Kjer ni več urejenih poti, lahko v blatu vidite samo še medvedje šape in odtis gum. Nobena ovira ni niti strm teren, še manj kamenje in veje, ko ga pripeljete domov, pa vzamete cev in ga očistite zunaj in znotraj. Jeep wrangler unlimited.
Terencev je na cestah vse več, a to nikakor ne pomeni, da se vozniki tudi več vozijo po (neurejenem) terenu. Kvečjemu nasprotno – želijo si urejenih asfaltiranih cest, (športne) terence pa si omislijo največkrat le zaradi pokončnejšega sedenja. Ampak še vedno obstaja klena skupina pravih ljubiteljev terena. Takšnih, ki potrebujejo avtomobil tudi tam, kjer ni več ceste, kjer se teren pošteno nagne in od koder domov ne moreš več priti čist. In takšni ljubitelji divjine in adrenalina se bodo ozrli za avtomobilom, kot je jeep wrangler.
Jeep wrangler unlimited 2.2 CRD sahara
Zastopnik: Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana
Cena: 71.990 € (testno vozilo 76.560,10 €)
Euro NCAP (2018): *
Izpust CO₂: 202 g/km
Jeep wrangler unlimited. FOTO: Aljaž Vrabec
Čeprav razvojniki niso hoteli sklepati kompromisov s terenom pod kolesi, so vedeli, da potnikov ne smejo prikrajšati za udobje. Notranjost ima nove merilnike, prenovljeno sredinsko konzolo, volan, velik zaslon na dotik, kakovostne materiale pa so oblikovali bolj robato, da so ohranili terensko vzdušje. Veliko je tudi ročic, ki se jih potniki oprimejo med kakšno razgibano vožnjo.
Jeep wrangler unlimited. FOTO: Aljaž Vrabec
Jeep wrangler unlimited sahara. FOTO: Aljaž Vrabec
Divje raziskovanje ne bi bilo mogoče brez ustrezne (po)moči pod sprednjim pokrovom. Dizelski 2,2-litrski štirivaljnik poganja wranglerja z dvesto konjskimi močmi (147 kW; poraba okoli 11 litrov na 100 km), moč pa razporeja samodejni osemstopenjski menjalnik, ki je tudi na razritem terenu priročen pomočnik, enako velja za priklopljivi štirikolesni pogon (2H, 4H, 4H auto in 4L – reduktor). Wranglerjev nastopni kot znaša 35,4 stopinje, vmesni 20 stopinj, sestopni 30,7 stopinje, višina od tal je 24,2 cm, brede pa po do tri četrt metra globoki vodi.
Na voljo dva motorja
Domiselna je tudi škatla z orodjem, ki ima pripravljene utore za shranjevanje vijakov odstranljive strehe, zato lahko wranglerja vozite tudi zgoraj brez. V Evropi imamo omejeno izbiro motorjev in opreme: mogoče različice so sport, rubicon in sahara; pod pokrovom pa štirivaljna turbomotorja: 2,2-litrski multijet (200 KM) in 2,0-litrski bencinec (272 KM).
V prtljažniku je 498 litrov prostora, kar je soliden podatek. FOTO: Aljaž Vrabec
Kljub temu test ni minil brez težav, saj se je prvo testno vozilo pokvarilo. Uradna razlaga je, da je šlo za prekinitev električnega tokokroga na zaganjaču, kar je bila posledica iztaknjenega električnega pina iz konektorja. Okvara je nastala zaradi slabo nameščene PVC-varovalke, ki v konektorju preprečuje premikanje pinov iz ležišča. Ali povedano krajše: kabel se je iztaknil in wrangler je obstal.
Notranjost je sodobna in ima terenski pridih. FOTO: Aljaž Vrabec
Številne podrobnosti nakazujejo, da gre za pravega terenca legendarnega imena. FOTO: Aljaž Vrabec
V 4,8 metra dolgem avtomobilu sicer ne manjka različne varnostne opreme: ESC, nadzor mrtvega kota, pomoč pri parkiranju in vzvratna kamera, štiri zračne blazine … Marsikaj od tega pride prav tudi pri vsakodnevni uporabi, čeprav vožnja od doma do službe ni v kakšen poseben užitek, wrangler pa se tudi na varnostnem preizkusu Euro NCAP ni izkazal, saj so mu strogi ocenjevalci dali le eno zvezdico. Več kot očitno je torej, da so razvojniki največ pozornost namenili temu, da se terenec dobro drži podlage na neurejenih cestah, precej manj pa skozi ovinke na asfaltu.
Blato ga ne ustavi. FOTO: Aljaž Vrabec
In ko se vrnete s potepanja v divjini, lahko blato, pesek in drugo umazanijo sperete tudi znotraj, saj ima wrangler odstranljive preproge in talni čep za izpust vode. Takšna zabava sicer ni poceni. Testni primerek stane 76.560 evrov.
Jeep wrangler unlimited. FOTO: Aljaž Vrabec
Tudi prtljažnik je prilagojen terenskim potrebam. FOTO: Aljaž Vrabec
Jeep wrangler unlimited. FOTO: Aljaž Vrabec
Jeep wrangler unlimited. FOTO: Aljaž Vrabec
Komentarji