Neomejen dostop | že od 9,99€
Boj proti ponaredkom umetnin v Sloveniji ni najuspešnejši. Pri spletnem portalu in galeriji Sloart so v navezi z dediči nekaterih pokojnih umetnikov napovedali alternativni pristop, evidentiranje njihovih izdelkov na trgu, njihovo avtentičnost pa bi potrdilo več poznavalcev njihovih opusov in sodnih cenilcev.
Cilj je ambiciozen: doseči, da bi vse, česar na končnem seznamu ne bi bilo, obveljalo za ponaredek in izpadlo s trga. Začenjajo z opusi Janeza Boljke, Marka Šuštaršiča in Elde Piščanec. Do kolikšne mere je to mogoče?
Ponaredki umetnin v Sloveniji včasih v obliki afer – od Riemerjevega »Velázqueza« ali serije »ekspertiz« pokojnega sodnega cenilca Janeza Mesesnela do nesojene razstave ponaredkov, ki je nazadnje lani spodnesla direktorski stolček v Narodnem muzeju Slovenije – pristanejo v tisku, večinoma pa ne.
Zgodbe o ponaredkih ostanejo anonimne, v zvezi z njimi vztraja zimzeleni rek, da brez tožnika ni sodnika. Razkritju redko sledi sodni pregon, poskus pridobivanja finančne koristi s ponarejenimi umetniškimi deli in podpisi v Sloveniji načeloma ni posebej tvegano početje. K prijavam možem postave niso zavezani niti galeristi, niti muzejski kustosi, niti sodni cenilci.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji