Nekoč je bil 5008 pristen srednje velik enoprostorec, a so se pri Peugeotu odločili, da ga usmerijo proti športnim terencem. V resnici je nastal precej uporaben križanec z nadpovprečno dvignjenim podvozjem, vendar tudi nadpovprečno velikim prtljažnim prostorom. Zgodba se nadaljuje z medgeneracijsko prenovo, ki mu je vdihnila nekaj svežine.
Saj ne, da bi bil peugeot 5008 videti zastarel, toda s prenovljenim sprednjim delom, ki ga zaznamujeta ozki in dolgi navpično postavljeni dnevni luči (seveda s svetečimi diodami), je dobil nekaj ostrine, prav tako so novi maska motorja in še nekaj kromanih estetskih dodatkov. Ni jih toliko, da bi bilo videti preveč nakičeno.
Kromani dodatki, ki so del prenove, poudarjajo bočno linijo peugeota 5008, zadek pa zaznamujejo luči v obliki levjih krempljev, ki svetijo tudi podnevi. FOTO: Blaž Kondža
ℹ Peugeot 5008 1.5 blueHDI 130 EAT 8 allure pack
Zastopnik: P-Automobiles, Ljubljana
Cena: 35.700 evrov (testni avtomobil s popusti 31.764 evrov)
Izpust CO2: 128–157 g/km
Euro NCAP: ***** (2016)
V notranjosti boste novosti odkrili le najbolj natančni. Jasno je, da ostaja športno majhen in na vrhu ter spodaj prirezan volanski obroč. Čezenj voznik spremlja dogajanje na zaslonu z merilniki, ki ima novo grafiko, funkcionalnosti pa niso posebej dopolnjevali (pa bi jo lahko!). Širši je osrednji na dotik občutljivi infozabavni zaslon, ki pa še vedno ne omogoča prikaza več informacij hkrati, tako da je kdaj kar prevelik. Ostale so posebnosti, povezane z nastavitvami, ki se jih je pač treba navaditi, a na splošno je vse skupaj intuitivno, na pomanjkanje konkretnih gumbov za nastavitev klimatske naprave se prav tako nekako navadite, saj je dostop do posameznih funkcij (tudi nastavitev zračenja) s pritiskom na eno od klavirskih tipk hiter in logičen.
Prostornost v drugi vrsti je res zgledna, vsi trije sedeži so posamično vzdolžno pomični. Če sedita še dva zadaj, jih je seveda treba premakniti bolj naprej. FOTO: Blaž Kondža
5008 ostaja prostoren za potnike, pravzaprav se v »školjki«, ki jo zamejuje velika sredinska konzola z ročico menjalnika, prostorom za drobnjarije in pijačo ter velikim predalom, še najmanj razkošno počutita spredaj sedeča. Zadaj so trije ločeni sedeži, posamično vzdolžno pomični, hitro jih je mogoče zložiti v ravno dno, bočna dva pa odmakniti za dostop do še dveh sedežev zadaj. Ta dva sta, no, recimo zasilna, na dolgi poti gotovo ne bosta prinašala užitka. Predvsem pa dvignjena tako rekoč izničita prtljažni prostor.
Zdaj smo se že navadili, da v peugeote vgrajujejo majhen, spodaj in zgoraj prirezan volanski obroč, tako da voznik na prostor z merilniki vidi čezenj (in ne skozenj). S prenovo je peugeot 5008 pridobil širši zaslon infozabavne naprave, ki pa ni izkoriščen za dodatno funkcionalnost. FOTO: Blaž Kondža
Če ju ne potrebujete, ju bodisi zložite, pri čemer dobite res velik prtljažnik (780 litrov), bodisi ju preprosto odstranite iz avtomobila, s čimer boste pridobili uporaben prostor pod dnom prtljažnika. Mimogrede, nekaj drobnjarij boste lahko shranili tudi pod dnom v drugi vrsti sedežev, pri opremi allure pack pa je mogoče zložiti tudi sovoznikov sedež, kar omogoča prevoz več kot tri metre dolgih (in ne preširokih) predmetov.
Ko je v avtomobilu postavljenih sedem sedežev, prostora za prtljago skoraj zmanjka. FOTO: Blaž Kondža
Testni avtomobil je tokrat poganjal šibkejši od dveh dizelskih motorjev. Na papirju 1,5-litrski štirivaljnik s 96 kW največje moči ne obeta prav veliko, a HDI dostikrat preseneti in tudi tokrat se zdi, da za tipično uporabo takšnega avtomobila ni posebnih zadržkov. V sodelovanju z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom je avtomobil vedno dovolj odziven, zato omogoča nestresno vožnjo, tudi kadar je poln potnikov ali prtljage. Ni prav hudo varčen, toda s 6,5 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov bi morali brez težav shajati, ob lepi relacijski vožnji pa se poraba utegne spustiti pod šest litrov.
Klavirske tipke zaznamujejo prostor pod zaslonom, z njimi je dostop do posameznih funkcij, tudi nastavitev zračenja, zelo olajšan. FOTO: Blaž Kondža
Ob tem 5008 ostaja prijazno okreten, zato je kljub dolžini 4,64 metra povsem domač v mestu, majhen volanski obroč pa daje upanje za malce več športnosti, kot je je sposoben prikazati. Podvozje se zdi nemško čvrsto, toda občasno ga kakšna neravnina zmoti in takrat se odzove francosko mehko in preseneti voznika. A kakšen bolj dinamičen voznik (ali voznica, seveda) bo lahko na gladki cesti užival, četudi ne bo sam v avtomobilu, saj nihanje karoserije nikoli ni zoprno moteče. Oprema allure pack se zdi kar pravšnja za nebahave potrebe, a za radarski tempomat bo treba dodano seči v žep, v testnem avtomobilu je bil dodan še mestni paket s sprednjo kamero (zadnja je že serijska, obe nimata ravno najbolj ostrega prikaza, a sta vendarle uporabni), za hladne dni pa tudi ogrevani sprednji sedeži. Po vseh peripetijah s popusti in ugodnostmi vas bo takšen 5008 prišel nekaj čez 31 tisočakov, kar se zdi precej poštena cena.
Pod volanskim obročem so našli prostor za lopatici, ki omogočata ročno spreminjanje prestavnih razmerij, na levi strani pa je tudi upravljalo (v testnem avtomobilu doplačanega radarskega) tempomata. Sicer je ročica skrita očem, a se voznik hitro privadi slepega upravljanja. FOTO: Blaž Kondža
Komentarji