Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Kolumne

Carine kot medijsko orožje

Uvedba 25-odstotnih carin na uvoz kitajskih izdelkov v prvem Trumpovem mandatu ni vplivala na povečanje proizvodnje v ZDA.
Bojan Ivanc FOTO: Matej Družnik/Delo
Bojan Ivanc FOTO: Matej Družnik/Delo
4. 2. 2025 | 05:00
4. 2. 2025 | 20:26
7:09

V kolumni preberite: 

Javno izražene grožnje ameriškega predsednika o zvišanju carinskih stopenj na uvoženo blago in njihovo pogojevanje z izvedbo prilagoditvenih ukrepov, ki bi zmanjšali blagovni trgovinski primanjkljaj ZDA s svetom, pretežno polnijo vsebinski prostor medijev v gospodarstvu. Eden od ključnih razlogov je, da ameriški predsednik javno izreka tisto, kar je bilo morda do zdaj del zaprtih pogajalskih krogov strokovnih skupin v preteklih administracijah, pri tem pa zelo verjetno pridobiva tudi pozitivne simpatije svojih volivcev. Navedeni pristop je z vidika ključnih trgovinskih partneric najmanj nenavaden, vendar jim po drugi strani tudi omogoča, da se lahko nanj pripravijo s paketom protiukrepov, ki preprečujejo hitro implementacijo groženj. Ob tem odkrita komunikacija v javnosti in na družbenih omrežjih šibi podobo ZDA kot države, ki podpira sistem pravil, v kontekstu carin osnovan na pravilih Svetovne trgovinske organizacije. Zdi se, da je argument moči spet postal močnejši od moči argumenta.

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine