Rifter je avtomobil, ki se je nekoč imenoval partner, natančneje partner tepee. To je "Peugeotov kangoo" oziroma velikoprostorec, ki ima v tem delu trga dolgo zgodovino, tradicijo, skupaj z bratom citroënom berlingom pa tudi največ uspeha. Ponuja več pogonskih možnosti, ki za razliko od katerih drugih modelolv z znakom leva pač (še) niso v ničemer elektrificirani. Tokrat smo vozili zmogljivejšega od dveh dizlov.
Peugeot rifter GT line 1.5 blue HDi 130
Zastopnik: P. Automobil Import, d. o. o.
Cena: 25.240 €
Euro NCAP: **** (2018)
Izpust CO₂: 115 g/km
Peugeotovi tradicionalni HDi dizelski motorji so imeli vrsto let prostornino 1,6 litra, potem so jo rahlo pomanjšali, štirivaljnik je zdaj 1,5-litrski. Preizkusili smo ga že v manjši izvedenki s 100 konji, tokratna je imela 130 KM (96 kW) ter navor 300 Nm pri komaj 1750 vrtljajih na minuto. Razlika se pozna v dobrem, saj ta predstavnik sicer »osovraženih« dizlov, deluje še malce bolj gladko in je pri morebitnih manevrih pospeševanja bolj suveren. Ročni menjalnik ima šest namesto pet prestav. V resda še toplejšem delu leta se je tudi zelo dobro odrezal s porabo - računalnik je v povprečju prikazoval vrednost 5,5 litra/km.

Za volanom rifter od berlinga izstopa po malce bolj nastopaški armaturno plošči, a če poznamo še kakega bolj sodobne peugeota, bomo hitro vedeli, da tu niso pokazali vsega, kar znajo… Foto Gašper Boncelj
Kaj sicer povedati o rifterju? To je praktičen avtomobil, ki ga kupujejo ljudje, ki se ne ukvarjajo z vozno dinamiko, ampak s tem, koliko družinskih članov lahko z njim prepeljejo in koliko kovčkov lahko vsak od njih lahko vzame na počitnice. Tu seveda takšen tip avtomobila ponudi veliko, med drugim tri samostojne (ne prav široke) sedeže v drugi vrsti.

Rifter je novo Peugeotov ime za nekdanjega partnerja. Izgleda malce drugače od berlinga, najbolj pa se obnese z boljšim od dveh dizlov. Foto Gašper Boncelj
Ti se podirajo v dno, kar je z vidika praktičnosti početja ugodno, seveda pa bi si kak kolesar, ki bi v avto morda hotel brez razstavljanja spraviti svoj bicikel, želel, da bi bilo moč sedeže iztakniti in bi tako dobili še nekaj višine…

V drugi vrsti so na voljo trije samostojni, a ne posebej široki sedeži. Foto Gašper Boncelj
Kakorkoli, rifter ne glede to ponuja še precej koristnih stvari, kot je par drsnih vrat ali ločeno prtljažno okno, prtljažno polico, ki jo je mogoče postaviti na dva nivoja … seveda tudi nadvse prostoren prtljažnik.
Plastike - tiste bolj trde sorte - je sicer znotraj veliko in v veliki kabini to pride še bolj do izraza; zadevo in vseseplošno črnino malce izboljša vmesni pas v drugi barvi ali pa karirasti vzorec tkanine na sedežih.

Boljša oprema prinaša gumb za zagon. Foto Gašper Boncelj
Rifter za volanom od sorodnega berlinga izstopa po bolj frajerski armaturni plošči, kjer med drugim na merilnika hitrosti in vrtljajev gledamo čez volanski obroč, ampak je le treba reči, da to ni dosežek, ki ga sicer ponujajo v tem pogledu najbolj napredni peugeoti, kot so 508 ali 3008/5008.

Sedeže v drugi vrsti se podrejo v dno, ne iztikajo se iz tal. Foto Gašper Boncelj
Rifter je z najboljšim dizlom in bogato opremo GT line opazno dražji od osnovnega modela. Kakemu elementu iz tega paketa – koliko voznikov velikoprostorcev si želi v usnje odet volan? – bi se lahko odrekel, bi pa zato dodal samodejni menjalnik. Se mi zdi pomembnejša stvar za pravo udobje.

Velikoprostorec z značko leva z zadnje strani ni dosti drugačen kot v prejšnji generaciji. Mera osnovne dolžinske izvedbe je 440 cm, obstaja še podaljšana različica. Foto Gašper Boncelj
Komentarji