Neomejen dostop | že od 14,99€
Na aprilskem 18. poslovnofinančnem sejmu bomo pridobili praktično znanje, kako učinkovito upravljati obratna sredstva podjetja. Na sejmu bo med nastopajočimi tudi Gašper Kuhta iz podjetja Tech-gum, ki skrbi za operativne procese, finančno stabilnost in strateško upravljanje virov. »Naša izkušnja je lahko dober primer, kako finančna disciplina in premišljeno poslovanje prinašata dolgoročne koristi,« pravi sogovornik.
Smo Tech-gum, družinsko podjetje, specializirano za proizvodnjo gumijastih izdelkov ter izdelkov iz gume in kovine. Izdelke tržimo v sektorju B2B (med podjetji), pri čemer smo usmerjeni v industrijsko tehniko, železniški promet, gradnjo cevovodov, gradbeništvo ter varovanje transporta in logistike.
Podjetje je bilo ustanovljeno leta 2003 s statusom samostojni podjetnik, leta 2011 pa smo se preoblikovali v družbo z omejeno odgovornostjo. Rast in razvoj ter nenehno vlaganje v podjetje in ohranjanje dobička v podjetju so omogočili, da smo leta 2017 prešli iz starejših najetih prostorov v lastno moderno proizvodno halo. Investicija v sodobne proizvodne prostore je vključevala tudi klimatizirano skladišče, ki nam omogoča natančen nadzor nad kakovostjo materialov ter zagotavlja ustrezne pogoje za obdelavo temperaturno občutljivih materialov. Del nadgradnje je bil tudi popolnoma digitaliziran proizvodni proces, s katerim lahko sproti spremljamo stanje proizvodnje in sistematično analiziramo zbrane podatke. Poleg proizvodnje tehničnih izdelkov iz gume in kovine zagotavljamo tudi inovativne rešitve in širok spekter storitev. Te vključujejo izdelavo načrtov izdelkov in orodij, izdelavo orodij, obdelavo kovinskih komponent ter meritve na gumijastih izdelkih.
Naši kupci so tako večje korporacije kot tudi manjša podjetja s specifičnimi potrebami, kjer smo pomemben partner in dobavitelj. Naša dolgoročna vizija vključuje stalni tehnološki razvoj, povečanje dodane vrednosti na zaposlenega ter skrb za varnost in blaginjo naših zaposlenih, njihovih družin, širše skupnosti in okolja.
V podjetju Tech-gum opravljam večplastno vlogo, pri čemer združujem skrb za operativne procese, finančno stabilnost in strateško upravljanje virov. Primarno sem odgovoren za nabavo materiala, vzdrževanje odnosov s kupci, analizo finančnih izkazov ter spremljanje odstopanj od ciljnih kazalnikov in gibanje trendov ključnih postavk. Poleg tega skrbim za nemoteno delovanje digitaliziranega sistema proizvodnje in se usposabljam za učinkovito upravljanje obratnega kapitala.
Zaradi malo zaposlenih imamo 25 sodelavcev, pogosto prevzamem tudi naloge zunaj primarnih odgovornosti, kot so sodelovanje pri vzdrževanju, organizacija transportov ter zagotavljanje energetske učinkovitosti v podjetju.
V vodstvu se zavedamo, da je kapitalska ustreznost ključna ter da vsaka poslovna odločitev vpliva na zadolženost podjetja, zato skrbno upravljamo likvidnost zalog in terjatev. Zagotavljanje plačilne sposobnosti podjetja je zelo pomembna – obveznosti do zaposlenih in dobaviteljev morajo biti poravnane pravočasno, ne glede na poslovne odločitve ali plačila kupcev. Investicije v podjetju izvajamo premišljeno, šele takrat, ko je dolgoročno zagotovljeno nemoteno odplačevanje posojil. Lastniki so mi zaupali skrb za pregled nad finančnimi izkazi in njihovo analizo, s čimer skrbimo za plačilno sposobnost in finančno neodvisnost podjetja, hkrati pa od mene pričakujejo, da prispevam k donosnosti in zmanjševanju tveganj v procesih, ki so mi zaupani v upravljanje.
Zaloge so pretežno interna stvar, zato je njihovo optimiranje stvar notranjega komuniciranja in določitve minimalnih ali varnostnih zalog, razen v izrednih razmerah, kot je bila kriza z materiali med pandemijo. Učinkovitost unovčevanja zalog zagotavljamo s skrbno načrtovanim naročanjem, ki je usklajeno z načrtom proizvodnje za posamezni material. Tako skrbimo, da material ni naročen prehitro in da je, ko je dobavljen, čim prej porabljen v proizvodnji, s čimer zmanjšujemo tveganje za nepotrebne stroške skladiščenja in optimiziramo proizvodne procese.
Pri terjatvah je ključno, kako največjega kupca uspešno prepričamo, da nima boljše alternative od nas, in zagotavljamo, da so roki plačil ter spoštovanje ostalih dogovorov v obojestransko korist. Pri večjih kupcih skrbimo za zagotavljanje nujne likvidnosti, pri drugih pa poleg denarnega toka tudi večji dobiček. Vsak novi kupec predstavlja investicijo v zmanjšanje odvisnosti ter preprečevanje koncentracije kreditnega tveganja.
Dobavitelji so večinoma naši dolgoletni partnerji, zato si prizadevamo za korekten odnos z njimi. Obenem pa morajo tudi oni razumeti, da smo vsi del iste finančne verige, kar pomeni, da vsak od nas prevzame del financiranja končnega kupca. Tudi pri dobaviteljih si prizadevamo za razpršenost, da zagotovimo nemoteno oskrbo in zmanjšamo tveganje v primerih, ko posamezni dobavitelj ne more izpolniti dogovorjenih zahtev.
Zadolženost podjetja je pokazatelj, kako dobro ali slabo upravljamo obratni kapital. Ob pregledu preteklih aktivnosti lahko jasno vidimo, koliko ustvarjenega EBITDA (računovodski približek denarnega toka) smo porabili za posamezne sestavine obratnega kapitala.
Predstavil bom našo izkušnjo in pristop h krepitvi finančne samopodobe podjetja. Poudaril bom, kako smo kot družinsko podjetje prešli iz obdobja, ko smo bili preveč osredotočeni na proizvodnjo in manj na druge vidike poslovanja, do danes, ko se generacije združujemo in dopolnjujemo z znanji s področij trženja in financ, ter kako smo skupaj postali močnejši.
S svojo zgodbo bomo predstavili, kako nam je s finančno disciplino in postavljanjem kazalnikov, sploh kapitalske ustreznosti, uspelo izboljšati pogajalsko moč v odnosih z bankami in velikimi kupci. Naša usmeritev je bila in še zmeraj je, da se naučimo reči ne, kadar pogoji, ki so nam jih postavljali, niso ustrezali dolgoročni stabilnosti podjetja. In to kljub strahu, da izgubimo ključne kupce. Trudimo se, da je naša primarna skrb, da obdržimo vitalno podjetje, ne glede na zahteve ali želje kupcev in dobaviteljev.
Predstavil bom tudi konkretne kazalnike, ki smo jih uvedli – tiste, ki so fleksibilni in jih prilagajamo glede na situacijo, ter tiste, ki so nepremakljivi in predstavljajo našo zgornjo mejo. Naša izkušnja je lahko dober primer, kako finančna disciplina in premišljeno poslovanje prinašata dolgoročne koristi.
Zdaj nam je lažje, kot nam je bilo pred petimi ali desetimi leti, in prav je, da izkušnje, ki so nam pomagale, delimo naprej. Če s tem lahko pripomoremo k izboljšanju poslovanja drugih podjetij, je to naša dolžnost in zadovoljstvo.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji