Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Slovenija

Z avtobusom brezplačno na kavico v Portorož

Pri izdaji brezplačnih upokojenskih rdečih kartic IJPP se nekoliko zapleta pri inicializaciji.
Upokojenci sporočajo, da na železniških postajah niso dobili brezplačnih vozovnic. FOTO: Leon Vidic/Delo
Upokojenci sporočajo, da na železniških postajah niso dobili brezplačnih vozovnic. FOTO: Leon Vidic/Delo
16. 9. 2020 | 08:00
16. 9. 2020 | 09:34
3:53
Brezplačne vozovnice za javni potniški promet, namenjene upokojencem, starejšim od 65 let, invalidom in vojnim veteranom, so očitno eden od hitov letošnjega poletja – v dveh mesecih in pol so jih izdali skoraj 140 tisoč, povpraševanje pa je tolikšno, da jih je vsaj na nekaterih prodajnih mestih Slovenskih železnic zmanjkalo. Na ministrstvu za infrastrukturo pojasnjujejo, da so kartice »v dobavi, vendar se zapleta pri njihovi inicializaciji, ker gre pri novih karticah za novejše serije čipov, katerih inicializacija je drugačna kot pri dosedanjih«.

Na ministrstvu še opozarjajo, da se je začela prodaja dijaških vozovnic, vendar jim kljub temu še uspe zagotavljati dovolj vseh tipov kartic, tako da prodaja ni motena. Tik pred začetkom je tudi novo študijsko leto. Čeprav še ni jasno, kako bo to videti, se ve, da so študenti prav tako upravičeni do subvencioniranega javnega potniškega prometa.

Brezplačne »upokojenske« vozovnice je mogoče pridobiti na skoraj sto prodajnih mestih, večinoma na avtobusnih in železniških postajah, naročiti jih je mogoče tudi na samem ministrstvu. V skupini Arriva so pojasnili, da so pri njih rdeče kartice IJPP za starejše še na voljo.

Brezplačne vozovnice za upokojence veljajo eno leto od nakupa, zato so na ministrstvu za infrastrukturo že ob uvedbi predlagali, da jih nima smisla nabavljati na zalogo, temveč pravočasno pred nameravanim potovanjem. Okvirni rok za izdajo kartice, za katero je treba odšteti tri evre, so trije dnevi, ob sedanjih težavah z zagonom novih kartic je rok lahko daljši. Če uporabniki naročijo kartico na prodajnih mestih prevoznikov, jo lahko prevzamejo tam, lahko pa jim jo prevozniki, tako kot ministrstvo, ob plačilu trievrske poštnine pošljejo po pošti.

V mestnem prometu brezplačne upokojenske vozovnice IJPP ne veljajo. FOTO: Voranc Vogel/Delo
V mestnem prometu brezplačne upokojenske vozovnice IJPP ne veljajo. FOTO: Voranc Vogel/Delo


Ob uvedbi brezplačnih rdečih kartic IJPP za upokojence, ti so v veliki večini, starejše od 65 let, invalide in vojne veterane so na ministrstvu napovedali, da naj bi bilo upravičencev okrog 600 tisoč. Točnega podatka, koliko imetnikov brezplačnih vozovnic te dejansko uporablja in kolikokrat, še nimajo, analiza jih čaka v prihodnjih mesecih. Že vnaprej pa opozarjajo, da lahko v sistemu IJPP evidentirajo le vstopno postajo imetnika brezplačne vozovnice, ne pa tudi izstopne, zato bo analiza verjetno nekoliko pomanjkljiva.


Potnik s plačano vozovnico ostal na postaji


Imajo pa na ministrstvu nekaj podatkov prevoznikov, da upokojenci brezplačne vozovnice kar pridno uporabljajo. Tako se na primer peljejo z avtobusom na Obalo, se tam sprehodijo, popijejo kavo in gredo nazaj v notranjost države. »Zgodilo se je tudi že, da je bilo teh potnikov na Obali toliko, da niso mogli vsi na avtobus ob želeni uri, kar je povzročilo nekaj razburjenja. Prav tako se je primerilo, na avtobusni postaji v Ljubljani, da je bil avtobus do konca napolnjen z upokojenci, tako da potnik, ki je na okencu kupil vozovnico, ni mogel nanj, ker ni bilo prostih sedežev. Problem z zmogljivostmi povzročajo tudi navodila NIJZ glede zaščitnih ukrepov.« Tako prezasedeni so avtobusi predvsem v konicah, rešitev pa so podvojene zmogljivosti, sočasne vožnje več avtobusov.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine