Ljubljana – Učitelji, ravnatelji, predvsem pa okoli 260.000 šolarjev in dijakov ter njihovih staršev že nekaj tednov nestrpno čaka na odločitev o začetku novega šolskega leta. Kot je dejala ministrica za izobraževanje
Simona Kustec, bo vlada odločitev o modelu, po katerem se bo prihodnji teden začel pouk, sprejela danes. V sindikatu Sviz pa so opozorili, da so modeli presplošni in ne odgovarjajo na zahtevna vprašanja.
Ključni poudarki:
- Sviz: Cela vrsta zahtevnih vprašanj brez odgovora.
- Na šolah menijo, da priporočila niso izvedljiva.
- Na ministrstvu naj se spet začnejo pogovarjati o vrednotenju dodatnega dela učiteljev.
Čeprav so še do včeraj vsi pristojni poudarjali, da bodo šole odprle vrata za vse šolarje in dijake, ki pa se bodo morali držati priporočil NIJZ, gre za tako imenovani model B, na odločitev vlade zdaj vsi čakajo s strahom. Da bo dokončna odločitev o modelu in načinu, po katerem bodo učenci odšli v šole, prišla (pre)pozno, je že ob začetku konference ravnateljev na Brdu pri Kranju pred desetimi dnevi opozoril predsednik združenja osnovnošolskih ravnateljev
Gregor Pečan: »Po izkušnjah bo NIJZ dal usmeritve zadnji možni trenutek oziroma dva dni po zadnjem možnem trenutku. Vsi skupaj lahko upamo, da je senca zdrave pameti prišla mimo, da bodo priporočila izvedljiva, ker tista, ki smo jih bili deležni, niso bila. Vsakodnevno smo jih bili primorani kršiti.« Ta teden so šole dobile nova priporočila, ki so malo omiljena, precej pa se jih šole še vedno ne bodo mogle držati.
Predstojnica centra za nalezljive bolezni na NIJZ
Nuška Čakš Jager je dejala, da so vsa priporočila usklajena z več strokovnimi institucijami: »Usklajevanje smo približevali najboljši možni izvedljivosti, glede na želje in postopke posameznih strok. Zavedamo se, da je izredno težko pripraviti tako praktična navodila, da bo vsem popolnoma jasno in vse izvedljivo. Začeti moramo živeti naprej, kar pomeni, da se šola mora aktivirati.« Dodala je, da ima vsak posameznik odgovornost, kar je poudaril tudi vladni govorec Jelko Kacin: »Le z odgovornim ravnanjem vsakega izmed nas bomo lahko preprečili vnos in širjenje okužb znotraj in zunaj šol. Zato zdravstvena inšpekcija v teh dneh prednostno nadzira tudi izvajanje karantenskih odločb, še zlasti pri mlajših državljanih.«
Nemogoča priporočila
Priporočila ministrstva, NIJZ in zavoda za šolstvo so sporna. Če velja, da naj bi se učenci ne selili iz razreda v razred, je to neizvedljivo vsaj pri pouku naravoslovnih predmetov, kjer v posebnih učilnicah izvajajo poskuse. Pred poukom športa je treba ob vsaki menjavi skupin očistiti in razkužiti garderobo, odmori so petminutni. Otroci se bodo mešali pri obveznih in neobveznih izbirnih predmetih. V tem primeru mora biti med posameznimi skupinami otrok, ki niso iz istega razreda, razdalja vsaj 1,5 metra. Ker so teoretično lahko v taki skupini otroci iz devetih različnih razredov, je zagotavljanje take razdalje nemogoče, saj so učilnice večinoma premajhne. Po priporočilih naj bi bili roditeljski sestanki in govorilne ure na daljavo. Šole bodo priporočila, kot je opaziti v skupinah staršev in učiteljev na družbenih omrežjih, upoštevale zelo različno, velika večina pa poudarja, da niso izvedljiva.
Nič o vrtcih, modeli neuporabni
Potem ko so na neživljenjska priporočila in slabo pripravljene modele opozorili ravnatelji in drugi pedagogi, se je odzval tudi izvršilni odbor Sviza: »Glavni slabosti priporočil ministrstva za izobraževanje in zavoda za šolstvo pred začetkom pouka sta pretirana splošnost priporočil ter izogibanje odgovorom na zahtevna vprašanja. O načinu organizacije in poteka pouka na daljavo še nekaj dni pred začetkom novega šolskega leta praktično ni mogoče izvedeti ničesar, čeprav gre za ključno vprašanje. Priporočila govorijo o prilagoditvi urnika in načinu pouka na daljavo, toda o tem, kako si ministrstvo in zavod to predstavljata, ne izvemo ničesar. Podobno nedorečeno je še eno temeljno vprašanje, vprašanje ocenjevanja.«
Sviz je opozoril še na dejstvo, da ministrstvo in zavod nista pripravila nobenih strokovnih priporočil ne za predšolsko vzgojo ne za osnovne šole s prilagojenim programom. Poudarili so tudi, da obsežno dodatno delo, ki ga učiteljem in drugim strokovnim delavcem nalagajo priporočila, ni nikjer ovrednoteno, ter pozvali ministrstvo, »naj z zaposlenimi še pravočasno sklene dogovor o vrednotenju dodatnih del«.
Komentarji