Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Več scenarijev za poplačilo Mercatorjevih bank upnic

Preverite, kako bi lahko Mercator poplačal več kot 400 milijonov evrov posojila.
Mercator Foto Dk Igd
Mercator Foto Dk Igd
25. 9. 2020 | 06:00
25. 9. 2020 | 06:07
4:45
Ljubljana – Skupina Mercator je imela ob polletju za 560 milijonov evrov posojil, samo Mercator pa za dobrih 400 milijonov. Kot je mogoče izvedeti neuradno, v družbi iščejo načine za refinanciranje tega dolga, s čimer bi se izognili tudi morebitnim zapletom pri pridobivanju soglasij bank upnic za prenos Agrokorjevega deleža v Mercatorju na Fortenovo.



Celoten dolg trgovske skupine je konec junija dosegal 620 milijonov evrov, levji delež tega dolga pa je nekaj več kot 400 milijonov evrov vredno posojilo, ki ga je Mercator najel pri 55 bankah upnicah in zapade junija prihodnje leto. Po neuradnih informacijah ima Mercator v igri več možnosti za poplačilo tega dolga. Ena je najem novega posojila pri bankah, druga izdaja obveznic, tretja pa financiranje prek Fortenove, ki naj bi do konca leta postala večinska lastnica najboljšega soseda, ali kombinacija teh možnosti.

V Mercatorju načrtov o prihodnjem financiranju ne komentirajo, zato ni jasno, ali bi šlo pri financiranju prek Fortenove za posojilo matere ali morda celo za dokapitalizacijo. Kot je znano, Fortenova prodaja družbo Ledo Plus, ki je po nekaterih ocenah vredna okoli 600 milijonov evrov, kar pomeni, da bi si s tem zagotovila dodatno likvidnost. Odločitev o načinu refinanciranja bo predvidoma sprejeta jeseni, Mercator pa bi se s poplačilom sedanjega posojila izognil tudi morebitnim zapletom pri prenosu 70-odstotnega deleža družbe iz Agrokorja na Fortenovo, s čimer se morajo strinjati vse banke upnice. Prenos je sicer predviden do konca leta.
 

Višji prihodki in izguba


Prihodki od prodaje Skupine Mercator so se sicer v letošnjem prvem polletju kljub epidemiji povečali za 4,4 odstotka glede na isto obdobje preteklega leta in so znašali 1,06 milijarde evrov. Skupina je v tem obdobju dosegla za 7,4 odstotka višje prihodke od prodaje v dejavnosti trgovine na drobno, vendar je zaradi prevrednotenja nepremičnin in slabitev drugih osnovnih sredstev prvo polletje sklenila z 69,2 milijona evrov izgube.

Infografika Foto Delo
Infografika Foto Delo


Kot pravijo v družbi, je skupina z doslednim izvajanjem operativnega načrta poslovanja uspešno nevtralizirala vse negativne vplive na redno poslovanje in prvo šestmesečje sklenila z normaliziranim dobičkom iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) v višini 83,4 milijona evrov, kar je 1,7 odstotka več glede na isto obdobje preteklega leta. Skupina Mercator je ne glede na novo prevrednotenje nepremičnin, ki je vplivalo na povečanje kapitala na eni strani in na drugi strani negativno na poslovni izid, še vedno lastnica nepremičnin v vrednosti milijarde evrov. Neto učinek prevrednotenja je zmanjšal vrednost nepremičnin za 45,7 milijona evrov, brez vpliva prevrednotenja nepremičnin in drugih slabitev osnovnih sredstev bi skupina obdobje sklenila s 86.000 evri primerljivega čistega poslovnega izida.


Nevtralizacija negativnih vplivov


Največji trg skupine je še vedno Slovenija. Poslovni sistem Mercator v omenjenem obdobju v primerjavi z lanskim opaža 8,2-odstotno rast prihodkov v osnovni dejavnosti in 4,8-odstotno rast prihodkov od prodaje, čisti dobiček je znašal devet milijonov evrov. Rast je skupina dosegla tudi v Bosni in Hercegovini ter Srbiji, medtem ko so prihodki na Hrvaškem, kjer ima najboljši sosed le še nepremičninsko dejavnost, upadli. Glavni dejavnik rasti prihodkov je bil po pojasnilih družbe segment maloprodaje, ki je več kot kompenzirala negativne učinke epidemije covida-19.

»Skupina Mercator je v okviru svoje maloprodajne dejavnosti realizirala rast prihodkov in tako uspešno nevtralizirala vse negativne vplive epidemije na rezultate poslovanja. Uspešnost osnovne dejavnosti pa je seveda zasluga predvsem pravočasne, odgovorne, sistematične in celovite predpriprave na krizo in rednega, dnevnega spremljanja vseh ključnih aktivnosti na ravni Skupine Mercator. Ključen je bil tudi prenos izkušenj iz Slovenije, ki je prva razglasila epidemijo, na vse preostale trge, na katerih skupina deluje,« je poslovanje ocenil predsednik uprave Mercatorja Tomislav Čizmić.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine