Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Kolumne

Psiho od kleti do strehe

Družbena tragedija, ki jo v Sloveniji živimo že od šestdesetih naprej, v zadnjem času prehaja v posebej nerazumno fazo – psihopatologije osebnega avtomobila.
»​Svojim potomcem bomo morali razlagati, zakaj smo v dobi, ko je že povsem jasno, da nam zaradi podnebnih sprememb gre za nohte, vztrajali pri širjenju pasov obvoznic, gradnji obsežnih podzemnih garaž, urejanju za vodo neprepustnih tlakovanih površin in zanemarjanju javnega, predvsem železniškega prometa.« FOTO: Jure Eržen/Delo
»​Svojim potomcem bomo morali razlagati, zakaj smo v dobi, ko je že povsem jasno, da nam zaradi podnebnih sprememb gre za nohte, vztrajali pri širjenju pasov obvoznic, gradnji obsežnih podzemnih garaž, urejanju za vodo neprepustnih tlakovanih površin in zanemarjanju javnega, predvsem železniškega prometa.« FOTO: Jure Eržen/Delo
27. 7. 2022 | 05:00
14. 2. 2024 | 19:51
6:48

V nadaljevanju preberite: 

Slavoj Žižek v zdaj že kultnem dokumentarcu Perverznežev filmski vodnik britanske režiserke Sophie Fiennes (2006) ponudi zanimivo alternativno arhitekturno branje Hitchcockove grozljivke Psiho (1960). Hiša, v kateri z mamo živi na prvi pogled običajni in spodobni Norman Bates (ki pa ga kmalu spoznamo tudi v zelo drugačni luči), je velika starinska vila na hribu, ki ima poleg kleti še pritličje in nadstropje. Po Žižku bi morali brati vsako izmed etaž kot eno izmed freudovskih ravni osebnosti. Pritličje hiše predstavlja ego oziroma zavedno, kjer je Norman sicer nekoliko plah, vendar vljuden fant. V nadstropju, kjer naj bi domovala njegova mama, ki mu ukazuje in ga nadzoruje, je zato doma superego oziroma nadjaz – tu je Norman ubogljiv in pohleven. Klet, kjer domuje njegova strašna morilska skrivnost, pa predstavlja id oziroma nezavedno.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine