Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Kolumne

(KOLUMNA) Carine kot medijsko orožje

Uvedba 25-odstotnih carin na uvoz kitajskih izdelkov v prvem Trumpovem mandatu ni vplivala na povečanje proizvodnje v ZDA.
Bojan Ivanc FOTO: Matej Družnik/Delo
Bojan Ivanc FOTO: Matej Družnik/Delo
4. 2. 2025 | 05:00
7:09

V kolumni preberite: 

Javno izražene grožnje ameriškega predsednika o zvišanju carinskih stopenj na uvoženo blago in njihovo pogojevanje z izvedbo prilagoditvenih ukrepov, ki bi zmanjšali blagovni trgovinski primanjkljaj ZDA s svetom, pretežno polnijo vsebinski prostor medijev v gospodarstvu. Eden od ključnih razlogov je, da ameriški predsednik javno izreka tisto, kar je bilo morda do zdaj del zaprtih pogajalskih krogov strokovnih skupin v preteklih administracijah, pri tem pa zelo verjetno pridobiva tudi pozitivne simpatije svojih volivcev. Navedeni pristop je z vidika ključnih trgovinskih partneric najmanj nenavaden, vendar jim po drugi strani tudi omogoča, da se lahko nanj pripravijo s paketom protiukrepov, ki preprečujejo hitro implementacijo groženj. Ob tem odkrita komunikacija v javnosti in na družbenih omrežjih šibi podobo ZDA kot države, ki podpira sistem pravil, v kontekstu carin osnovan na pravilih Svetovne trgovinske organizacije. Zdi se, da je argument moči spet postal močnejši od moči argumenta.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Aktualne in poglobljene vsebine, ki vam pomagajo razumeti svet – za 14,99 EUR na mesec!
NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine