Neomejen dostop | že od 9,99€
Ob 28. Bienalu oblikovanja, ki bo potekal od 21. novembra 2024 do 6. aprila 2025, mineva šestdeset let od prve razstave. Ob letošnji organizatorji poudarjajo, da je več kot le to, da je večplastni manifest, prepleten z dialogi med sedanjostjo in preteklostjo, med oblikovanjem, umetnostjo in filmom, v fokusu bienala pa so tokrat feminizem, skrivnost in odpor skozi zakodirani jezik rož.
Tokratna edicija bienala oblikovanja združuje raznolike vrste dejavnosti oziroma ustvarjalnosti ter njihove akterje, od oblikovalcev do umetnikov, filmskih ustvarjalcev in mislecev, da bi razisk(ov)ali kompleksen odnos med umetnostjo, oblikovanjem in floriografijo.
Na izčrpnem seznamu sodelujočih so oblikovalci, umetniki, filmski ustvarjalci in misleci, med katerimi je tudi filozof Slavoj Žižek.
Osrednja razstava Dvojna agentka: Govoriš jezik rož? raziskuje načine, kako so se ustvarjalne prakse polastile dvojnega jezika, da bi dosegla družbene spremembe. Cvetlični vzorci, iz katerih izhaja povezava med žensko in rožo, so namreč povezani tako s pripisovanjem okrasne vloge ženskam kot s premetenostjo pri prenašanju sporočil, s čimer cvetlice tako, da združujejo estetiko in feminizem, postanejo dvojne agentke.
Pri BIO to vlogo primerjajo z vlogo vohunk, ki pridobivajo in prikrivajo informacije, da bi bolje služile različnim interesom in preslepile nasprotnika. Pri tem navajajo primer več ustvarjalk, kot so Margaret Watts Hughes, Loïe Fuller in druge, katerih usoda temelji »na izumu skrivnih jezikov, ki se odzivajo na 'njihovo skupno usodo slepih potnic, njihovo skrivno, nepoznano življenje'«, kot sta razložili Françoise Vergès in Catherine Malabou.
Tako denimo razstava preizprašuje, »kako se floriografska zvijača kaže v herbariju Rose Luxemburg, s katerim je iz ječe vodila revolucionarno marksistično skupino Spartakova zveza, v fotografijah spominčic, ki sta jih projicirala Ray in Charles Eames, da bi spodnesla ameriško vladno propagando v Moskvi, v prikrivanju identitet političnih in vojaških vodij z imeni rož srednjevzhodne flore – jeziku, ki ga je vzpostavila Fadwa Hassoun –, ali pa v eliksirju Marguerite Humeau, ustvarjenem prav za to razstavo«, njen nenavaden in vznemirljiv fokus pojasnjujejo organizatorji bienala.
Ta bo sicer poleg razstave, naročenih del ter petih produkcijskih platform vseboval pester program s pogovori, delavnicami in dogodki, posejanimi po vsej Ljubljani, predvsem v Galeriji ISIS in Mali galeriji Banke Slovenije.
Carole Baijings, Maja Bajević, Tristan Bartolini, Jani Bavčer, Matei Bejenaru, Zoe Beloff, John Bingley Garland, Karl Blossfeldt, Robert in Reinhold Brendel, Camille Dandelot, Jules Chéret, Segundo de Chomón, Jean Comandon in Pierre de Fonbrune, Joe Colombo, Roger Corman, Laura Couto Rosado/mudac, matali crasset, dach&zephir, Thomas Demand, William Kennedy Dickson, Rafaela Dražić, Ray in Charles Eames, Harry C. Ellis, El Último Grito, Grashina Gabelmann (Flaneur Magazine) in Michelle Phillips (Yukiko), Laureline Galliot, Martino Gamper, Jonathan Glazer, Arthur Gillet, Benjamin Graindorge, Vincent Grange, Roberto Greco/mudac, Axelle Grégoire, Alice Guy, Anna Hulačová, Marguerite Humeau, Janez Jager, Jakub Jansa, Jože Karlovšek, Kapwani Kiwanga, Gašper Kunšič, Emma Kunz, Tanja Lažetić, Malle Leis, Olivier Lebrun, Urs Lehni and Kurti Vool, Stefan Lorant, Polonca Lovšin, Rosa Luxemburg, Robert Mapplethorpe, Maruša Mazej, Angela Marzullo, Sarah Meyohas, Alexandra Midal, Alfons Mucha, Tilyen Mucik, M/M (Pariz), Carlo Mollino, Olivier Mourgue, Matmos, Tony Oursler, Pierre Paulin, Réjean Peytavin, PfliegerFœglé, Joanna Piotrowska in Formafantasma, Cheryl Power in Andrew Syred, Walid Raad (The Atlas Group), Ana Ridler, Luca Rizzo, Marcin Rusak, Eero Saarinen, Elsa Sahal, Helene Schmitz, Ann Shelton, Antonija Kulčar Prut - Tonka, Noam Toran, Margaret Watts Hughes, Anna Zemánková, Radovan Jenko in Slavoj Žižek.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji