Neomejen dostop | že od 9,99€
Poleti leta 1940, manj kot leto dni prej, preden so se odločili okupirati Slovenijo, so v Rimu ukazali odnesti iz cerkva, samostanov in muzejev iz mest ob danes slovenski obali vse, kar je bilo kaj vredno. Tudi slike največjih beneških mojstrov iz 15., 16. in 17. stoletja, ki so krasile oltarje in stene. Marsikatera je nastala v Kopru, Piranu ali Izoli.
Vojna je minila, Italija, ki je sredi vihre kapitulirala in preskočila z ene na drugo stran, pa zdaj vsako leto bučno slavi dan zmage nad fašizmom kot državni praznik. Mir so ji narekovali s sporazumom v Parizu, potem meje še enkrat z memorandumom v Londonu, v Osimu je tri desetletja po vojni uredila odnose s sosedi na severovzhodu. Imenitne slike, ki so jih odnesli iz Pirana, Izole in Kopra – da jih ne bi uničila vojna, so imeli izgovor tedaj –, se niso vrnile. Ne takoj po vojni, ne po londonskem memorandumu, ne po osimskih sporazumih. Tudi po vstopu Slovenije v Evropsko unijo ne.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji