Neomejen dostop | že od 9,99€
Varnost v prometu oziroma prometnovarnostne razmere ostajajo slabe. Letos so policisti z Gorenjske obravnavali že skoraj 15 odstotkov več prometnih nesreč kot lani. V skoraj tisoč nesrečah je umrlo 12 udeležencev, lani sedem, 49 je bilo huje, 227 pa lažje poškodovanih.
Vzroki za nesreče oziroma najbolj kritični dejavniki so neprilagojena hitrost, nepravilna stran oziroma smer vožnje, izsiljevanje prednosti ter alkohol (603 pozitivni) in prepovedane droge (67 primerov). Kot navajajo kranjski policisti, so med prekrški tudi neuporaba varnostnega pasu in uporaba telefonov med vožnjo. Udeležence pozivajo k večji previdnosti in odgovornosti.
Do konca tedna poteka nacionalna akcija za večjo varnost v prometu v segmentu hitrosti. Z njo želi policija umiriti hitrosti v prometu in vplivati na zavedanje ljudi, da lahko z zmanjšanjem hitrosti vožnje za že nekaj kilometrov na uro pomembno zmanjšajo tudi tveganje za nastanek prometnih nesreč in težkih posledic nesreč. Za skoraj polovico mrtvih lani v prometnih nesrečah je bila usodna neprilagojena hitrost. Kot so pojasnili s PU Kranj, je v lanskem letu 49 ljudi izgubilo življenje v nesrečah zaradi neprilagojene hitrosti, kar predstavlja skoraj 43 odstotkov vseh umrlih.
V kratkem videu policija opozarja, da se z vsakim prevoženim kilometrom na uro več čas ustavljanja podaljša. Pri 50 kilometrih na uro je ustavljanje 27,96 metra, pri 55 kilometrih na uro 32,3 metra, pri 60 pa 36,93 metra.
Do 23. julija so policisti obravnavali 1694 prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti, v katerih je življenje izgubilo 17 oseb. Po trenutnih podatkih je bilo 15 odstotkov več prometnih nesreč zaradi hitrosti kot v istem obdobju lani, povečal pa se je tudi delež hudo in lahko telesno poškodovanih. Najpogostejši povzročitelji smrtnih prometnih nesreč so bili vozniki osebnih avtomobilov, sledijo pa jim kolesarji in vozniki enoslednih motornih vozil, so sporočili.
Policisti so do 28. julija obravnavali tudi 74.663 kršitev s področja hitrosti, v istem obdobju lani pa 79.150. Kršitve s področja hitrosti predstavljajo približno tretjino vseh ugotovljenih kršitev, med povzročitelji pa izstopata starostni skupini od 18 do 24 let in od 25 do 34 let.
Na podlagi statističnih podatkov je dokazano, da je v primeru trka vozila v pešca ali kolesarja pri 30 kilometrih na uro tveganje za smrtne ali hude poškodbe pešca relativno majhno (desetodstotno). Pri višjih hitrostih se tveganje izrazito poveča. Trk avtomobila pri hitrosti 50 kilometrov na uro v pešca je enak padcu z višine 9,8 metra. Pri hitrosti vozila s 60 kilometri na uro je verjetnost preživetja pešca samo še desetodstotna, tveganje za smrt pa kar 90-odstotno. Omejitve hitrosti v naseljih, območjih umirjenega prometa in območjih omejene hitrosti so namenjene predvsem zaščiti ranljivejših udeležencev v prometu (pešci, kolesarji), so za Delo pojasnili na policiji.
Povzročitelji pod vplivom alkohola so v kombinaciji z neprilagojeno hitrostjo povzročili 311 prometnih nesreč, od tega šest smrtnih. Med njimi je bil tudi voznik električnega skiroja, ki je v prometni nesreči umrl. Večina se jih je zgodila v svetlem delu dneva, le štiri osebe so umrle zvečer oziroma ponoči, 14 od 17 pa jih je umrlo med tednom.
Celotni podatki o stanju varnosti cestnega prometa tudi v letošnjem letu žal niso spodbudni, saj je policija (po začasnih podatkih) obravnavala skupaj za 12 odstotkov več prometnih nesreč kot v istem obdobju lani. Letos je v vseh prometnih nesrečah po trenutno veljavnih podatkih do danes umrlo 62 udeležencev, v istem obdobju lanskega leta pa 68. V letošnjem letu se je za 8,5 odstotka povečalo število hudo telesno poškodovanih in za 12,5 odstotka število lahko telesno poškodovanih, je razvidno iz podatkov agencije za varnost prometa.
Rezultati prikazovalnikov hitrosti agencije za varnost prometa v 15 slovenskih občinah kažejo, da vozniki še vedno krepko presegajo omejitve hitrosti. V treh od enajstih občin, kjer je omejitev 50 kilometrov na uro, so do konca maja izmerili tudi dvainpolkrat višje hitrosti, in sicer 134, 137 in 138 kilometrov na uro. V občinah, kjer je omejitev 30 kilometrov na uro, pa so bile izmerjene celo trikrat višje hitrosti, kar 97 in 81 kilometrov na uro.
S talnimi označbami na parkirnih mestih v občinah Celje, Kranj, Krško, Maribor, Murska Sobota, Novo mesto in Ptuj ozaveščajo voznike, da lahko zaradi neprilagojene vožnje ne pridejo na cilj, saj povzročijo nesrečo, ki njihovo pot predčasno konča. Napis Najhitrejši včasih ne pridejo na cilj voznike in mimoidoče tako opozarja na posledice objestne in tvegane vožnje.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji