Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Ministrica odvila vijake in dela so se začela

Danes so začeli s prenovo novogoriške železniške postaje v vrednosti čez 60 milijonov evrov. To bo eno izmed prizorišč za EPK 2025.
Novogoriški župan Samo Turel, ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek (v sredini) in vodja predstavništva evropske komisije Jerneja Jug Jerše so simbolično odvili vijake na tirih, ki jih bodo odstranili. FOTO: Ana Rojc/MO Nova Gorica
Novogoriški župan Samo Turel, ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek (v sredini) in vodja predstavništva evropske komisije Jerneja Jug Jerše so simbolično odvili vijake na tirih, ki jih bodo odstranili. FOTO: Ana Rojc/MO Nova Gorica
1. 2. 2024 | 18:50
1. 2. 2024 | 18:54
6:01

»Vlak iz Sežane ima 15 minut zamude,« se je večkrat slišalo obvestilo potnikom iz zvočnika na novogoriški železniški postaji ter prekinilo slovesne besede ob napovedi obsežnih prenovitvenih del, skupno ovrednotenih na več kot 60 milijonov evrov. Do januarja prihodnje leto bo to območje ob Trgu Evrope po načrtih zaživelo kot eno pomembnejših prizorišč Evropske prestolnice kulture 2025.

V okviru naložbe, večinoma financirane iz evropskih sredstev načrta za okrevanje in odpornost (43 milijonov evrov), bodo prenovili novogoriško železniško poslopje, na novo bodo uredili perone za potniški promet in prestavili tovornega na drugo lokacijo (predvidoma v Vrtojbo oziroma Prvačino). Zgradili bodo tudi železniški podhod, ki bo prek Trga Evrope predstavljal boljšo povezavo z italijansko Gorico.

Investitor je država oziroma direkcija za infrastrukturo (DRSI), ki je za izvedbo gradbenih del sklenila pogodbo s konzorcijem podjetij Kolektor Koling, SŽ ŽGP Ljubljana, GH Holding in Iskra v vrednosti dobrih 50 milijonov evrov. Kot je pojasnil Dejan Jurkovič, pri DRSI vodja sektorja za investicije v železnice, gre za celovito prenovitev z zamenjavo tirov, pri čemer jih bodo osem, namenjenih tovornemu prometu, odstranili. Potniški promet bo kljub gradbišču potekal po voznem redu, je zagotovil. Potnike bodo sicer preusmerjali na začasni peron, zaradi del pa bodo ti vendarle lahko pričakovali nekaj dodatne zamude, smo izvedeli.

Da bi 8. februarja 2025 vlak pripeljal točno

»To je ključni projekt za Novo Gorico,« je dejal novogoriški župan Samo Turel. »Čeprav vlak iz Sežane zamuja,« se je navezal na omenjeno obvestilo po zvočniku, »je železniški promet spodbuda za potnike, da se premikajo na trajnostni način. Projekt predvideva tudi povezavo z avtobusnim postajališčem in parkiriščem za avtomobile. Obenem bo novi podhod, za katerega bo občina prispevala dobrih 900 tisoč evrov, simbolična povezava med Novo Gorico in Gorico,« je pristavil.

»Načrte imamo tudi za območje, ki se bo sprostilo ob umiku tovornih tirov. Danes je tukaj rektor Univerze v Novi Gorici (Boštjan Golob, op. a.), s katero se dogovarjamo, da bi se vrnila v naše mesto iz Vipave,« je nadaljeval župan. Skupaj z univerzo po njegovih besedah že razmišljajo, kako bi ta prostor uporabili za »razvoj, znanje ter poživitev in posodobitev mesta«. Čeprav so roki kratki, župan verjame, da se bo vse prav izteklo. »Želim si, da bi dela potekala gladko in da bi vlak iz Sežane 8. februarja 2025 pripeljal točno in s tem zaznamoval začetek naše evropske prestolnice kulture,« je poudaril.

Prikaz prenove novogoriške železniške postaje. Vir: DRSI
Prikaz prenove novogoriške železniške postaje. Vir: DRSI

»Sama sem odraščala v bližini Trga Evrope, še preden se je tako imenoval, in prav ob tej meji se najbolj čuti prisotnost Evrope,« je dejala Jerneja Jug Jerše, vodja predstavništva evropske komisije v Sloveniji, in priznala, da je zanjo to tudi čustven dogodek. Omenila je, da v okviru načrta za okrevanje in odpornost sofinancirajo številne naložbe v železnico, ki je ena najbolj trajnostnih oblik prevoza. Med drugim so namenili denar za železniško postajo v Ljubljani, progo Ljubljana–Borovnica, za že odprti železniški postaji v Grosupljem in Domžalah ter prenovljeno gorenjsko progo, prav tako bodo sofinancirali dela na koroški in bohinjski progi.

Z vlakom EPK po bohinjski progi

»Končno gre za zagotavljanje pogojev za uvedbo kakovostnega železniškega potniškega prometa,« je povedala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Po njenih besedah je posodobitev železniškega omrežja prioriteta njenega ministrstva, pa tudi vlade. »Sestava letošnjega proračuna ministrstva za infrastrukturo je bila velik izziv, saj vemo, da so Slovenijo lani prizadele hude poplave. A nam je vendarle uspelo zagotoviti sredstva za to naložbo, ki je ena večjih v tem trenutku,« je poudarila.

Kot je še navedla, bo EPK 2025, ki jo bosta gostili obe Gorici, tudi v znamenju železnic in vlakov. Otvoritvena slovesnost bo med železniškima postajama obeh mest, ob tej priložnosti bo vlak zapeljal po čudoviti bohinjski progi ob reki Soči. Projekt bo po njenem mnenju predvsem zbližal obe Gorici in pokazal svetel primer evropskega čezmejnega povezovanja.

Ministrica Bratuškova je skupaj z županom Turelom in vodjo predstavništva evropske komisije Jernejo Jug Jerše simbolično odvila prve vijake na starih železniških tirih, s čimer so zaznamovali začetek del na tem območju. Projekt evropske prestolnice kulture sicer predvideva za 117 milijonov evrov naložb ob meji, kar vključuje tudi prenovo Trga Evrope in povezovalne ulice na italijanski strani. Novogoriška občina je pristojna za prenovo zgradb, ki jih je prevzela od Slovenskih železnic (v njih bosta EPICenter – Evropska platforma za interpretacijo zgodovine 20. stoletja in Super osmica s filmsko in gastronomsko ponudbo). Dodati gre še načrte za nove zelenice, parke in igrišča na čezmejnem območju, poleg tega sta predvideni gradnja gledališkega amfiteatra in prenova občinske vile Rafut (ta se bo začela šele leta 2025).

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine