Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Slovenija

Nespoštovani, slabo plačani, preobremenjeni

Zaradi pomanjkanja kadra v vzgoji in izobraževanju se slabša kakovost, pravih rešitev ni, nezadovoljni pa so vsi vpleteni.
V letošnjih prvih devetih mesecih je bilo z naskokom največ prostih delovnih mest na področju izobraževanja, in sicer skupno 22.391. Za primerjavo, v zdravstvu in socialnem varstvu je bilo letos skupno objavljenih 18.549 prostih delovnih mest. FOTO: Blaž Samec/Delo
V letošnjih prvih devetih mesecih je bilo z naskokom največ prostih delovnih mest na področju izobraževanja, in sicer skupno 22.391. Za primerjavo, v zdravstvu in socialnem varstvu je bilo letos skupno objavljenih 18.549 prostih delovnih mest. FOTO: Blaž Samec/Delo
5. 10. 2024 | 05:00
19:22

V nadaljevanju preberite:

Sistem vzgoje in izobraževanja je eden tistih, o katerih javnost zelo rada sodi, ker ima pač vsak izkušnjo z vzgojiteljicami in učiteljicami. Dober učitelj bo otroka navdušil za katerikoli predmet, slab mu lahko vsakega priskuti. Če so ravnatelji pred leti še lahko izbirali med kandidati, danes izbire ni. Učiteljev kronično primanjkuje. Starši upravičeno zahtevajo (naj)boljše, pritiski se vrstijo in izmozgani od zahtev odhajajo tudi vrhunski. Ukrepi politike, ki še ni dokazala, da ji je za učiteljstvo mar, za prekinitev začaranega kroga niso zadostni.

Težav v šolstvu ne manjka, a jih politika skoraj ne opazi. Glavni tajnik Sviza Branimir Štrukelj opozarja, da je eden od simptomov marginalizacije izobraževanja izbira šibkih ministrov brez resne vizije in konceptov: »Zdi se, da vse bolj prevladuje logika oblasti: za ministra, ministrico izobraževanje bo že dober oziroma dobra.« Sviz zahteva, da se v zakon vnese določba, ki bo v deležu BDP zagotavljala minimalno vsakoletno financiranje vzgoje in izobraževanja ter ustreznejše vrednotenje pedagoškega dela. »To bi bila potrditev, da politika končno razume pomen in vlogo učiteljstva pri oblikovanju naše skupne prihodnosti,« še pravi Štrukelj.

Učiteljica leta 2024 Simona Šarlah je prepričana, da opravlja družbeno odgovoren in pomemben poklic, saj učitelji vzgajajo in izobražujejo vse ostale poklice: »Mladi pa se vse redkeje odločajo zanj, kar me resnično žalosti. Učitelji smo danes pogosto tarča napadov ves čas nezadovoljnih odraslih in posledično tudi njihovih otrok. Teh ljudi sicer ni veliko, so pa zato toliko bolj glasni. In mladi to vsakodnevno opazujejo ter občutijo našo nemoč v določenih situacijah.« Tudi to je vzrok, da učiteljstvo zanima vedno manj mladih. A Šarlahova dodaja: »Z dobrim zgledom in ljubeznijo do svojega dela mi uspe prepričati marsikaterega otroka, da je naš poklic kljub vsemu lep in izpopolnjujoč.«

Ob današanjem svetovnem dnevu učiteljev so sinoči podelili državne nagrade na področju šolstva. Slavnostni govornik je bil premier Robert Golob, ki je nagrajencem dejal: »Vsem ste nam v navdih. Ponosen sem na vas in bodite ponosni nase. Vi ste tisti, na katerih temelji celoten razvoj naše družbe. Brez znanja ne more biti razvoja. Vi ste prvi, ki to znanje posredujete naprej.«

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine