Neomejen dostop | že od 9,99€
Letošnja volilna kampanja za državnozborske volitve je za Piratsko stranko Slovenije že tretja, vendar so se je letos lotili precej resneje kot prejšnja leta, zagotavlja generalni sekretar stranke in koordinator kampanje Jasmin Feratović, ki načrtuje preboj stranke v državni zbor.
Do zdaj je Piratska stranka, v skladu s svojim programom digitalizacije in informacijske družbe, volivce nagovarjala skoraj izključno prek digitalnih medijev in večino kampanji namenjenega denarja porabila za promocijo na družbenih omrežji. A po slabih rezultatih na volitvah v evropski parlament pred tremi leti je bila stranka prisiljena spet razmisliti o svoji strategiji. Feratović, ekonomist, ki ima kljub mladosti bogate organizacijske izkušnje, je postal generalni sekretar in uvedel racionalizacijo porabe sredstev.
70.000
evrov ali več bo Piratska stranka vložila v predvolilno kampanjo
Zaradi privarčevanega denarja se bo stranka letos na volitve prvič lahko podala s finančnimi sredstvi, ki niso bistveno nižja od sredstev nekaterih parlamentarnih strank. Časi, ko so Pirati vodili kampanjo z enim avtomobilom in 500 evri, so minili. Za potrebe volitev bodo letos namenili 70.000 evrov, če pa bi se izkazalo za potrebno, bi ta znesek lahko še povečali, napoveduje Feratović.
Ker je občinstvo, ki jo stranka lahko doseže prek digitalnih platform, številčno omejeno, bodo letos sredstva namenili za promocijo stranke tudi na klasične načine, od oglasov v tradicionalnih medijih do plakatov. Vendar pa Pirati, kljub pristopu k tradicionalnejšim načinom oglaševanja, ostajajo mlada stranka, ki se upira konvencijam ustaljene politike.
V produkcijski ekipi stranke so mladi, stari od 25 do 35 let, zato je tudi njihova predvolilna kampanja, čeprav poskuša nagovarjati vse generacije, sveža in blizu zlasti mlajšim, ki so jim etablirane stranke tuje. »V resnici ne maramo volilnih kampanj. Ob praznih parolah, floskulah in nerealnih obljubah politikov se vedno počutim poneumljeno,« je pojasnil Feratović. Potem ko so pol leta ob sodelovanju številnih strokovnjakov pisali dolg in vsebinsko poglobljen program, so ugotovili, da ga je nemogoče povzeti v en sam volilni slogan.
Včeraj so se po Sloveniji že pojavili prvi veleplakati stranke, ki namesto še enih praznih političnih sloganov z napisi na plakatih opozarja na izpraznjenost vsebine iz predvolilnega šova. »Ljudi pač nočemo obravnavati, kot da so ovce, želimo jih spodbuditi k lastnemu razmisleku,« je inovativen pristop k političnemu oglaševanju opisal Feratović.
»Dobro smo preštudirali, kako se po vseh pravilih vodi kampanjo in oglašuje stranke, nato smo ta pravila priredili po svoje, glede na naše izkušnje in naša nagnjenja,« je pojasnil Feratović in dodal, da so se pri oblikovanju panojev dobro zabavali. Gre za tvegan poskus, saj se izvirnost lahko tudi maščuje, priznava. Skrbi ga, da bi ljudje njihov nekonvencionalni pristop lahko imeli za neresnost, čeprav je v resnici ravno poziv k resnejši in tehtnejši politiki. »Parlamentarnim strankam želimo nastaviti ogledalo,« je pojasnil.
Kljub znatnim finančnim sredstvom kampanja Piratske stranke še vedno temelji na prostovoljnem delu številnih članov in podpornikov. Stranka je že dlje časa gradila mrežo članstva po državi in pridobila številne aktiviste, zlasti med mladimi. »Veliko je samožrtvovanja,« je pojasnil Feratović.
V Ljubljani in Mariboru bodo do volitev njihovi aktivisti mimoidočim redno ponujali izvode strankinega časopisa, s katerim želijo Pirate predstaviti tudi tistim, ki jih prek digitalnih medijev ne dosežejo. Volilno kampanjo so začeli z obiski Kopra, Nove Gorice, Novega mesta in Murske Sobote, kjer je volivce nagovarjalo vodstvo stranke skupaj z lokalnimi kandidati. Včeraj so nameravali še na turnejo po štajerskih mestih, vendar vse ni šlo po načrtu, saj jim jo je zagodel kombi, ki je namesto na Štajersko moral k mehaniku.
A okvara kombija je le malenkostna in lahko odpravljiva ovira, zunajparlamentarne stranke se morajo spopadati z veliko večjimi težavami. Feratović je opozoril, da stranka do referenduma za vodo, pri katerem je aktivno sodelovala, ni zanimala medijev in se v njih ni pojavljala. Že po nekaj medijskih nastopih pred referendumom so ji javnomnenjske ankete takoj namerile veliko povečanje podpore med volivci. Ker se redko prebijejo pod medijske žaromete, so za številne, zlasti starejše volivce še vedno precej skrivnostna stranka, je svoje izkušnje z agitacije na terenu opisal Feratović.
Največja težava Piratske stranke je odtekanje potencialnih glasov tik pred volitvami k »vsakič novemu rešitelju pred Janšo«, je pojasnil sekretar stranke. Vendar je Feratović poudaril, da kljub velikemu nihanju javnomnenjske raziskave kažejo, da bi se Piratska stranka uvrstila v parlament, če si potencialni volivci iz strahu, da stranka ne bo prestopila parlamentarnega praga, ne bodo v zadnjem trenutku premislili.
V stranki smo z nekonvencionalnimi slogani želeli opozoriti, da se v predvolilnem času zelo veliko govori in zelo malo pove. Na soočenjih se med seboj v glavnem prerekajo stari akterji in pogrevajo zgodovinske zamere. Nihče ne odpira vsebinskih debat in ne naslavlja pravih problemov družbe. Volilne kampanje postavljajo v ospredje floskule, ki iz javnega prostora izrivajo razprave o resničnih težavah.
V sklopu kampanje s kombijem potujemo po Sloveniji. Ljudem predstavljamo Piratsko stranko in delimo izvode naših časopisov. Ker sem v stranki še razmeroma nova članica, je to zame prva volilna kampanja in se nanjo še privajam. Do zdaj smo povsod naleteli na zelo dober odziv. Ljudje stranko večinoma poznajo in imajo do nas pozitiven odnos, najtoplejši sprejem smo doživeli v Murski Soboti.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji