Nekaj se dogaja! Širi se ponudba privlačnih in gospodarnih motornih koles nižjega razreda, česar BMW ni spregledal. Ne gre pozabiti, da so nekdaj že prodajali odlične četrtlitrske enovaljnike s kardanskim prenosom moči. Tokrat je posebnost narobe obrnjen motor - pravzaprav pravilno obrnjen: sesanje spredaj, izpuh zadaj. Najpomembnejša značilnost G 310 GS pa je izjemno lahkotna, neutrujajoča vožnja.
Da more BMW mali GS prodajati po konkurenčni ceni, ta kajpak ni narejen v Nemčiji - a mu to očitajo le najbolj zadrti pristaši znamke. Pomembno je, da je v Nemčiji načrtovan in da nadzorujejo proizvodnjo. Cenenost je opazna komaj kje.
Tekočinsko hlajeni enovaljnik ima 313 ccm gibne prostornine in zmore 25 kW (34 KM) pri 9500 vrtljajih v minuti, največji navor 28 Nm je na voljo pri visokih 7500 vrtljajih. Vibracije so čisto znosne, hrup izpuha je minimalen in nič pozerski. Pri daljši vožnji postane nadležen močan sesalni ropot obremenjenega motorja - priporočam ušesne glušnike. Motor je zelo odziven in živahen, kar so najbrž dosegli z zelo lahkim vztrajnikom. Odzivnost plačaš z neuporabnostjo motorja pod 3000 vrtljaji. Do 5000 vrtljajev križariš, potem se motor zbudi in po več stopnicah čisto uporabno doseže 10.000 vrtljajev. Povprečna poraba goriva je znašala 3,7 l, na avtocesti do 5 l, pod 3,5 l skoraj ne gre (zalogovnik sprejmei 11l goriva).Na lahkem terenu motorju niti ne manjka navora, a pazite na tistih 3000 vrtljajev, sicer vam bo motor hipoma ugasnil. Skozi blato gre le z veliko plina in vrtljajev.
Čar je v pogostem prestavljanju 6-stopenjskega menjalnika z uporabno kratko prvo prestavo, sklopka je zelo lahkotna. Na avtocestnih klancih se G 310 GS dobro drži in pri 130 km/h še ima za kanec rezerve moči (največja hitrost je 143 km/h).
Posebnost - a ne unikatna - je nazaj nagnjen valj motorja z izpušno cevjo zadaj. Foto Andrej Krbavčič
Cevni okvir je trden, prednje nenastavljive vilice so obrnjene in nosijo 19-palčno lito kolo. Zadaj je kolo 17-palčno, pnevmatike so odlične univerzalne metzeler tourance. Vzmetenje ima zelo dolge gibe in izvrstno požira vse od zrna graha do udarnih jam. Svojega dobrega dela ne prenaša na krmilo, zato je daljša vožnja povsem neutrujajoča. Že res, da ob pospeševanju in zaviranju motocikel pokimava, a boste to radi vzeli v zakup. Seveda je enako udobno tudi zadnje vzmetenje, ki mu je mogoče nastaviti prednapetost s ključem in šele potem, ko z imbusom odvijete pokrov. Med voznimi lastnostmi izstopajo lahkotnost in smerna stabilnost, voljnost zavijanja in lega na cesti - ne motor, ne cestišče ne spravita ciklistike v težave. Motocikel tehta 170 kg in sme tovoriti 170 kg. Zavori sta odlični, sploh prednja. Pod motorjem je bolj okrasna plastična zaščita, toda oddaljenost od tal ni premajhna. Stranska opora je zanesljiva.
Zaslon je bogat in berljiv, le nekatere kontrolke so v močni svetlobi slabo opazne. Foto Andrej Krbavčič
Položaj voznika je enduraško sproščen, manjši nimajo težav z vožnjo stoje, le vzvoda zadnje zavore in prestav postaneta težko upravljiva. Udobni sedež je stopničast, mogoče je izbrati tudi višjega ali nižjega. Pod njim sta orodje in prostorček za dokumente, za pripenjanje čelade ni ničesar. Sedenje zadaj je človeško, sploh brez sicer izvrstnega kovčka iz programa dodatne opreme. Prtljažnik je velik, trden, z dobrimi držaji in ušesci za privez prtljage.
Zastopnik: BMW Motorrad Slovenija, Ljubljana
Cena: od 5800 evrov.
Digitalni inštrument je vedno berljiv, daje dovolj podatkov, nekatere kontrolke (smerniki) pa v močni svetlobi niso dovolj opazne. Majhni ogledali sta trdni, vetrni ščitek opravlja svoje delo neobčutno, torej dobro. Žaromet je ustrezen z odličnim zasenčenim snopom. Ročici zavore in sklopke nista nastavljivi niti nista posebno posrečeno izbrani.
Ne ravno v dvoje in ekspresno, toda z malim G 310 GS lahko potujete tako neutrujejoče kot z dobrim potovalnikom, pa še ozke steze lahko raziskujete.
Komentarji