Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Po dveh letih vendarle novi fiat za Kragujevac

Bo nova panda za srbsko proizvodnjo res »grande«?
Fiat grande panda se obeta tovarni v Kragujevcu. FOTO: Fiat
Fiat grande panda se obeta tovarni v Kragujevcu. FOTO: Fiat
24. 6. 2024 | 05:00
28. 6. 2024 | 16:07
3:39

Srbski mediji so že lani poročali, da bodo enega od prihodnjih fiatov proizvajali v Kragujevcu. Fiat je novi model fiat grande panda predstavil pred kratkim, te dni pa je srbski premier Aleksandar Vučić napovedal, da se bo pri njih sredi julija začela proizvodnja novega električnega avtomobila. Ni govoril o pandi, a vendarle je zelo verjetno, da gre za ta avtomobil. Vučić je pri tem znova odprl temo rudarjenja za baterije električnih avtomobilov nujne litijeve rude v Srbiji, kar je bilo pred časom zaradi nasprotovanja javnosti zamrznjeno.lj

A pojdimo tokrat k avtomobilu. Fiatov model panda je verjetno njihova zadnja leta edina in tudi dolgotrajna uspešnica. Panda je prvič prišla na trg leta 1980, sedanja generacija je na njem že 12 let, izdelujejo jo na Poljskem v kraju Tychy. Nedavno so razkrili novinca, ki so mu dali ime fiat grande panda, že po imenu sodeč, je nekoliko večji, približno štiri metre meri v dolžino. Pripravljen je na novi večenergijski osnovi skupine Stellantis, kar pomeni, da je lahko povsem električen ali pa je bencinski oziroma bencinski hibrid. Dosedanjo pando naj bi preimenovali v pandino, jo nujno posodobili, predvsem bodo dodali obvezne asistenčne sisteme.

Proizvodnjo pandine bo prevzela italijanska tovarna v Pomiglianu d'Arcu, medtem ko naj bi grande pando to poletje začeli izdelovati v Kragujevcu. Gre za tovarno nekdanje dobro znane Zastave, ki je bila vselej močno povezana s Fiatom, na njihovi tehniki so temeljili Zastavini modeli. Ko je bilo z razpadom nekdanje države s temi jugoslovanskimi avti počasi konec, so v Kragujevcu nekaj časa izdelovali nekdanjega fiata punta, veliko pa so si obetali od enoprostorca fiata 500 L. Ta model je bil za Srbijo bolj ali manj razočaranje; izdelovati so ga začeli leta 2012, leto kasneje so jih izdelali največ – 112 tisoč vozil, potem pa je šla proizvodnja samo navzdol. Model so pred dvema letoma opustili in odtlej v Kragujevcu ni proizvodnje.

Dogovor o novem modelu je bil med Fiatom in Srbijo sklenjen leta 2022, naložba naj bi bila vredna 190 milijonov evrov, od tega 48 milijonov financira srbska država s spodbudami ministrstva za gospodarstvo. Kot smo omenili, je Aleksandar Vučić pred kratkim dejal, da bodo proizvodnjo novega električnega avtomobila zagnali že v drugi polovici julija, da je to velikega pomena za Srbijo in Šumadijo in da bo to spodbuda za električno mobilnost v državi, katere delež je zelo majhen. Prav tako je napovedal, da bodo uvedli subvencijo 5000 evrov za ta pogon, ki bo morda še višja, če bo proizvodnja lokalna.

Kot so že prej poročali različni srbski mediji, naj bi v Kragujevcu že potekale priprave, za zdaj tam dela 500 ljudi, koliko več jih še bo, pa še ni znano. Vprašanje je, ali bo številka dosegla nekdanjih več kot dva tisoč, kot v času, ko so izdelovali fiat 500L.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine