Tretja etapa je minila v zelo umirjenem ritmu, že takoj po štartu so se v beg pognali štirje kolesarji:
Jérôme Cousin (Total Direct Energie),
Anthony Perez (Cofidis), pikčasta majica
Benoît Cosnefroy in
Oliver Naesen (AG2R).
Ko je bilo videti, da bo beg uspel, je Naesen popustil in počakal glavnino, ostali trije so nadaljevali. Med njimi se je bil pravi boj za točke v seštevku za pikčasto majico. Uspešnejši je bil
Perez, ki je zmagal na prvem in drugem gorskem cilju in tako virtualno že oblekel pikčasto majico. Vendar, potem je nekje na polovici dirke, ko so se spuščali s Col de Lèquesa, je nerodno padel in si zlomil ključnico, zato je moral odstopiti z dirke.
Boj za pikčasto majico pa je bilo edino, kar je bilo razburljivega na današnji etapi. Glavnina je uspavano sledila ubežnikom, ki so kmalu po stotem kilometru razpadli in
Jérôme Cousin je nadaljeval sam. Njegova prednost je narasla tudi na 4 minute, dirka pa je imela 50 kilometrov pred ciljem povprečno hitrost samo 32,7 km/h.
Ubežnik je bil ujet 17 kilometrov pred ciljem, bežal je celih 183 kilometrov in bo jutri štartal z rdečo številko na hrbtu. Peloton je končno pospešil, tipanje šprinterskih tekmecev ni trajalo dolgo, zaključek je potekal po zelo ozki cesti, na kateri se je najbolje znašel in čisto v slalomskem stilu prikolesaril zmago Avstralec Caleb Ewan (Lotto Soudal).
Rezultati:
1.Caleb Ewan (Aus) Lotto Soudal 5:17:42
2.Sam Bennett (Irl) Deceuninck-Quickstep
3.Giacomo Nizzolo (Ita) NTT Pro Cycling
4.Hugo Hofstetter (Fra) Israel Start-Up Nation
5.Peter Sagan (Svk) Bora-Hansgrohe
Julian Alaphilippe ostaja v rumenem,
Sagan je slekel Kristoffa in bo jutri v zeleni majici, pikčasto bo nosil Cosnefroy, bela ostaja na Hirschiju.
Jutri bo že prvi cilj na klancu in maske bodo morale pasti.
Junak današnje etape je Jerome Cousin. FOTO: Stephane Mahe Reuters
Profil današnje, 3. etape
Na profilu etape ni videti niti metra ravnine, a vseeno gre pričakovat, da bodo ubežniki ujeti ravno ob pravem času, da se bodo lahko šprinterji pripravili za masovni šprint. FOTO: Graphic News/Delo
Spremljamljali smo v živo
17:38
Caleb Ewan je zmagovalec 3. etape.
17:37
Še 1,2 km!
17:33
Van Aert in Cosnefroy sta na tleh, ampak nista poškodovana.
17:30
Padec!
17:26
Še 8 km in končana bo ena najbolj počasnih etap zadnjih let Toura.
17:20
Samo še 12 km do cilja, moštveni vlaki se počasi že oblikujejo. Luka Mezgec je v ospredju.
17:15
Antony Cousin (B&B Hotels-Vital Concept) je ujet! Bežal je s štartne črte, celih 183 km. Dirka se je znova začela.
17:10
Trmasti Cousin je še vedno 30 sekund pred glavnino. Zagotovo bo jutri nosil rdečo številko.
17:05
Cousin bo vsak čas ujet, do cilja je še 24 km. Zdaj se bo začel boj za šprint.
17:00
Rezultati edinega današnjega letečega cilja:
Digne-les-Bains, km 160.5:
1.Jérôme Cousin, 20 točk
2.Peter Sagan, 17
3.Niccolo Bonifazio, 15
4.Giacomo Nizzolo, 13
5.Alexander Kristoff, 11
16:55
Peloton je v lovu za Cousinom, samo še 45 sekund zaostajajo za njim. Glavni lovci kolesarji moštva Deceuninck-Quickstep, ki ne samo, da branijo rumeno majico, ampak hočejo tudi današnjo zmago v etapi. Vsi slovenski kolesarji so v glavnini.
16:50
Padec Pereza.
Antony Perez je odstopil. Na spustu s Col de Lèquesa je nerodno padel in si zlomil ključnico. FOTO: Stephane Mahe/Reuters
16:45
Jerome Cousin tprvi čez l'Orme, še 45km do cilja, njegova prednost pred glavnino je 1:45 min. Povprečna hitrost dirke je rekreativnih 35 km/h. Kaže, da varčujejo za jutrišnji zadnji klanec.
16:40 Klanec mineva mirno, peloton je cel in ruemna majica na varnem.
16:35
Kolesarji so na zadnjem klancu. Do cilja je še 47 km.
16:30
Današnji favoriti so:
Caleb Ewan, Sam Bennett, Peter Sagan, Alexander Kristoff, Elia Viviani, Cees Bol, Niccolò Bonifazio, Bryan Coquard, Giacomo Nizzolo, Luka Mezgec, zmagal pa bo verjetno
Wout Van Aert, če lahko dodamo še malo uredniške verige na zobnik.
16:25
Do cilja je še 52 km, glavnina zaostaja še 1:34 min.
16:20
Pred kolesarji je še klanec 4. kategorije Col de I'Orme, ki je dolg 2,7 km, povprečen naklon je 5 odstoten.
16:15
Zdaj smo zvedeli zakaj je odstopil Antony Perez. Na spustu s Col de Lèquesa je nerodno padel in si zlomil ključnico.
16:10
Spet sije sonce, kolesarji slačijo anorake, Roglič ima še vedno povito levo roko. Do cilja je še dobrih 60 km. Prednost Cousina znaša 1:56 min.
16:05
Zanimiv boj za pikčasto majico. Zdaj vodi Perez, ki je zbral 22 točk, eno manj ima Cosnefroy, sledi še Col de l'Orme. No, pravkar pa radio Tour poroča, da je Perez odstopil z dirke!
16:00
Ni treba biti izkušen kolesar, da bi ugotovil, da se večina rekreativcev meri po tem, kako hitri in močni so v vožnjo na klanec. Ravnina malokoga zanima, ravnina je dolgčas. Spusti so prenevarni, da bi o njih sploh kaj razmišljali, kaj šele, da bi skušali obvladati tehniko.
Pameten kolesar pride na vrh zadihan, a ne gleda z belim. In ne pozabite na plastenko s športno pijačo. No, pa še to: navkreber vozite ob desni strani, ne sekajte ovinkov – in to naj še toliko bolj velja za vožnjo navzdol.
15:55
Jérôme Cousin (B&B Hotels-Vital Concept), prvi čez tretji današnji gorski cilj. Peloton zaostaja 3:39 min.
15:50
Ineos s svojim avtomobilom Grenadiers, blagovna znamka, ki je njih drugi sponzor.
15:46
1918 Sapim začne izdelovati nerjaveče napere
1919 Rumena majica prvič predstavljena na dirki po Franciji
1920 Denman zmaga Paris-Roubaix s specialko brez prestav in samo s prvo zavoro
1921 Shimano naredi svoj prvi »prosti tek« imenovan 3.3.3.
1922 Usnjeni sedež Brooks B17 postane nepogrešljiv med tekmovalci
1923 Prvič je dovoljena tehnična pomoč kolesarjem
1924 Tulio Campagnolo je med Tourom izumil hitre zapenjalce
1925 Rezervne pnevmatike še vedno vozijo s sabo vendar jim je ob menjavi dovoljena pomoč (nič kaj lahko opravilo)
15:40
Kolesarji so na tretjem današnjem klancu Col des Legues, dolg je 7 km, povprečen naklon je 5,4 odstoten. Do cilja je še 84 km. Prednost ubežnika Cousina je 3:42 min.
15:30
1910 Prvi »pramenjalnik« se imenuje Velocio
1911 Na zadnjih obročih imajo na obeh straneh po en zobnik za lažje premagovanje strmin (enega večjega in manjšega). Pred klancem so morali s kolesa, odvijačiti zadnji obroč, obrniti obroč in spet montirati. Pojavi se prosti tek.
1912 Na Touru ne dovolijo koles s prostim tekom
1913 Eugene Christophe si je na spustu s Tourmaleta s pomočjo gledalca popravljal vilice na kolesu, zato je dobil časovni pribitek
1914 Izdelane so zavore, ki delujejo s potegom pletenice tako kot danes vendar jih na dirkah še ne uporabljajo
1915 Pojavijo se »Bastide« okvirji, revolucionarno za tisti čas, tehnlogija s katero še danes proizvajajao jeklene okvirje
1916 1. svetovna vojna
1917 1. svetovna vojna
15:25
Do cilja je še mala Franja 97 km, glavnina zaostaja 2:35 min.
15:20
»To je posebno leto, letos še nisem zmagal, čeprav sem vseskozi trdo delal. Tudi ob najtežjih trenutkih,« je v solzah razlagal »Loulou«, ki je zmago posvetil svojemu očetu, ki ga je lani na Touru spremljal v invalidskem vozičku, pred dvema mesecema pa je preminil po dolgi bolezni.
Tako njegov oče kot drugi francoski navijači so bili lani navdušeni, ko je levjesrčno dva tedna branil rumeno majico, na koncu pa žalostni, ko je v ključnih etapah popustil in dirko končal na 5. mestu. »Letos sem na dirko prišel po etapne zmage, če bom dosegel še kaj več, bo to le še velik bonus. Ne merim na kočno zmago,« zagotavlja Alaphilippe, ki pa se najbolj čislani kolesarski majici gotovo ne bo odpovedal brez boja.
15:15
Tour je vsako leto tehnološki sejem za leto vnaprej. Zgodovina specialnih dirkalnih koles na Touru je zanimiva:
1903 Prvi Tour de France – specialke nimajo prestav in tehtajo več kot 18 kg
1904 Največji poudarek na kolesih so debele pnevmatike in »udobna« geometrija okvirja, ceste so bile v obupnem stanju
1905 Zlomi okvirjev, vilic, padci in defekti so vsakdanja stvar ampak dirkačem pri okvarah ne dovolijo pomoči
1906 Prestavno razmerje je bilo 42x21 ali 42x22 odvisno od stanja cest
1907 Prvič se začnejo uporabljati paščki na pedalih in kolesa tehtajo 14-15 kg
1908 Na Touru se še vedno vozi brez prestav in s kolesi, ki so last organizatorja dirke.
1909 Tekmovalci ponovno lahko vozijo s svojimi kolesi, vendar morajo podpisati, da ne bodo goljufali in menjali koles
15:10
Franc Abulnar je bil leta 1936 prvi slovenski udeleženec Toura, na naslednjega je moralo slovensko kolesarstvo čakati kar pol stoletja.
15:05
Spet je začelo deževati, Cousin je še 3:11 min pred pelotonom, do cilj je 105 km. Ležeren tempo, vse bolj podobno rekreativni vožnji.
15:00
Bernard Hinault je zadnji Francoz, ki je zmagal na dirki po Franciji.
Bernard Hinault, 1985. FOTO: Pinterest
14:52
Do cilja je že 113 km, Cousin ima 4:00 min prednosti. Nič ne kaže, da ga bodo začeli loviti.
14:45
Kako "razburljiva" je etapa pove podatek, da dirka zaostaja kar za 20 minut za najpočasnejšo časovnico, povprečje dosedanje dirke oz. kolesarskega izleta je 32,7 km/h.
14:42
»Osredotočiti se moramo nase, to je edino, na kar imamo vpliv. Po najboljših močeh se moramo potruditi kot posamezniki in kot ekipa. O drugih sploh ne razmišljam. Vsi se na štart v soboto podajamo iz enakega izhodišča, zato imajo na začetku vsi možnosti za zmago, zmagal pa bo najmočnejši. Tom je zelo napredoval in bo na Touru v vrhunski formi. Lepo je imeti tako močnega ekipnega sotekmovalca, oba bova za zmago storila vse, kar je v najinih močeh,« je povedal Roglič in dodal, da se je predlani na Touru še učil od Dumoulina, ki je bil tedaj še njegov tekmec iz ekipe Sunweb.
14:35
Do cilj je še 124 km, Cousin ima 2:30 min prednosti pred glavnino, ki sta jo počakala tudi Perez in Cosnefroy. Cesta je že skoraj suha.
14:32
Jérôme Cousin (B&B Hotels-Vital Concept) je zdaj sam, Pereza in Cosnefroya je pustil za sabo, kot kaže je rad osamljen.
14:30
Pred kolesarji je okoli 15 km spusta potem se spet začnejo vzpenjati na današnjo najvišjo točko etape, na Col de Lègues. Potem sledi samo še spuščanje do cilja.
14:25
Perez je osvojil še drugi gorski cilj in bo jutri najbrž oblekel pikčasto majico.
KOM na Col de La Faye, kat. 3, km 63.5:
1. Anthony Perez, 2 točki
2. Benoît Cosnefroy, 1 točka
Etapa se bo začela v Nici in končala v Sisteronu, zgodovinskem mestecu, ki še nikoli ni gostilo Toura. FOTO:Anne-Christine Poujoulat/AFP
14:16
Pred vsako etapo Toura se po trasi zapelje 12-kilometrska karavana sponzorjev, ki imajo preprost cilj: gledalcem ob progi razdeliti na kupe darilc in ustvariti pri tem čim večjo zabavo. Sestavlja jo med 160 in 170 vozil, kolona pa je lahko dolga tudi 12 kilometrov in se po progi premika tudi 4 ure. Ta cirkus na kolesih se na pot vedno odpravi točno 2 uri pred štartom dirke. Ekipa ŠKODA vsak dan podari več kot 30 tisoč čepic in majic, kar je več kot 600 tisoč skozi vso dirko. Celotna karavana pa v tem času podari neverjetnih 14 milijonov daril!
14:10
Ne dežuje več, cesta je vseeno še mokra, do cilja je 137 km še vedno so trije ubežniki 1:33 min pred glavnino. Profesionalci morajo vsak dan dirke popiti do 10 litrov tekočine. Med samim kolesarjenjem morajo popiti približno 2 bidona ali 500-1000 ml tekočine na uro. Ekipe ponavadi merijo, kako se potijo posamezni kolesarji, zato vedo natančno, koliko tekočine in elektrolitov morajo nadomestiti pri posameznem športniku. Upoštevati morajo tudi vreme in vzpone na trasi, saj nadmorska višina poveča potenje in izgubo tekočin.
14:05
Kolesarji so že na drugem današnjem klancu. Col de Faye je dolg 5,3 km, povprečen naklon je 5,3 odstoten.
14:02
Prvi gorski cilj je dosežen:
1. Anthony Perez, 2 točki
2. Benoît Cosnefroy, 1
Anthony Perez je zdaj virtualni nosilec pikčaste majice.
14:00
Kako pa je s pijačo na Touru?
Kot poroča Škoda, ki je z leti postala naravnost zaljubljena v to dirko hidriranost vpliva na regeneracijo in sposobnosti na kolesu. In ker morajo kolesarji na Tour de France dan za dnem tekmovati na vrhuncu svojih zmogljivosti, je ključno, da so ustrezno hidrirani. Kako je bilo s tem nekoč in kako je danes?
Do 60-ih let minulega stoletja je bil alkohol v vzdržljivostnem kolesarstvu nekaj običajnega. Kolesarji so pili tako pivo kot vino in šampanjec, in to tako zaradi hidracije kot za zabavo. Zmagovalec Tour de France leta 1904
Henri Cornet je tako vsak dan popil 11 litrov vroče čokolade, 4 litre čaja in šampanjec. Morda se to danes, ko so etape dolge po 5 ur, zdi noro, vendar je treba vedeti, da so tedaj kolesarji morali preživeti na kolesu po 18 ur na dan!
Pivo na vašo hidriranost res ne bo slabo vplivalo, a obstajajo bolj učinkoviti načini za doseganje tega cilja. Ekipe imajo glede vnosa alkohola danes izjemno stroga pravila. "Med Tourom nič, pa tudi v tednih pred tem ne," je odločna J
udith Haudum, nutricionistka pri ekipi CCC. "Morda lahko v primeru, da zmagaš etapo ali imaš rumeno majico, pri večerji spiješ kozarček vina."
Vsak liter potu vsebuje okoli 900 mg natrija, 1 mg magnezija, 300 mg kalija in 15 mg kalcija. Dobra hidracijska strategija poskrbi za nadomestitev vseh teh elektrolitov, zraven pa kolesarju zagotovi zadostno količino tekočine in še nekaj kalorij. Vsebina določenega bidona je precej odvisna od vremena, vrste etape in kolesarjeve fiziologije. Uporabljajo pa se trije osnovni tipi športnih napitkov:
1. Hipertonični napitki: ti imajo najvišjo koncentracijo sladkorjev (10 % in več) in se uporabljajo predvsem za regeneracijo. Presnavljajo se relativno počasi, zato niso primerni za uživanje na kolesu, saj bi morali kolesarji upočasniti ali pa bi bili deležni težav s prebavo. Večinoma jih kolesarji dobijo v obliki sadnih sokov na avtobusu, ki jih po etapi vozi v hotel.
2. Izotonični napitki: te pijače imajo podobno koncentracijo sladkorjev (6-8 %) kot kri, kar pomeni, da se hitro absorbirajo, kolesarju pa hkrati zagotovijo precej goriva. Ta tip športnih pijač se večinoma uporablja na ravninskih etapah, ko kolesarjem ni potrebno iz sebe iztisniti maksimuma.
3. Hipotonične pijače: imajo najnižjo koncentracijo sladkorjev (1-4 %), a omogočajo najhitrejšo hidracijo. Pogosto jih uporabljajo ob zelo vročih dneh, tako da lahko kolesarji popijejo več, ne da bi imeli zaradi prevelike količine ogljikovih hidratov kakšne presnovne težave.
13:55
Benoît Cosnefroy je osmi kolesar iz ekipe AG2R-La Mondiale, ki je oblekel pikčasto majico. Pred njim so jo nosili še: Arturas Kasputis (1997), Rodolfo Massij (1998), Benoît Salmon (2001), Stéphan Bergès (2002), Cyril Dessel (2006), Blel Kadri (2013 in 2014), Romain Bardet (2015 in 2019). Bardet je lani zmagal v točkovanju za pikčasto majico. Tadej Valjavec je bil tudi član te ekipe, vendar nikoli ni oblekel red polka dot majice.
13:50
Col du Pilon je dolg 8,4 km, povprečen naklon je5,3 odstoten. Glavnina zaostaja 1:42 min. Kako bo na spustu?
13:45
Pred kolesarji je prvi kategorizirani klanec. Zelo močno dežuje.
13:40
Začelo je deževati. Nič dobrega se ne obeta ...
13:35
Do cilja je še ena Franja, 156 km! Ubežniki imajo prednost 2:05 min. Peloton umirjeno vodi moštvo rumene majice.
13:30
12:00 - 17:00 gorivo na kolesu
Ravninske etape, kjer so kolesarji veliko časa v pelotonu, ne zahtevajo veliko dodatnih ogljikovih hidratov, zahtevne gorske etape pa. Kolesarji tedaj ponavadi zaužijejo mešanico prave hrane in želejev, da bi tako vase vnesli okoli 60-90 g ogljikovih hidratov na uro.
Dve riževi ploščici, rogljiček z marmelado in šunko, 6 energetskih ploščic, 2 izotonočna gela, 2 pločevinki kokakole, 6 bidonov elektrolitične pijače.
17:00 regeneracija
Regeneracija se začne v trenutku, ko kolesar stopi s kolesa. Ponavadi še isti trenutek dobi v roko pijačo, jedo pa na avtobusu. Ključno je, da z dovolj veliko količino ogljikovih hidratov zapolnijo svoje glikogenske rezerve, in da dobijo dovolj proteinov, da se začno obnavljati mišice. To je primer, kaj bi lahko kolesar zaužil v prvih dveh urah po etapi.
Regeneracijska pijača, sendvič s piščancem, riževa ploščica, 500 ml suti iz sadja in zelenjave, 2 kavi.
20:00 obilna večerja
Zvečer pojedo kolesarji veliko raznobarvne zelenjave in težje proteinske hrane, da poskrbijo za prehrambne osnove, ki sicer upočasnijo prebavo in zato zanje med dnevom ni časa.
Velik goveji zrezek, 150 g testenin, lonček jogurta, 500 ml zelenjavnega soka ali velika solata, 2 kavi.
23:00 prigrizek pred spanjem
Tudi po koncu etape kolesarjevo telo kuri velike količine energije. Zato morajo za vnos hrane poskrbeti tudi pozno zvečer. V igri so lahko prebavljivi ogljikovi hidrati, ki skrbijo za to, da so glikogenske rezerve polne.
Jogurt z žitaricami, pest oreškov, sadež.
13:25
Škoda je je eden od največjih sponzorjev Toura, V pogovoru z njim je bilo moč videti tudi jedilnik ene izmed ekip:
09:00 obilen zajtrk
Kolesarji se morajo regenerirati po prejšnji etapi in se hkrati napolniti z gorivom za prihajajočo etapo, zato je njihov zajtrk ponavadi zelo obilen. Užiti morajo veliko ogljikovih hidratov, ki se počasi presnavljajo, kvalitetnih proteinov, nekaj zdravih maščob, a nič pretežkega.
Zajtrk sestavljajo skodela ovsenih kosmičev z oreški, velika omleta, trije sendviči s sirom in šunko, 100 g testenin, lonček jogurta, 500 ml sadni smuti, kozarec jabolčnega soka, kava.
10:30 prigrizek pred dirko
Ker se etapa začne ob 12. uri, imajo kolesarji možnost, da se na avtobusu med vožnjo na štart še malo okrepčajo.
Ta prigrizek vsebuje kos sadja, nekaj energetskih ploščic, veliko vode in seveda še eno kavo.
13:20
Kaj jejo kolesarji na Touru?
Včasih so pojedli veliko kruha in testenin, a danes ni več tako. Čeprav kolesar v 21 dneh dirke pokuri okoli 140 tisoč kalorij, mora njegova prehrana ostati raznolika in polna kvalitetnih hranil. Vsak dan kolesarji porabijo okoli 5000-8000 kalorij, odvisno od zahtevnosti etape. To je okoli 2-do 3-krat več kot v enem dnevu pokuri povprečen kolesar.
13:15
Dva nosilca majic na današnji etapi sta svetovna prvaka iz kategorije U23; Benoît Cosnefroy je zmagal v Bergnu na Norveškem leta 2017 in Marc Hirschi v Innsbrücku v Avstriji leta 2018. Ostali U23 svetovni prvaki na letošnjem Touru so Kévin Ledanois (Arkéa-Samsic / Richmond 2015);
Matej Mohorič (Bahrain-McLaren / Firence 2013); Aleksej Lučenko (Astana Pro Team / Valkenburg 2012); Romain Sicard (Total Direct Energie / Mendrisio 2009).
13:10
Jérôme Cousin (B&B Hotels-Vital Concept) je eden izmed najbolj priljubljenih francoskih kolesarjev, čeprav je v dosedanji karieri zmagal samo na 2. dirkah.
13:05
Kot je simbol Toura rdeči avto, trume navijačev ob progi ali cilj na Elizejskih poljanah, tako so zanj značilne rumena, pikčasta, bela in zelena majica, za katere se borijo kolesarji. Čast, da nosi tako zelo želeno rumeno majico, pripada najboljšemu kolesarju v skupni razvrstitvi. Pikčasto nosi najboljši hribolazec, tisti, ki nabere največ točk na posebej označenih gorskih ciljih. Belo obleče najboljši mladi kolesar, ki še ni dopolnil 25 let, zeleno pa najboljši šprinter, torej najhitrejši na posebej označenih "letečih" ciljih. ŠKODA je letos sponzor zelene majice že šesto leto zapored. Še zanimivost: med leti 2004 in 2014 je bila ŠKODA tudi sponzor bele majice za najboljšega mladega kolesarja.
Ko govorimo o Škodini zeleni majici, seveda ne moremo mimo
Petra Sagana, ki jo je prvič osvojil leta 2012. Leta 2018 je dosegel svojevrsten mejnik: v zeleni majici je preživel okroglih sto dni! Leto kasneje je zeleno majico osvojil še sedmič in s tem postavil svetovni rekord. Poleg tega ima Sagan tudi 16 etapnih zmag na Touru.
13:00
Prudhomme mora ves čas sporočati navodila in prejemati informacije, komunicirati s štabi ekip, organizirati promet okoli pelotona in ostati v stiku z nadzorniki in drugimi vozili Toura, zato je med sprednjima sedežema nameščena komunikacijska konzola. S pomočjo šestih strešnih anten, nekaj mikrofonov in štirih radijskih kanalov Prudhomme nadzoruje celotno dirko. Tu je še ena posebost: modificirana troblja. S pritiskom na majhno stikalo ob volanu lahko rdeči superb s posebnim prepoznavnim zvokom pozdravi tekmovalce in gledalce dirke.
12:55
Prednost treh ubežnikov Anthony Perez (Cofidis), Jérôme Cousin (B&B Hotels-Vital Concept), Benoît Cosnefroy, se je zmanjšala za pol minute. Luka Mezgec je spet dosegel najvišjo hitrost na spustu, dosegel je hitrost 94,2 km/h.
12:45
12:40
Anthony Perez (Cofidis), Jérôme Cousin (B&B Hotels-Vital Concept), Benoît Cosnefroy so v begu, imajo že 3:06 min prednosti,
Oiver Naesen (AG2R-La Mondiale) je potem, ko je Cosnefroyu pomagal v beg, počakal peloton. Do cilja je še 186 km.
12:35
Vsako jutro dirke se kljub svojim 190 cm udobno namesti na zadnjem sedežu, se osveži s pijačo iz majhnega hladilnika ob komandni konzoli ter prek radijske zveze pokliče svoje pomočnike in nadzornike ter preveri, kakšno je stanje na dirki. Ko je vse pripravljeno, da zeleno luč za začetek etape ter vodi peloton, ko oddirja proti cilju. Posebej za ta avto izdelana pomična steklena streha ni le lepotni dodatek - direktor dirke jo odpre, ko na začetku vsake etape z belo zastavico označi začetek tekmovanja.
»Obožujem ta avto,«pravi
Prudhomme, »fantastičen je.
Gilles Maignan, moj voznik, ima 190 cm, tako kot jaz, pa lahko še vedno zadaj sedim zelo udobno. Brez težav celo prekrižam noge!"«
12:30
Dobro sem napovedal, nekdo si strašno želi ponovno zmagati v Sisteronu -
Jérôme Cousin (Total Direct Energie) je že v begu skupaj z Anthony Perez (Cofidis), pikčasto majico Benoîtom Cosnefroyem in Oliverjem Naesenom (AG2R). Glavnina je mirna.
12:25
Le eno vozilo lahko vozi pred kolesarji na štartu Tour de France in prečka ciljno črto skupaj z njimi. Ta posebna čast pripada slavnemu uradnemu rdečemu avtomobilu - mobilnemu komandnemu centru Le Toura. Vse od leta 2015 je zaščitni znak najbolj znane in najbolj zahtevne kolesarske dirke na svetu Škoda superb v posebni Corrida rdeči barvi, tokrat v priključnohibridni izvedbi iV.
Tri tedne to vozilo, polepljeno s sponzorskimi logotipi in posebnimi dodatki, gosti direktorja dirke
Christiana Prudhomma.
12:20
V zaprti vožnji najbolje vidimo rdečo Škodo superb. Ste se kdaj vprašali, zakaj ravno Škoda? Vprašal sem jih ...
Ste se kdaj vprašali, kaj ima ŠKODA s kolesarstvom, da že 17 let zapored sponzorira največjo in najbolj zahtevno kolesarsko dirko, legendarni Tour de France?
Odgovor je logičen: pred avtomobili smo izdelovali motocikle, pred motocikli pa kolesa! Res je, ustanovitelja
Vaclav Laurin in
Vaclav Klement sta leta 1895 v Mladi Boleslav odprla svojo delavnico koles, iz katere se je deset let kasneje pripeljal prvi avtomobil! In ostalo je - zgodovina. V nadaljevanju predstavljamo floto vozil znamke Škoda, ki sodeluje na Touru, na čelu z rdečim direktorjevim avtomobilom, modelom SUPERB iV; pišemo o majicah, za katere se na tej dirki borijo kolesarji; ter preštevamo kalorije in litre, ki jim pomagajo preživeti te naporne 3 tedne!
12:10
Še smo v Nici, pravkar se je začela zaprta vožnja kot uvodnik v današnjo 3. etapo. Alaphilippe je mož v rumenem.
***
Včeraj smo na Touru lahko videli, da nekateri šprinterji lahko kolesarijo tudi čez gorske prelaze 1. kategorije, seveda, če je tempo zmeren. Današnjo etapo bo spet zaznamoval pobeg manjše skupine »baroudeurjev«, kot pravimo v kolesarskem žargonu tistim kolesarjem, ki gredo v že naprej izgubljeno bitko.
Vseeno so presenečenja vedno možna, včeraj smo videli, da se je ubežnikom pridružil tudi
Peter Sagan, prvi favorit za njegovo že osmo, zeleno majico na dirki. Danes je leteči cilj šele na 160. kilometru od 198, kolikor jih meri etapa. Na profilu etape ni videti niti metra ravnine, a vseeno gre pričakovat, da bodo ubežnike ujeli ravno ob pravem času, da se bodo lahko šprinterji pripravili za šprint glavnine.
Etapa se bo začela v Nici in končala v Sisteronu, zgodovinskem mestecu, ki še nikoli ni gostilo Toura, je pa zato večkrat dirko Pariz–Nica in dirko po Dofineji, na kateri je leta 2015
Luka Mezgec prav v tem mestu osvojil 3. mesto v etapi.
Thomas De Gendt (Lotto Soudal) in
Jérôme Cousin (Total Direct Energie) sta že okusila slast zmage v tem mestu in tudi danes se bosta potegovala, saj sta še oba v pelotonu.
Današnji favoriti so:
Caleb Ewan, Sam Bennett, Peter Sagan, Alexander Kristoff, Elia Viviani, Cees Bol, Niccolò Bonifazio, Bryan Coquard, Giacomo Nizzolo, Luka Mezgec, zmagal pa bo verjetno
Wout Van Aert, če lahko dodamo še malo uredniške verige na zobnik.
Nosilci majic v 3. etapi
Med današnjo 3. etapo, bo v rumeni majici
Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step). V zeleni majici bo
Aleksander Kristoff (UAE),
Benoit Cosnefroy (AG2R) bo v pikčasti majici, v beli bo
Marc Hirschi (Team Sunweb). Najboljše moštvo je Trek Segafredo, rdečo številko pa bo nosil
Benoit Cosnefroy (AG2R).
Komentarji