Ljubljana – Strokovni svet za splošno izobraževanje je ministrstvu za izobraževanje predlagal, naj v času šole na daljavo učitelji praviloma ne ocenjujejo, razen kadar uporabljajo načine in metode ocenjevanja, ki so primerni za delo na daljavo. Predsednik strokovnega sveta
Kristijan Musek Lešnik pravi, da gre za, denimo, esejske in projektne naloge. Dodal je, da bi bilo krivično razveljaviti ocene, ki so jih otroci v tem času že pridobili. Praksa bo po šolah še vedno lahko zelo različna.
Strokovni svet ministrstvu predlaga, naj se to šolsko leto obravnava kot eno samo ocenjevalno obdobje, pojasnjuje Musek Lešnik. »S tem bi učitelje razbremenili pritiska pred januarjem, da torej ni treba dobiti vseh zahtevanih ocen. Predlagali smo ministrstvu, da temu primerno prilagodi pravilnik o ocenjevanju,« pravi.
Opozorilom, kako težko je zagotoviti pravičnost pri na daljavo pridobljenih ocenah, strokovni svet pritrjuje. Zato so predlagali, da naj se v času šolanja na daljavo praviloma ne ocenjuje, pravi Musek Lešnik. »Ker nimajo vsi otroci in dijaki enakih možnosti, enakega dostopa. S tem se neenakost lahko povečuje. Če bi šolanje na daljavo trajalo dlje časa, je smiselno, da zavod za šolstvo pripravi priporočila učiteljem, katere so tiste metode ocenjevanja, ki so najprimernejše in najbolj ustrezajo delu na daljavo.« Nekatera priporočila je zavod sicer že dal, vendar učitelji opozarjajo, da na veliko vprašanj ne odgovarjajo.
Nekateri so v tem času ocene že pridobili. Kaj to pomeni za enakost? »Absolutno krivično bi bilo te ocene razveljaviti. To bi bilo spet dodatno breme za otroke, ki so se trudili,« odgovarja Musek Lešnik.
Problem vpisa
Koliko ocen bodo do konca leta morali pridobiti šolarji, bo odločilo ministrstvo. Kljub morebitnim prilagoditvam ocene ostajajo ključne, opozarja predsednik združenja osnovnošolskih ravnateljev
Gregor Pečan. »Tudi sicer nikoli ni enakih pogojev med dvema šolama. Na eni nekdo lahko dobi pet, na drugi pa nekdo za bistveno višje znanje štiri. Dolgoročno je treba rešiti problem sistema ocenjevanja, ki je zvodenel. Znanje sploh ni pomembno, ampak le ocena, ki je vstopnica za vpis v srednjo šolo. S sklepi strokovnega sveta se seveda strinjam. Sprašujem pa se, kako se bi devetošolci brez ocen vpisali v srednje šole?« pravi.
Gotovo bodo še naprej na daljavo ocenjevali v gimnazijah, je dejal ravnatelj Srednje vzgojiteljske šole, gimnazije in umetniške gimnazije Ljubljana
Alojz Pluško. »Na skupščini splošnih gimnazij smo hoteli ravno obratno – da nam država priskrbi licenco za
exam.net. To je platforma, ki jo uporabljajo učitelji, tudi Univerza v Ljubljani, prek katere pisno ocenjujejo. V osnovnih šolah je položaj drugačen, posebno v nižjih razredih, ampak v srednjih šolah ocene na daljavo niso bistveno drugačne, kot so bile v šoli. Učitelji so se marsičesa naučili, se usposobili, čeprav država nekoliko spi na tem področju. In nihče me ne bo prepričal, da bi dijaki enako delali, če ne bi bilo ocen, ker je ocena tudi motivacija.«
Čim prej nazaj
S strateškimi vprašanji, kaj je potrebno za vpis v srednjo šolo in tudi na fakulteto, se bodo še ukvarjali, je dejal Musek Lešnik, a s premislekom in ne na hitro v tej krizni situaciji. Je pa strokovni svet predlagal, naj ministrstvo z državnima komisijama in izpitnim centrom pripravi prilagoditve mature, pravi Musek Lešnik. »Maturanti so bili v zadnjih osmih mesecih v šoli v živo le mesec in pol, čez šest mesecev jih čaka matura, zdaj pa so v negotovosti.«
Strokovni svet je v enem od svojih sklepov, vse so sprejeli soglasno, pozval še, naj se otroci čim prej vrnejo v vrtce, osnovne in srednje šole. Kot so odgovorili z ministrstva, se je ministrica
Simona Kustec »s sklepi seznanila in že dala navodila za pripravo strokovnih predlogov in rešitev za realizacijo teh sklepov«.
Komentarji