Sprva so napovedovali odprtje proge za danes ob 9. uri, po nekaj urah dodatnega dela pa so je odprli ob 12.30, te dni je sicer na progi pričakovati okoli 100 vlakov dnevno.
Slovenske železnice so odstranile onesnažen material po torkovem iztirjenju tovornega vlaka pri Hrastovljah in s tem izvedle ukrepe za maksimalno zmanjšanje okoljske škode na kraju nesreče. Prvi mož Slovenskih železnic
Dušan Mes ocenjuje, da bo škoda zaradi zaprtja proge znašala med 1,5 do dva milijona evrov.
FOTO: Uroš Hočevar
Promet po železniški progi Divača-Koper, ki je od torkovega iztirjenja tovornega vlaka zaprta, naj bi po prvotnih napovedih odprli že v petek, a so se po posvetu z Agencijo RS za okolje (Arso) in Geološkim zavodom Slovenije odločili za izkop dodatnega materiala, v katerem bi lahko bil kerozin.
Železniška proga Divača-Koper je zaprta od torka popoldne, ko je v predoru pri Hrastovljah iztirilo šest vagonov tovornega vlaka, ki je prevažal kerozin. Ena od cistern se je poškodovala in iz nje je izteklo okoli 10.000 litrov tega goriva.
V koprskem pristanišču pripravljeni
V Luki Koper so pripravljeni na sprejem vlakovnih kompozicij, ki so v minulih dneh zaradi torkove železniške nesreče v predoru pri Hrastovljah obtičale na slovenskem in tujih železniških omrežjih. Kot so sporočili iz družbe, je tudi 36 vlakovnih kompozicij s tovorom, ki so ostale v Kopru, že pripravljenih za pot. V koprskem pristanišču so takoj, ko so dobili informacijo o današnjem odprtju železniške proge Koper-Divača, o tem obvestili poslovne partnerje v Sloveniji in v tujini ter jim razložili razloge za nekoliko zakasnelo odprtje proge. Ob tem pričakujejo, da bo vlakovni promet, ki je še nekoliko oviran zaradi nižjih hitrosti vlakov na območju nesreče, postopoma normalno stekel.
Odstranjevanje posledic žalezniške nesreče v predoru Hrastovlje. FOTO: Uroš Hočevar
Dopolnilni ukrepi so bili nujno potrebni
Kot so sporočili iz Arsa, so Slovenske železnice pod strokovnim vodstvom agencije izvedle odstranitev onesnaženega materiala, kot jim je bilo naloženo v dopolnilni odločbi - skupaj so izkopali 160 kubičnih metrov materiala -, in s tem realizirale ukrepe za maksimalno zmanjšanje okoljske škode. Dopolnilni ukrepi so bili nujno potrebni, saj se je pri pregledu kraja nesreče našla še precejšnja količina materiala, onesnaženega s kerozinom, so še navedli v agenciji. Če bi prišlo do pronicanja vode skozi strop ali stene predora na razdalji 50 metrov na vsako stran od onesnaženega odseka, bodo Slovenske železnice v skladu z usmeritvami Arsa in Geološkega zavoda Slovenije zagotovile, da se ta voda zajame in odvede iz predora, so še navedli v Arsu.
Dušan Mes. FOTO: Roman Šipić/ Delo
Kot je v izjavi za medije ob odprtju proge v Hrastovljah dejal Mes, so ponoči izkopali ogromno dodatnega materiala. Izkopana zemljina je trenutno na vagonih, Slovenske železnice pa se bodo z Arsom dogovorile, na katere deponije jih bodo odpeljali.
Vzorce vode ves čas analizirajo
Iztirjenje vlaka pri Hrastovljah in razlitje kerozina je sicer poleg ohromitve železniškega prometa iz koprskega pristanišča razkrilo ranljivost vodnih virov v Sloveniji. Zaradi izlitja kerozina bi bilo namreč lahko ogroženo vodno zajetje Rižane.
Direktor Rižanskega vodovoda Koper, ki Obalo in njeno zaledje oskrbuje s pitno vodo, Martin Pregelj verjame, da so kraj nesreče ustrezno sanirali. Arso mora, kot je dejal, zdaj še naprej izvajati monitoring voda, prav tako monitoring izvajajo v Rižanskem vodovodu. Voda je za zdaj varna, je zagotovil Pregelj. »Maksimalno odkupujemo vodo od sosednjih dveh vodovodov, razliko pa črpamo iz podtalnice. Če bi na njej prišlo do onesnaženja, jo bomo zaprli,« je dejal.
Jutri se bo promet normaliziral
Ker je bilo treba kopati zelo globoko, je tudi utrjevanje železniške proge potekalo dlje od prvih predvidevanj. Danes bodo, kot je dejal Mes, še izvajali monitoring proge, saj bi se ta lahko posedala. »Vmes se bo proga verjetno še enkrat regulirala, tekom jutrišnjega dne pa se bo promet normaliziral,« je ocenil.
Ob prvem deževju bo po Mesovih besedah treba najti rešitev, kako uloviti vodo, da bo ta v čim manjši meri pronicala v tla. Ker gre za predor, ki je vkopan v živo skalo, mehanske rešitve ni, med tiri bo treba zvrtati vrtine in izčrpati vodo. Verjetnost za kakšne dodatne količine kerozina v zemljini je sicer po Mesovem prepričanju minimalna.
Promet bo v teh dneh potekal na približno enakih ravneh kot prej, ko je bila proga med Divačo in Koprom že precej zasedena. Mes je pojasnil, da je sicer nekaj manj potniških vlakov, tudi po notranjosti države, tako da bo zmogljivost od Divače dalje večja. Dnevno je pričakovati od 75 do 80 tovornih vlakov, ki jim je treba prišteti še vožnje praznih vlakov, kar dnevno skupaj nanese od 100 do 110 tovornih vlakov.
»To je nek maksimum glede na počasno vožnjo. Zaradi ogroženosti več ni smiselno,« je opozoril in dodal, da je sicer julij mesec, ko v povprečju tudi sicer beležijo manj tovora kot v ostalih mesecih.
FOTO: Uroš Hočevar
Župan: Drugi vodni vir trenutno pomembnejši kot drugi tir
Odprtje železniške proge je pospremil tudi koprski župan
Aleš Bržan. Dejal je, da so na občini z izvedenimi ukrepi zadovoljni, upajo tudi, da se bodo vsi potrebni ukrepi, ki so predvideni za v prihodnje, izvajali.
Bržan je še dodal, da na Obali čakajo na drugi tir, ponovno pa bo treba odpreti vprašanje, kdaj bodo imeli drugi vodni vir. »To je zdaj pomembnejše vprašanje kot drugi tir. Tudi ko bomo imeli drugi tir, ta še vedno ne bo rešil tega vprašanja v celoti, še vedno bo prihajalo do nesreč. Vodni vir pa je še vedno samo eden,« je poudaril.
Komentarji