Je to nov ali star avtomobil? Oblika je znana, ime prav tako, toda logotip je povsem drugačen, zato pravi odgovor ne more biti enoznačen. Kajti cupra ateca prinaša precej novega, vendar tudi mnogo znanega, v prihodnosti pa sta odprti obe poti – naprej in nazaj.
Notranjost je udobna, a ne najmodernejša. Foto Aljaž Vrabec
Ne, to ni Seat, to je (samo) Cupra. Priljubljena oznaka za poskočne Seatove avtomobile je namreč postala samostojna znamka, prvi model v novi dobi pa je športni terenec ateca. Po eni strani je ta odločitev rahlo nenavadna, saj smo pri Seatovih modelih oznako cupra največkrat povezovali z modelom leon, a po drugi strani je tudi pričakovano, da so samostojno cupro najprej porinili v priljubljen razred športnih terencev.
Cupra ateca 2.0 TSI
Zastopnik: Porsche Slovenija d.o.o.
Cena: 45.043 € (testni avtomobil 52.982 €)
Euro NCAP: ***** (2016)
Izpust CO₂: 168 g/km
Marsikaj je torej precej enako kot pri »normalni« seat ateci. Oblika je ista, večina mer prav tako (438 cm dolžine), le logotip spredaj, zadaj, na vseh štirih platiščih in volanu je drugačen. Kljub temu Seatova dediščina ni povsem pozabljena, saj lahko napis Seat še vedno opazimo v notranjosti žarometov, česar v prihodnjih modelih ne bo več. Vsaj tako obljubljajo.
Razlike so, da je Cuprina ateca deset milimetrov bližje tlom, v notranjosti pa je več kvalitetnih materialov (v alkantaro odete vratne obloge, športni sedeži v črni barvi …), a zato oblika osrednjega zaslona in gumbov ni najnovejša, saj imajo nekateri modeli iz koncerna Volkswagen že naprednejši sistem z elegantnejšo in modernejšo podobo.
Oblika je ista, večina mer prav tako (438 cm dolžine). Foto Aljaž Vrabec
A prav vse bi bilo brez smisla, če v takšnem avtomobilu pod pokrovom ne bi bilo štirivaljnega in dvolitrskega bencinskega motorja s 300 konjskimi močmi (221 kW). Do stotice pospeši v vsega 5,2 sekunde, končno hitrost doseže pri 246 kilometrih na uro, a tudi porabi skoraj do deset litrov na sto prevoženih kilometrov.
Izbirate lahko med več voznimi načini. Foto Aljaž Vrabec
Zraven je štirikolesni pogon in samodejni sedemstopenjski menjalnik DSG, na voljo pa je več načinov vožnje: komfortni, športni, individualni, snežni, terenski in cupra, ko se iz štirih izpušnih cevi še bolj sliši rjoveči zvok motorja.
Takšen je logotip cupre. Foto Aljaž Vrabec
Vožnja je v vseh primerih skoraj popolna. Ateca se trdno drži ceste skozi ovinke, zajetna moč ne zataji niti pri prehitevanjih v klanec. In uporabnost? Ker gre za športnega terenca, je prostora dovolj za vse potnike, pa tudi v prtljažnik gre za 485 kilogramov robe.
Seatova oznaka je še vedno opazna v žarometih. Foto Aljaž Vrabec
Vsekakor cupra ateca na slovenskih cestah ne bo ravno množičen avtomobil, pri čemer ima pomen tudi cena pri petdesetih tisočakih evrov. Morda bo drugače na večji trgih in bo cupra zablestela kot samostojna znamka, a če ji preboj ne bo uspel, je še vedno možna vrnitev nazaj pod ime Seat.
Cupra. Foto Aljaž Vrabec
Komentarji