Neomejen dostop | že od 9,99€
Avtomobilska prireditev v Ženevi je dolga desetletja veljala za najpomembnejši tovrstni dogodek na svetu. Ko so jo z že razstavljenimi avtomobili leta 2020 tik pred zdajci zaradi razmaha koronske krize odpovedali, si nihče ni mislil, da je tako dolgo ne bo. Letos so jo le organizirali, a se vsaj na razdaljo – po poročilih o tam predstavljenih izdelkih – zdi, da je nov začetek zelo težaven. V resnici čast prireditve rešuje samo eno pomembno evropsko podjetje, ki mu družbo dela nekaj (predvsem) kitajskih tekmecev.
Od velikih evropskih proizvajalcev se je tako v Ženevi resno predstavila le skupina Renault, tej so družbo delali še nekateri najaktivnejši kitajski proizvajalci (BYD), ameriški Lucid in kak nišni domači igralec, kot je Microlino. Organizator govori o 15 takšnih ali drugačnih premierah, kar je neprimerljivo s predzadnjo prireditvijo leta 2019, ko jih je bilo 140.
Pri Renaultu je bil v ospredju seveda povsem nov električni renault 5 e-tech, ki z oblikovnimi elementi dokaj verno povzema nekdanji slovit model s to številko. Povsem električni avto majhnih mer (dolg je 3,9 metra) z baterijo 40 ali 53 kWh naj bi imel vstopno ceno 25 tisočakov, kar velja za šibkejšo baterijo in se bo moralo v cenikih še potrditi. Tudi pri nas – v Sloveniji ga bodo začeli prodajati jeseni.
Renault pripravlja še naslednja retro modela renault 4 in twingo, glede slednjega, kjer je kandidat za proizvodnjo tudi novomeški Revoz, je Renaultov direktor Luca de Meo dejal, da so v pogovorih z Volkswagnom o partnerskem sodelovanju, omenil je celo idejo avtomobilskega Airbusa, da bi se več evropskih proizvajalcev povezalo pri pripravi majhnih električnih avtov in tako laže konkuriralo kitajskim tekmecem. Je pa ob tem še dejal, da evropsko panožno združenje Acea, ki mu trenutno predseduje, ne bo nasprotovalo odločitvi EU, ki od leta 2035 zahteva prepoved prodaje avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje. Dodal je, da je to izvedljivo, če bodo izpolnjeni pravi pogoji.
Njegovo podjetje je v Ženevi tudi z znamko Dacia, ki predstavlja dve sicer že prej razkriti novosti, novega športnega terenca dusterja in všečno oblikovno prenovljenega električnega springa. Dacia gre prihodnje leto tudi na vzdržljivostni reli Dakar, kar napoveduje s konceptom sandrider, videli bomo, ali bo tudi na tekmi res vozil z načrtovanim sintetičnim gorivom.
Če drugih evropskih tekmecev ta nekdaj slovita razstava ne zanima, njihov prostor rade volje zapolnijo Kitajci. V Ženevi je njihov največji proizvajalec električnih avtomobilov BYD, napovedal je prihod novega električnega športnega terenca BYD seal U SUV, najprej bo priključni hibrid, nato tudi povsem električen.
Kakega majhnega avtomobila BYD tokrat še ni prikazal, zato pa prestižno podznamko Yangwang in orjaški terenski model U8, sicer bencinsko-električni priključni hibrid. Ni prav jasno, ali in kdaj bo znamka Yangwang uvedena v Evropo. BYD bo sicer v dveh letih svoje avtomobile začel izdelovati tudi v Evropi, v Szegedu na Madžarskem, ravno te dni pa je bilo objavljeno, da jim lokacijo za morebitno (še eno?) tovarno ponuja Italija. Dokler tega še ni, pa imajo svoje velike ladje, ravno te dni je prva s približno 3000 avtomobili pripeljala najprej v Vlissingen na Nizozemskem in nato v Bremerhaven v Nemčiji. V Sloveniji BYD uradno še ni prisoten, a pričakujemo, da sčasoma bo.
V pogovoru za Financial Times se je njihov evropski predsednik Michael Shu dotaknil tudi znanih evropskih kritik glede zatrjevanega organiziranega domačega subvencioniranja kitajske avtomobilske industrije in zatrdil, da so njihovi avtomobili cenovno ugodnejši ne zaradi subvencij, ampak zato, ker je podjetje bolj učinkovito vodeno in ker ima unikatno tehniko, v katero so vlagali več in so se tega lotili veliko prej kot tekmeci.
Tudi MG je v Ženevi prikazal prestižno tehnično napredno znamko IM (angleška kratica za inteligentno mobilnost), ki naj bi jo v Evropi uvedli leta 2025. Na vpogled je bila tokrat električna limuzina IM L6, ki naj bi bila na voljo s klasično litij-ionsko baterijo s tekočim elektrolitom kot tudi v izvedbi s trdnim elektrolitom (angl. solid state) in dosegom do 800 kilometrov.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji