Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Svet

Kako se je nova svetovna ureditev povzpela na štiri kolesa

Ena od najbolj razburljivih zgodb se bo do 4. maja dogajala na razstavi avtomobilov v Pekingu.
Auto China, kot se imenuje sejem, je bil od nekdaj ogledalo položaja Kitajske v svetu. FOTO: Jade Gao/AFP
Auto China, kot se imenuje sejem, je bil od nekdaj ogledalo položaja Kitajske v svetu. FOTO: Jade Gao/AFP
26. 4. 2024 | 05:00
8:21

V nadaljevanju preberite:

Mednarodna razstava avtomobilov, ki vsaki dve leti poteka v Pekingu, je bila od nekdaj ogledalo položaja Kitajske v svetu. Ko so jo leta 1990 prvič pripravili, je bilo v tej državi komaj kakšnih 6 milijonov zasebnih vozil, obiskovalci so na sejmu v glavnem »pasli oči« na najnovejših in najdražjih evropskih, japonskih ter ameriških modelih.

To je bil čas velikega kitajskega omahovanja med reformami, ki so se po prvem desetletju zapletale v številne ovire, in konservativnostjo, ki se je znova prebujala. Čeprav povprečni državljan ni več sanjal o kolesu znamke »leteči golob«, ki je v dolgem obdobju komunističnega puritanstva veljalo za vrhunec zasebne lastnine, tudi želje malce premožnejših niso segle dlje od kakšne stare toyote ali Volkswagnove jette, in to zastarelega modela, ki so ga v Nemčiji prenehali izdelovati.

Zdaj je vse drugače, Kitajska se ozira že v nebo.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine