Neomejen dostop | že od 9,99€
Pobuda za ustanovitev Kulturno-umetniškega društva SNG Kranj, ki deluje od lani, se je rodila iz pogovorov igralca Igorja Korošca, magistra gledališke in filmske igre, z umetniki, ki so tako kot on študirali in ustvarjali v tujini ter se nato vrnili v Slovenijo. Ob vrnitvi pa so spoznali, da je delo težko dobiti, spoprijeli so se z več ovirami. Ugotovili so, da v Sloveniji avdicij skoraj ni, da je trg majhen in da nimajo ustvarjenih mrež in poznanstev, zato društvo vidijo kot odskočno desko: priložnost za delo in svobodno umetniško ustvarjanje.
»Tujina človeka obogati z drugačno perspektivo, z drugačnim pogledom tako na življenje kot na ustvarjanje. Vsak naš član, ki je odšel v tujino, je prinesel domov drugačno znanje, ki ga je po prihodu morda težje uporabiti v domačem okolju,« je za Delo pojasnil Igor Korošec. Sam je najprej študiral v Rusiji, potem je dve leti delal v SLG Celje, nato pa odšel v Los Angeles, kjer je živel in delal 22 let.
»Tujina človeka obogati z drugačno perspektivo, z drugačnim pogledom tako na življenje kot na ustvarjanje. Vsak naš član je prinesel domov drugačno znanje, ki ga je težje uporabiti v domačem okolju.«
Igor Korošec.
Zaradi želje po ustvarjanju na visokem nivoju je Korošec primanjkljaj, ki ga je kot igralec občutil po vrnitvi v Slovenijo, spremenil v priložnost. Spoznal je, da v tujini šolani umetniki po vrnitvi v Slovenijo doživljajo podobno, zato se je odločil te umetnike povezati med seboj. Začelo se je s peščico ljudi in v nekaj mesecih je ideja prerasla v društvo, v skupnost raznovrstnih umetnikov, ki želijo ustvarjati kulturo za širše množice. Tako zdaj društvo združuje profesionalne ustvarjalce s področja uprizoritvenih umetnosti in filmskega sveta: od igralcev in scenaristov do kustomografov in tržnikov. Namen društva je, kot pravijo, širiti kulturo in umetnost med čim širši krog ljudi in s tem potrjevati pozitivno, vitalno ustvarjalno poetiko, ki ponuja nova obzorja in vsebine, ki navdihujejo, polnijo človeka. Predstavljamo zgodbe štirih članov društva.
V Moskvi so se odpirale zanimive priložnosti, saj mesto kar kipi od avdicij, v četrtem letniku študija se je kar ves naš razred hodil kazat po gledališčih. A tudi konkurenca je ogromna.« V Slovenijo se je vrnila zaradi covida, potem pa se je odločila, da ostane, ker je bila noseča. Med porodniško je magistrirala na AGRFT iz dramske igre, izpeljala nekaj manjših projektov. Želi si, da bi jih bilo več, in morda je njena glavna ovira občutek, da ni del pravega »kroga«. »No, to ni le občutek, ampak dejstvo, saj je v Sloveniji malo, skoraj nič avdicij, kar pomeni tudi malo priložnosti. Vem, da ni tako le v našem poklicu, in verjamem, da kvalitetno in srčno delo vseeno prej ali slej dobi priznanje. Na vajah v SNG zelo uživam, od Igorja se veliko naučim. Ne predstavljam si, kaj nam bo prineslo društvo, je pa za zdaj zelo lepo.«
Tujina me je privlačila tudi zaradi drugačnega načina življenja in pogleda na svet kot doma. Po koncu študija sem imel enake težave kot številni igralci, ki so prišli iz tujine. Te težave lahko na kratko opišemo z: Kako in kje dobiti delo? Za vrnitev domov se je odločil, ker je preprosto pogrešal čar domovine, ki ga na Danskem ni začutil. Kmalu po vrnitvi je našel društvo SNG Kranj. »Omogoča mi sodelovanje z ustvarjalci, ki želijo delati in tudi doseči visoke cilje. Glavna prednost sta prosto izražanje v društvu in varen prostor za ustvarjanje in pomoč drug drugemu. Tako se je v SNG Kranj ustvarila skupnost umetnikov na področju filma in gledališča.«
Slovenija bo vedno njegov dom, zato je globoko v sebi vedel, da je v tujini iskal predvsem znanje. Že po nekaj letih je začutil, da noče vse življenje ostati v velemestu. Zato se je po petih letih vrnil v Slovenijo. »Hitro sem opazil, da je slovenski igralski trg veliko manjši in bolj zaprt od angleškega. Težje je priti do avdicij in za veliko projektov jih sploh ni. Zato sem zelo hvaležen društvu SNG Kranj, da mi je ponudilo priložnost, da lahko igram v eni izmed abonmajskih gledaliških iger in se srečujem z drugimi ustvarjalci, ki so pridobivali znanje v tujini. V društvu SNG Kranj lahko svobodno razvijam tudi svoje kreativne projekte.«
Po končanem študiju se je odločila, da se vrne domov. Tu se je začela soočati s težavami, kot so zaprtost gledališkega sistema, kjer prevladujejo zaposleni stalni igralci, kako najti ravnovesje med osebnim in umetniškim, kako izbirati med manj plačanimi in komercialnimi projekti ... Po štiriletnem študiju v tujini je želela ustvarjati v maternem jeziku in sodelovati s profesionalnimi slovenskimi filmskimi in gledališkimi ustvarjalci, zato se je vpisala na magistrski študij na AGRFT. Spoznala je, da je eno leto študija premalo, da dobro spoznaš ljudi, ki ustvarjajo v domačem okolju, da se z njimi povežeš in jim predstaviš svoje delo. Poleg tega je Slovenija majhna, vsi se poznajo med seboj in ni odprtih avdicij, ki bi se jih lahko udeležila in si s tem odprla možnost za nova sodelovanja. Prav zato se je odločila za svoj novi osebni projekt, ki pa je trenutno še v procesu. »Mislim, da mi SNG Kranj nudi odlično možnost za ustvarjanje z isto mislečimi umetniki. Prav tako sem prepričana, da mi bo povečal prepoznavnost in s tem odprl vrata za nove projekte.«
Tudi med počitnicami v Društvu SNG Kranj ne počivajo. Trenutno so sredi vaj za tri predstave, dve komediji za odrasli abonma, Vinka Möderndorferja Obiski, režija Igor Korošec, ter Olge Stepnove Trapa, režija Vanja Slapar Ljubutin, ter za otroški Milana Dekleve Trije prašičji prašički, režija Vid Zadnik. Konec poletja pa začnejo vaje za še tri predstave.
Za sezono 2023/24 so razpisali dva abonmaja: abonma 5 Komedij (za odrasle) ter Bonbonma (deset predstav za otroke). Nakup abonmajev poteka že od junija, prodaja njihove prve sezone jih pozitivno preseneča.
Filmska predprodukcija:
Režiser Matjaž Feguš piše scenarij za kratki film po motivih gledališke igre Olge Stepnove Frka. Produkcijo kratkega filma načrtujejo v drugi polovici letošnjega leta. Katja Pivk in Tea Korošec sta razvili idejo za Medgeneracijski resničnostni šov, sestavljen iz desetih epizod, ki bo komično pokazal izzive, s katerimi se soočajo starejši ljudje, ko poskušajo razumeti in krmariti sodobno tehnologijo, medtem ko se mlajši trudijo prilagoditi zastarelim predmetom iz preteklosti. Dogovarjajo se za koprodukcijo s KIC TV ter Mestno knjižnico Kranj. Snemanje se bo začelo to jesen. Predvajana bo na njihovem youtube kanalu in KIC TV.
Ajda Jurhar in David Grošić sta s svojo ekipo letos posnela kratki film Sestanek, ki ga trenutno razvijata v mini serijo (šest do osem epizod). Zgodba treh obupanih programerjev je v osnovi triler, popestrijo ga romantični zaplet, spletke in nepričakovan razplet. Rene Borštnar je že predstavil scenarij Praktikanta za pilot, kjer sta v fokusu sta dva mlada študenta, ki hočeta postati zasebna detektiva.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji