Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Potovanja

Pomniki vojne se spreminjajo v zabaviščni park

Dan D 75 let pozneje: Zlasti v zadnjih 25 letih je postala Normandija pomembna turistična točka
Obeležje v mestecu Graye-sur-Mer v Normandiji je priljubljena točka obiskovalcev. FOTO: AFP
Obeležje v mestecu Graye-sur-Mer v Normandiji je priljubljena točka obiskovalcev. FOTO: AFP
5. 6. 2019 | 09:00
3:15
Francija je bogata z zgodovinskimi in s tem turističnimi pomniki prve svetovne vojne, ravno tako pomemben je zanjo spomin na drugo svetovno vojno. Prav jutri je 75. obletnica izkrcanja v Normandiji, ki je v zadnjih 25 letih postala pomembna turistična točka. Naval obiskovalcev je sprožilo predvsem praznovanje 50. obletnice – že naslednje leto je regijo obiskalo 2,9 milijona obiskovalcev z željo, da bi spoznali Normandijo in njeno zgodovinsko zapuščino.

Prvi muzej so sicer odprli že pet let po drugi svetovni vojni, večinoma so bili v njem zbrani predmeti lokalnih zbirateljev in lokalnih muzejev, je za AFP povedal Dominique Saussey, ki je v okviru tamkajšnje turistične organizacije specializiran za dan D. Zgodovinski turizem se je razmahnil konec osemdesetih let, ko so odprli spominski muzej v Caenu, ki privabi okoli 370.000 obiskovalcev na leto.
 

Najbolje obiskana so pokopališča


Še bistveno več je obiskovalcev pokopališč, zlasti ameriškega v Colleville-sur-Meru, ki si ga je samo lani ogledalo 1,4 milijona ljudi. Dobro obiskana so tudi pokopališča britanskih vojakov, v zadnjih letih celo nemških, s čimer je Francija na zemljevid ciljnih držav dodala Nemčijo. Sicer Normandijo obišče največ Britancev (20 odstotkov vseh turistov), Nizozemcev (15), Američanov (14), Nemcev (11) in Belgijcev (10).

Številnih obiskovalcev se veselijo turistični delavci, zgodovinarji pa opozarjajo na negativne posledice spreminjanja prizorišč vojne v atrakcije. FOTO: AFP
Številnih obiskovalcev se veselijo turistični delavci, zgodovinarji pa opozarjajo na negativne posledice spreminjanja prizorišč vojne v atrakcije. FOTO: AFP


Običajnim ogledom so v zadnjem času dodali dogodivščine, na primer igro pobega, »polete« v letalskih simulatorjih, vožnje s tanki, jadranje s padali, prodajajo pa tudi vse mogoče predmete, povezane z dnevom D – od družabnih iger, čelad do jopičev in celo piva »Dan D«. Z doživetji merijo na mlajšo publiko, kajti vojnih veteranov, ki so čustveno povezani s tem območjem, kmalu ne bo več.
 

To bi morala biti območja miru


Takšen pristop kajpak ni v skladu s sporočilom o nesmiselnosti vojne morije. Spominska obeležja bi morala biti predvsem območja miru, kjer se je mogoče pokloniti ljudem, ki so dali življenje za osvoboditev izpod nacizma. »Spreminjanje grobov v turistične atrakcije je nesprejemljivo. Ljudem je treba razložiti kompleksnost vojne,« je poudaril Stephane Grimaldi, direktor muzeja v Caenu. Prav tam bodo kmalu odprli 360-stopinjsko kinodvorano, kjer bodo predvajali dokumentarne posnetke o izkrcanju.

Podobno je opozoril profesor s pariške univerze Bertrand Legendre: »Vse skupaj se spreminja v zabaviščni park, s čimer tvegamo, da bomo pozabili tragične razsežnosti vojne.«

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine