Prometne varnosti tudi v negotovih časih, ki jih narekuje širjenje koronavirusa, ne smemo zanemariti. Kolesarjenje kljub zaostritvi ukrepov ostaja dovoljeno, zaradi izjemnih uspehov naših profesionalnih kolesarjev pa kolo med Slovenci postaja še bolj priljubljeno.
S tem v mislih so si pri programu Varno na kolesu zastavili vprašanje, ali so vsi kolesarji primerno ozaveščeni o pomenu prometne varnosti.
Pri tem moramo v ospredje postaviti predvsem prometno varnost otrok, zato so se organizatorji programa za oceno izobraževanja na področju varnosti v prometu med otroki obrnili na slovenske učitelje. S pomočjo programa
Varno na kolesu se je v preteklih letih izobrazilo že več generacij kolesarjev, letos pa bo sporočilo o prometni varnosti in spoštovanju cestno prometnih predpisov po Sloveniji poneslo več kot 10.000 osnovnošolcev iz 140 osnovnih šol. Kaj pa o tem menijo učitelji?
So starši slab vzor za mlade kolesarje?
Po mnenju učiteljev, ki so sodelovali v spletni anketi1, se njihovi učenci večinsko zavedajo pomena nošenja čelade in spoštovanja predpisov, a po njihovi oceni med učenci od 6. do 9. razreda čelado še vedno uporablja le zaskrbljujočih 10 %, slaba polovica učencev pa nošenju čelade ne pripisuje posebnega pomena.
Anketa je pokazala, da tudi starši ne postavljajo najboljšega vzora na tem področju, saj se po oceni učiteljev le 13 % staršev popolnoma zaveda pomena čelade in spoštovanja predpisov. Več učiteljev je v sklopu odprtega vprašanja poudarilo, da bi tudi starše morali bolj aktivno vključevati v ozaveščanje o tej temi, saj prav slednji s svojimi dejanji postavljajo zgled za otroke.

FOTO: Leon Vidic/Delo
Smo na dobri poti, a je do cilja še daleč Učitelje smo tudi povprašali, ali predvideni učni načrti vključujejo dovolj gradiv na temo varnega kolesarjenja in varnosti v prometu. Dve tretjini učiteljev menita, da je učni načrt na tem področju pomanjkljiv, želijo pa si
predvsem jasnejših smernic v učnem načrtu, več praktičnega dela in delavnic. Učitelji se sicer strinjajo, da smo na dobri poti, a moramo še naprej vztrajno stremeti k cilju, da bo v učnih načrtih dovolj gradiv, ki bodo omogočila varno vključitev najmlajših v promet.
Rezultati ankete so dodatno pokazali, da program Varno na kolesu učiteljem olajša priprave na kolesarski izpit. Kot eno izmed prednosti programa so izpostavili dejstvo, da razpisane naloge spodbujajo učence, da o prometu razmišljajo iz drugega, praktičnega zornega kota in ne samo v okviru teorije, zato je takšen program več kot dobrodošel.
Učitelji želijo več posluha s strani občinskih svetov in pristojnih
Učitelje smo povprašali še po oceni urejenosti kolesarskih poti v šolski okolici. Rezultati so pokazali, da po mnenju učiteljev kar četrtina poti sploh ni zadostno urejenih, zelo urejenih pa je le 6 %. Ta podatek je zaskrbljujoč, saj je kot prvi korak za varno kolesarjenje potrebno zagotoviti ustrezno infrastrukturo tako za najmlajše kot za širšo lokalno skupnost. Učitelj so mnenja, da bi morali v ozaveščanje o prometni varnosti med otroki vključiti tudi lokalno skupnost, želijo pa si tudi več angažiranosti občinskih svetov na tem področju in več posluha pristojnih za ureditev potrebne infrastrukture.

FOTO. Varno na kolesu
S programom Varno na kolesu bo letos kolesarilo 10.000 otrok
V časih, ko se zdi, da prav vsi Slovenci navdušeno kolesarimo, ne preseneča, da so aktivnosti v sklopu programa Varno na kolesu ponovno pritegnile veliko število učencev. V času Evropskega tedna mobilnosti je 10 šol, ki so na pobudo programa Varno na kolesu postale ambasadorke varnega kolesarjenja, izvajalo kolesarske dneve, v sklopu katerih so se učenci lahko preizkušali na kolesarskih poligonih, se odpravili na izlete po okolici in dopolnili svoje znanje na številnih poučnih delavnicah.
Letos bo v programu Varno na kolesu, katerega nosilec je družba Butan plin, sodelovalo kar 10.000 učencev iz 140 slovenskih osnovnih šol. Sodelujoči učenci so v oktobru že pognali kolesa in se podali v svet cestno prometnih pravil ‒ med drugim so opazovali poti v šolski okolici, analizirali nevarne odseke in spoznavali, kako mora biti opremljeno varno kolo. Zaradi trenutnih razmer šole sicer ne morejo izvajati vseh predvidenih aktivnosti in bodo z opravljanjem nalog nadaljevale, ko bo to ponovno
mogoče. Več o letošnjih kolesarskih podvigih preberite na spletni strani Varno na kolesu.
***
1
Spletna anketa je bila izvedena v oktobru 2020 med učitelji slovenskih osnovnih šol, ki so sodelovali pri izvajanju programa
Varno na kolesu na svoji šoli. V anketi je sodelovalo 111 anketirancev. Vse grafe z rezultati vprašanj najdete
TUKAJ.
Komentarji