![Helikopter je lani sodeloval pri 295 intervencijah (43 odstotkov vseh). FOTO: arhiv Janeza Brojana](https://www.delo.si/media/images/20250214/1991162.width-660.jpg?rev=1)
Neomejen dostop | že od 14,99€
Nakup helikopterjev za nujno medicinsko pomoč je sprožil sume o prirejenem razpisu, ki je na koncu po vseh razpravah propadel zaradi pomanjkljive prijave edinega ponudnika. Janez Brojan, nekdanji vodja letalske reševalne enote, dolgoletni inštruktor in starosta gorskega reševanja, o podrobnostih ne govori, poudarja pa, da bi morali imeti v tem primeru platno in škarje v rokah tisti, ki uporabljajo te helikopterje in rešujejo življenja, ne tisti, ki odločajo o nabavah.
»Piloti in posadke morajo povedati, kakšna oprema helikopterjev je prava. Letalci reševalci o tem ne odločamo. Za nas je pomembno, da je helikopter na voljo. Ne le da ob ugodnih razmerah s helikopterjem lahko kdaj pridemo na kraj nesreče bolj spočiti, da delo zato lahko opravimo hitreje in bolje, bistvo helikopterskega reševanja je pomoč ponesrečencu, da je čim hitreje v zdravniški oskrbi,« pravi Janez Brojan, ki je spoznal vse helikopterje, kar so jih uporabljali pri reševanju v gorah, od prvega burdoša, ki zdaj visi v Slovenskem planinskem muzeju, do zadnjega westlanda.
Kdaj je bila prva reševalna akcija s helikopterjem pri nas? Katera je bila prelomna točka v letalskem reševanju? Ali bi bilo smiselno profesionalizirati reševalno službo?
O tem, kaj si misli o današnjem naraščajočem številu reševanj, si lahko ogledate tudi v videu.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji