Neomejen dostop | že od 9,99€
Hyundai je model kona poslal na trg konec leta 2017, ko je bilo treba loviti trend malih križancev in ga je pripravil na osnovi modela i20. Kar uspešen je bil, danes jih je na naših cestah že 3300. Zdaj je kona povsem nova, večja, bolj prepoznavna in – kako nepresenetljivo – dražja.
S 435 centimetri je kona letnika 2023 za 17 centimetrov daljša od predhodnice, tudi širša in nekoliko višja. Doslej je bila po merah skoraj enaka še enemu hišnemu križancu, modelu bayon, ki je prišel na trg pred dvema letoma, zdaj se bolj smiselno umešča med slednjega in večjega tucsona.
Ko govorimo o oblikovanju, korejski avtomobili že dolgo niso več sivi miški, ki smo jih prepoznali kvečjemu po ugodni ceni, modeli kot tucson, bayon, ioniq 5, ioniq 6 in zdaj tudi nova kona so jasno prepoznavni, a obenem dovolj različni. Pri tokratni koni je dizajn narekovala njena električna pogonska izvedba, ki sicer ni edina, a avtomobil ima spredaj vselej zelo zaprto masko in zelo tanek pas enovitih luči. Podoben minimalizem so ubrali zadaj, od strani pa z velikimi plastičnimi obrobami blatnikov in vrat deluje nekako robustno.
Znotraj je zelo nova za volanom, kjer boste na ukrivljenem podolgovatem prikazovalniku, ki ga sestavljata dva zaslona, prepoznali nekaj elementov iz modelov ioniq 5 in 6. Na srečo je pod zaslonom še nekaj najpomembnejših vrtljivih gumbov. Sedi se spredaj dobro, tudi zadaj solidno, naslonjala tam žal nimajo vzdolžnega pomika, a se lahko ob podiranju pohvalijo z ugodnim razmerjem 40/20/40, kar je danes redko.
Kot rečeno, je bila kona zasnovana predvsem z mislijo na električno izvedbo, torej nekaj več podatkov najprej o tej. Ima električni motor z nekoliko večjo močjo kot doslej (glede na izvedbo 114 ali 160 kW), ta žene sprednji kolesi. V prvem primeru ima baterijo z zmogljivostjo 48 kWh, kar je malce več kot doslej, v drugem je ta kot doslej 65 kW. Pri slednji je največji doseg lahko 490 kilometrov, kar je seveda tovarniška navedba, ki jo bo treba preveriti v praksi. Upamo, da bo poraba vsaj tako, če ne bolj ugodna kot v dosedanji električni koni.
Že vstopna cena nove kone z najmanjšim bencinskim motorjem znaša konkretnih 26 tisoč evrov, za tistega z večjo prostornino je treba plačati vsaj 28 tisoč, samodejni menjalnik jo podraži še za dva tisočaka. Hibrid velja najmanj 32 tisoč evrov. Letos naj bi prodali 200 vozil. Električna izvedenka bo dosegljiva oktobra ali novembra, takrat bodo znane tudi cene.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji