V Luki Koper ugotavljajo, da se je vpliv pandemije novega koronavirusa na globalne blagovne tokove nadaljeval tudi v tretjem kvartalu letošnjega leta. Skupni pretovor v višini 14,9 milijona ton, je bil v primerjavi z lanskim obdobjem nižji za 16 odstotkov. To je vplivalo na čiste prihodke od prodaje, ki so na ravni skupine v prvih devetih mesecih letošnjega leta dosegli 155 milijonov evrov oziroma 11 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani.
Na poslovni izid iz poslovanja (EBIT), ki je znašal 22 milijonov evrov oziroma 44 odstotkov manj kot v istem času lani, so vplivali, poleg nižjih prihodkov od prodaje, tudi višji stroški dela, ki so posledica večjega števila zaposlenih pri prehodu na tristebrni model zaposlovanja, pojasnjujejo v Luki. Ob tem dodajajo, da je treba upoštevati tudi takso na pretovor (po zakonu o financiranju izgradnje drugega tira), ki so jo začeli plačevati lani šele marca. Poslovni izid iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) je tako v prvih devetih mesecih leta znašal 43 milijonov evrov, čisti poslovni izid pa 22 milijonov evrov.
»Kontejnerji in avtomobili stabilno«
Uprava Luke Koper, ki jo vodi
Dimitrij Zadel, poudarja, da je pretovor dveh strateških blagovnih skupin - kontejnerjev in avtomobilov – stabilen. V prvih devetih mesecih so namreč v primerjavi z enakim lanskim obdobjem pretovorili 3,3 odstotka manj kontejnerskih enot (TEU) in 15,5 odstotka manj vozil. Kot izpostavljajo v družbi, je to v primerjavi z drugimi pristanišči – navaja denimo Rotterdam, Hamburg, Benetke in Ravenno – dober rezultat (v Trstu so sicer v prvih desetih mesecih letos imeli dva odstotka manj pretovora). Pri pretovoru avtomobilov pa je trend, če vzamemo za izhodišče statistiko pretovora ob polletju, celo v porastu (polletni padec glede na lani je bil več kot 20-odstoten).
V primerjavi z lanskim obdobjem se je nadaljeval tudi upad pretovora energentov. V Luki pojasnjujejo, da je to skladno z evropsko politiko o dekabornizaciji v vseh segmentih gospodarstva. Pri tekočih tovorih pa se vpliv pandemije pozna zaradi zastoja v letalski industriji. Upad proizvodnje vozil pa je zmanjšal tudi pretovor generalnih tovorov pri jeklenih proizvodih za avtomobilsko industrijo, ter na terminalu za razsute tovore, kjer pretovarjajo surovine za jeklarsko industrijo.
»Kljub zaostrenim razmeram na trgu je Skupina Luka Koper nadaljevala z izvajanjem razvojnih investicij oziroma naložb v povečevanje pristaniške zmogljivosti. Pričakujemo namreč ponovno rast pretovora po odpravi pandemije, zato infrastrukturo v pristanišču prilagajamo spremenjenim tržnim razmeram,« je poudaril predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel.
Naložbe za 50 milijonov evrov
Skupina je za naložbe namenila 50 milijonov evrov ali 97 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. V letošnjem letu so zaključili dva večja projekta, nov RO-RO privez in dodatne tire za potrebe avtomobilskega terminala. Gradnja nove garažne hiše s kapaciteto 6.000 enot je v polnem teku in zaključek je predviden konec marca prihodnje leto. Avgusta so začeli z izgradnjo podaljška kontejnerske obale, ki bo predvidoma uporabna konec prvega kvartala drugo leto. Takrat naj bi bil nared tudi tretji kamionski vhod, ki ga gradijo ob krožišču med bertoško in ankaransko vpadnico.
Komentarji