Sinoči se je nemška vlada s predstavniki avtomobilske industrije dogovorila za podaljšanje izplačevanja spodbud za nakupe električnih avtomobilov in za njihovo zvišanje, poroča danes
Die Welt. Dogovor je del prizadevanj te vlade, da bi spodbudila hitrejšo rast proizvodnje in prodaje električnih avtomobilov, po mnenju komentatorjev pa je preusmeritev na področje vozil na električni pogon tudi v interesu avtomobilske industrije, ki si s tem išče možnost dolgoročnega preživetja.
Spodbude s 4000 na 6000 evrov
Nemčija je skupaj s proizvajalci spodbude za nakupe električnih avtomobilov začela izplačevati leta 2016, takrat sprejeti sistem pa naj bi se zaključil prihodnje leto. Zdaj so ga v dogovoru s predstavniki industrije podaljšali do leta 2025. Spodbudo za povsem električni avto s ceno pod 40.000 evrov bodo s 4000 evrov dvignili na 6000 evrov, spodbude za nakupe hibridov pa s 3000 evrov na 4500 evrov. Še vedno si bosta država in proizvajalci stroške spodbud delili na pol.
Na svetu zdaj vozi okrog 5,6 milijona električnih avtomobilov.
Polnilnica za električne avtomobile pred upravo nemškega elektrodistributerja RWE. FOTO: Wolfgang Rattay/Reuters
Dogovor je le del ukrepov, ki jih tako nemška avtomobilska industrija kot država sprejemata v zadnjem času, da bi spodbudili rast proizvodnje in prodaje električnih in hibridnih avtomobilov. Za zdaj je namreč delež teh vozil še vedno majhen, okrog dveh odstotkov, za manjšo rast od pričakovane pa v Nemčiji krivijo še vedno visoke cene teh vozil in slabo razvito mrežo polnilnic. Zadnjih imajo namreč za zdaj 21.000,
Angela Merkel pa je napovedala, da jih bodo do leta 2030 zgradili milijon. Po ocenah strokovnjakov bi bilo za Nemčijo dovolj, če bi jih dovolj razpršeno zgradili 350.000. V gradnjo te infrastrukture namerava vlada v prihodnjih letih vložiti tri in pol milijarde evrov.
Na Kitajskem že 1,2 milijona električnih vozil
Najbolje prodajani električni avtomobil na svetu je nissan leaf. Od leta 2011 so jih prodali 364.000. FOTO: David Manning/Reuters
Na svetu tačas vozi okrog 5,6 milijona električnih avtomobilov, največ, 1,2 milijona na Kitajskem. Indeksi rasti prodaje so v zadnjih nekaj letih veliki (v Nemčiji na primer v lanskem letu v primerjavi s predlanskim +44 odstotkov), vendar delež električnih avtomobilov v prodaji vseh vozil ostaja majhen. Izjema je Norveška, ki je letos dosegla že več kot polovičen delež električnih avtomobilov med vsemi na novo registriranimi avtomobili. To jim je uspelo s številnimi davčnimi in drugimi ugodnostmi, ki so nakup električnega avtomobila v nekaterih primerih napravile cenejšega od nakupa vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem.
V Sloveniji tačas vozi okrog 1500 električnih avtomobilov, kljub temu da je pri nas spodbuda za nakup električnega osebnega avtomobila s 7500 evri višja od zdaj zvišane nemške spodbude za takšna vozila.
Komentarji