Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

Razdalje med potniki na avtobusih so misija nemogoče

MOL in LPP vlado pozivata k premisleku o izvajanju odloka o obveznih navodilih NIJZ.
Na mestnih avtobusov bi morali potniki stati na varni razdalji 1,5 metra, kar pa je nemogoče. Foto Voranc Vogel
Na mestnih avtobusov bi morali potniki stati na varni razdalji 1,5 metra, kar pa je nemogoče. Foto Voranc Vogel
11. 9. 2020 | 06:00
5:06
»Nikjer v Evropi ne veljajo tako stroga navodila v mestnem potniškem prometu kot pri nas. Na stojiščih mestnih avtobusov ne moremo zagotavljati poldrugi meter varne razdalje med potniki. V praksi bi to pomenilo, da bi namesto zdajšnjih 163 avtobusov na rednih linijah morali zagotoviti 282 avtobusov. Toliko avtobusov in voznikov sploh nimamo,« opozarja Peter Horvat, direktor LPP. Župan Zoran Janković pa dodaja, da so navodila NIJZ neživljenjska in neizvedljiva.

V začetku meseca veljavni vladni odlok določa obvezno uporabo zaščitnih mask v zaprtih javnih prostorih, zdravstvu in javnem potniškem prometu. V praksi to pomeni, da morajo avtobusni prevozniki poleg uporabe zaščitnih mask in obveznega razkuževanja rok potnikov zagotoviti tudi vsaj 1,5 metra varne razdalje med potniki na stojiščih avtobusov. Gre za obvezna navodila NIJZ, kršiteljem pa grozi visoka denarna kazen – za fizične osebe od 400 do 4000 evrov, za pravne osebe pa od 4000 do neverjetnih 100.000 evrov.

»S spoštovanjem odloka v medkrajevnem prometu ni nikakršnih težav, saj lahko to rešimo z dodatnimi avtobusi. Če imamo zdaj 64 medkrajevnih avtobusov, jih bomo na linije dodali še 13. V mestnem prometu, kjer na rednih linijah že zdaj vozi 163 avtobusov, pa bi jih morali z uresničevanjem obveznih navodil NIJZ zagotoviti 282, ki pa jih sploh nimamo,« pojasnjuje Peter Horvat, direktor LPP.

V njihovem voznem parku je namreč le 210 avtobusov, od tega je 33 starejših od 25 let in so večkrat na popravilih. »Največje število avtobusov v mestnem prometu, ki jih lahko zagotovimo v Ljubljani, je 184. Poleg tega niti nimamo dovolj voznikov,« dodaja Horvat.


Vstop na avtobus le na začetnih postajah?


Trenutna zasedenost avtobusov LPP je v primerjavi z lani zgolj 72-odstotna, pravi Horvat, saj je letos potnikov veliko manj. Pričakovati je, da se bo zasedenost avtobusov že prihodnji mesec nekoliko povečala. Z novim šolskim letom v Ljubljani namreč pričakujejo okoli 35.000 študentov, zato bodo redne linije mestnega prometa povečali z dodatnimi avtobusi. »Z doslednim spoštovanjem navodil NIJZ o varnostni razdalji med potniki bi lahko na avtobusih, ki sprejmejo 150 potnikov, prepeljali le 46 potnikov. Če bomo ta navodila morali uresničevati, lahko javni promet kar ukinemo,« dodaja Horvat.

Pri tem se sprašuje, kako naj v praksi vozniki, ki bodo imeli dovolj potnikov na mestnem avtobusu, peljejo mimo postaj s čakajočimi potniki, dodatnih potnikov pa na avtobus ne bodo smeli sprejemati. »To pomeni, da bodo potniki lahko vstopali na avtobuse le na začetnih postajah,« ocenjuje Horvat.

Ker avtobusni prevozniki želijo, da se javni promet iz vladnega odloka izloči oziroma da se odlok v delu, ki govori o zagotovljeni varnostni razdalji med potniki spremeni, se bodo ta teden že drugič srečali s predstavniki ministrstva za infrastrukturo. Na prvem sestanku, na katerem so bili poleg predstavnikov LPP tudi predstavniki mariborskega Marproma, niso našli rešitev. Po besedah župana Zorana Jankovića bodo rešitve iskali na današnjem sestanku, prav tako na resornem ministrstvu.

»Žalostno je, da v državi nihče nima časa za pogovor z avtobusnimi prevozniki, ki na leto opravijo 80 milijonov potovanj, od tega jih kar 40 milijonov opravimo v Ljubljani. Uvedli so ukrepe, z nami pa se tako na vladi kot na NIJZ nihče noče niti sestati,« je potožil Horvat. Hkrati je priznal, da v LPP zaradi teh navodil NIJZ že od začetka meseca zavestno kršijo odlok, zato jim v primeru inšpekcije grozi visoka denarna kazen. »Če bi ugotovili kršitve, seveda ne bi mogli več obratovati,« je priznal.

»Navodila NIJZ so neživljenjska in v praksi neizvedljiva. S tem se strinjajo tudi na ministrstvu za infrastrukturo, saj se bo s tem ustavil ves mestni potniški promet. Tudi na NIJZ so o tem očitno različna mnenja in upam, da bo prevladala določena rešitev, ki bo življenjska. Poskušali jim bomo dopovedati, da je ta odlok treba spremeniti, če hočemo, da šole in gospodarstvo normalno delujejo,« je še dejal Janković.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine