Februarska naslovnica ameriške izdaje revije
Vogue s prvo ameriško podpredsednico v zgodovini
Kamalo Harris, ki je predčasno zakrožila po spletu, je dvignila kar nekaj prahu. Veliko kritik se je pojavilo na račun njenega sproščenega videza v črnih oprijetih hlačah in allstarkah, ki so sicer njen zaščitni znak, predvsem pa zaradi (p)osvetlitve oziroma njene preveč bele polti.
»Kakšna zmeda.
Anna Wintour res ne sme imeti temnopoltih prijateljev in kolegov. Brezplačno bom posnel podpredsednico Kamalo Harris s svojim samsungom in prepričan sem, da bo izdelek boljši, kot je ta naslovnica
Vogua,« je zapisal
Wajahat Ali, ki piše za
New York Times.
Po poročanju
Guardiana se je Anna Wintour že lani v pismu opravičila sodelavcem zaradi »napak« pri objavljanju fotografij in člankov. »
Vogue ni našel dovolj načinov, da bi urednike, pisatelje, fotografe, oblikovalce in druge ustvarjalce povzdignil ali jim dal prostor. Delali smo napake, objavljali smo slike ali zgodbe, ki so prizadele ali bile videti nestrpne. Za te napake prevzemam popolno odgovornost,« je izjavila takrat.
Ob tokratni predstavitvi Kamale Harris so nekateri uporabniki twitterja namignili, da je »nespoštljiva« do novoizvoljene podpredsednice, drugi so se spraševali, ali je to montaža, a pri
Voguu so potrdili, da je fotografija resnična. Še večja zmeda je nastala, ko so razkrili še drugo različico naslovnice: Kamalo Harris v svetlomodrem hlačnem kostimu
Michaela Korsa z rumenim ozadjem. To je tudi pričakovala na reviji, je poročal
CNN. Obleko na obeh fotografijah pa da je izbrala sama.
Anna Wintour, podpornica demokratov
Pri
Voguu so se na kritike odzvali z besedami, da so jim bile všeč manj formalne fotografije, ki jih je posnel
Tyler Mitchell, prvi temnopolti fotograf, ki je fotografiral
Beyoncé za ameriško izdajo, za septembrsko številko leta 2018. »Ujele so avtentično, dostopno naravo Kamale Harris, o kateri čutimo, da je ena od prepoznavnih značilnosti administracije
Joeja Bidna in Kamale Harris. Da bi se resno odzvali na ta trenutek v zgodovini in vlogo, ki jo bo odigrala pri vodenju naše države, slavimo obe fotografiji kot digitalni naslovnici.«
Melania Trump v zadnjih štirih letih ni bila niti enkrat na naslovnici Vogua. Se je pa pojavila na naslovnici revije leta 2005, mesec dni zatem, ko se je poročila s tedaj še nepremičninskim mogotcem Donaldom Trumpom. FOTO: promocijsko gradivo
Rožnata in zelena sta prepoznavni barvi združenja
Alpha Kappa Alpha (AKA) na univerzi Howard, njun izbor pa poklon obdobju, ki je formiralo Kamalo Harris. Med članicami te 113 let stare afroameriške organizacije sta bili tudi pokojni matematičarka
Katherine Johnson in Nobelova nagrajenka, pisateljica
Toni Morrison. Da jo je obdobje pri AKA globoko zaznamovalo, je Kamala Harris razkrila v predlanski biografiji
The Truths We Hold (
Resnice, ki jih obdržimo zase).
»Niso nam samo prigovarjali, da smo lahko uspešne; izzvali so nas, da smo zaživele ta potencial. Pričakovali so, da bomo negovale in uporabile svoje talente ter prevzele vodilne vloge, vplivale na druge ljudi v državi, morda celo v svetu.«
Tik pred koncem mandata so pri
Voguu s Kamalo Harris v ospredju najbrž vsaj za hip dregnili ameriškega predsednika Donalda Trumpa, ki se je prejšnji mesec pritožil, da njegova žena, prva dama
Melania Trump, v štirih letih ni bila niti enkrat na naslovnici
Vogua ali drugih pomembnih (modnih) revij. Toda od odkrite podpornice demokratov Anne Wintour kaj drugega najbrž ni bilo pričakovati.
Na očitke, da je glede na prestižne naslovnice s Hillary Clinton in Michelle Obama naslovnica s Kamalo Harris videti preveč vsakdanja, se je naposled oglasila tudi urednica Anna Wintour in za New York Times povedala: »Slišali in razumeli smo odziv na naslovnico tiskane izdaje. Želim samo ponoviti, da nikakor nismo nameravali zmanjšati pomembnost neverjetne zmage novoizvoljene podpredsednice.« Wintourjeva je tudi zanikala, da bi se s taborom Harrisove dogovorili o tem, katera fotografija bo izbrana. »Ko sta obe fotografiji prispeli na Vogue, smo enotno čutili, da manj formalni portret podpredsednice resnično odraža trenutek, v katerem živimo.« Pri Voguu so še dodali, da so za naslovnico izbrali fotografijo, o kateri so menili, da je zajela optimizem, osebnost in pristnost Harrisove. »Očitno imamo radi obe fotografiji in obe slavimo na spletu.«
Komentarji