-metrsko plovilo, opremljeno z najsodobnejšo tehnologijo in radarsko opremo, potopilo v le nekaj minutah.

Med možnimi razlogi navajajo deloma dvignjeno kobilico, kar bi lahko imelo odločilno vlogo pri manjši stabilnosti in hitrem potopu jahte, odprta vrata oziroma odprtine na plovilu, zaradi katerih bi lahko vanj v kratkem času vdrlo veliko vode, ugasnjene motorje in nedelujoč sistem, ki bi moral zapreti lopute in dostope v notranjost jahte.

Navajajo tudi, da na plovilu v noči pred nesrečo nihče izmed članov posadke ni opravljal dežurstva, četudi so meteorologi izdali opozorilo.

FOTO: Guglielmo Mangiapane/Reuters
FOTO: Guglielmo Mangiapane/Reuters

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine